• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

MrGoodkat

Breitling
Se ovan bild. Jag tror att du kan stoppa dit random metall bit sÄ lÀnge den rör klockan och baklocket sÄ borde du fÄ ljud. Det kanske bara Àr sÄ att du böjt flÀrpen.

Ett bra tips nÀr du öppnar en helt ny modell Àr att du fotograferar varje steg du gör.
Det finns en metallflÀrp ocksÄ, ska titta pÄ hur den ser ut. Men eftersom att det fanns en fjÀder, och den inte lÀngre Àr med oss, sÄ borde det vÀl vara det som Àr problemet.