• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det finns en gud trots allt! Sverigeklockan Àr bestÀlld men vi fÄr vÀl se hur lÄng tid det tar att fÄ hem den i Coronatider. Har man tur hinner den fram till 6/6... :rolleyes:

20200404_095058.jpg
Cool! :) Är det en Sverigeklocka? GĂ„r den inte att bestĂ€lla i Sverige, eller Ă€r det vĂ€ntetid innan release? 6/6 Ă€r ju rĂ€tt gott om tid annars. ;)
 

HSK

Patek
2-Faktor
Cool! :) Är det en Sverigeklocka? GĂ„r den inte att bestĂ€lla i Sverige, eller Ă€r det vĂ€ntetid innan release? 6/6 Ă€r ju rĂ€tt gott om tid annars. ;)
Klart det Àr en Sverigeklocka, det syns ju lÄng vÀg! :p Jag vet faktiskt inte vilka marknader den finns pÄ men det Àr ett samarbete med en tysk konstnÀr och modellen verkar frÀmst sÀljas i Australien av nÄgon underlig anledning och till viss del Japan, Malaysia m.m.

TÀnkte mest att det vore kul att ha den till nationaldagen men det Àr nog en grym sommarklocka oavsett. Kanske fÄr satsa pÄ att ha den till nÀsta sommar om leveransen drar ut pÄ tiden. :D
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra bilder du tar. Är det fotat med mobilen ? OnePlus ? Tyckte jag rĂ„kade se det i ett tidigare inlĂ€gg :)
Tack! Det stÀmmer, en Oneplus 6T Àr det. Den tar okej bilder men inte mer och den gÄr alltid banans med fÀrgerna dÄ man mÄste fixa till dem. Blir sÀllan bra direkt ur kameran tyvÀrr.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tack! Det stÀmmer, en Oneplus 6T Àr det. Den tar okej bilder men inte mer och den gÄr alltid banans med fÀrgerna dÄ man mÄste fixa till dem. Blir sÀllan bra direkt ur kameran tyvÀrr.
SkÀrpan var det ju inget fel pÄ iaf:)
Kör sjÀlv iPhone XR och har sett folk ta riktigt bra bilder med den men har inte riktigt lyckats sjÀlv Ànnu. Kör bara vanliga kamera appen och inge justering eller liknande. :p
 

patrik441

Cartier
En kvÀllsfundering, Àr det samma kvartsverk i alla moduler eller skiljer det sig Ät? Inget som tydligt framgÄr pÄ deras hemsida vad jag kan se. NÄgon kanske har nÄn bra lÀnk att dela med sig av?
 

roloj

Cartier
2-Faktor
En kvÀllsfundering, Àr det samma kvartsverk i alla moduler eller skiljer det sig Ät? Inget som tydligt framgÄr pÄ deras hemsida vad jag kan se. NÄgon kanske har nÄn bra lÀnk att dela med sig av?
Modulen Àr vÀl verket och i sÄ fall Àr svaret nej.

Men rent tekniskt borde det se ganska lika ut, specen brukar alltid vara +/- 15 sek per mÄnad och jag antar att samtliga anvÀnder sig av en 32kHz kristall.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har försökt synka GW-5600BC med radiosignalsmottagaren men har aldrig lyckats tror jag. FÄr error efter kanske 10 sekunder, prövat mot fönster osv som det stÄr i manualen.
Funkar att synka med blÄtand men vore kul att veta hur/om radiodelen fungerar.
Gör jag nÄgot fel eller Àr det svÄrt att hitta signal ?:)
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En frÄga om dessa radiosynkningar, Àr de automatiska eller gÄr det att stÀnga av ?
Jag misstÀnker att de inte pÄ lÄngt nÀr fungerar pÄ Island.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
SkÀrpan var det ju inget fel pÄ iaf:)
Kör sjÀlv iPhone XR och har sett folk ta riktigt bra bilder med den men har inte riktigt lyckats sjÀlv Ànnu. Kör bara vanliga kamera appen och inge justering eller liknande. :p
Jag kör med Googles kamera-app och justerar fÀrgerna i Photoshop Express nÀr jag fotograferar med mobilen. iPhone har vÀl generellt ganska bra kamera?
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag kör med Googles kamera-app och justerar fÀrgerna i Photoshop Express nÀr jag fotograferar med mobilen. iPhone har vÀl generellt ganska bra kamera?
Tack för tipset, tog hem appen sÄ fÄr se om jag förstÄr mig pÄ den :)
Jo jag tycker den Àr helt okej faktiskt. Tror inte de Àr marknadsledande men helt klart godkÀnda.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Jag har försökt synka GW-5600BC med radiosignalsmottagaren men har aldrig lyckats tror jag. FÄr error efter kanske 10 sekunder, prövat mot fönster osv som det stÄr i manualen.
Funkar att synka med blÄtand men vore kul att veta hur/om radiodelen fungerar.
Gör jag nÄgot fel eller Àr det svÄrt att hitta signal ?:)
Enligt egen erfarenhet sÄ funkar det aldrig att synka manuellt och man fÄr snÀllt vÀnta pÄ att den sköter det automatiskt. Lustigt nog verkar de flesta vara överens om att det gÄr lÀttare att fÄ klockorna att synka om de ligger nedpackade i nÄgon lÄda istÀllet för att ligga framme. o_O

Edit: Det finns appar för det men det hjÀlper ju inte den som Àven har tillgÄng till BT.
En frÄga om dessa radiosynkningar, Àr de automatiska eller gÄr det att stÀnga av ?
Jag misstÀnker att de inte pÄ lÄngt nÀr fungerar pÄ Island.
SÄ lÀnge du inte bor i nordvÀstra delen sÄ bör du kunna fÄ in signalen frÄn England Àven om det Àr lite av ett grÀnsfall men det finns som sagt appar som simulerar signalen. Clock Wave till IOS och DCF77 Emulator till android.

20200404_195510.jpg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Enligt egen erfarenhet sÄ funkar det aldrig att synka manuellt och man fÄr snÀllt vÀnta pÄ att den sköter det automatiskt. Lustigt nog verkar de flesta vara överens om att det gÄr lÀttare att fÄ klockorna att synka om de ligger nedpackade i nÄgon lÄda istÀllet för att ligga framme. o_O

Edit: Det finns appar för det men det hjÀlper ju inte den som Àven har tillgÄng till BT.
SÄ lÀnge du inte bor i nordvÀstra delen sÄ bör du kunna fÄ in signalen frÄn England Àven om det Àr lite av ett grÀnsfall men det finns som sagt appar som simulerar signalen. Clock Wave till IOS och DCF77 Emulator till android.

20200404_195510.jpg
Ser ut att vara precis pÄ grÀnsen :)
Edit: Men gÄr det att stÀnga av ?? Om man nu vill det ?
 
Senast Àndrad:

leab9

Omega
Min GW-B5600BC-1ER och wv-59 vill inte synka trots att jag hÀngt dom pÄ balkongrÀcket som vÀtter Ät sydvÀst. Det konstiga Àr att jag har en vÀggklocka i köket som har gÄtt rÀtt i flera Är trots flera betongvÀggar i mellan. Provat Àven att lÀgga klockorna bredvid vÀggklockan utan resultat.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Riktigt bra bilder du tar. Är det fotat med mobilen ? OnePlus ? Tyckte jag rĂ„kade se det i ett tidigare inlĂ€gg :)

Tack! Det stÀmmer, en Oneplus 6T Àr det. Den tar okej bilder men inte mer och den gÄr alltid banans med fÀrgerna dÄ man mÄste fixa till dem. Blir sÀllan bra direkt ur kameran tyvÀrr.
Ärligt talat tror jag det beror mer pĂ„ fotografen Ă€n kameran att bilderna blir sĂ„ bra. @MaBr har en fotografs öga, och dĂ„ blir kompositionerna dĂ€refter. En fröjd att beskĂ„da hans bilder! :)
 
Topp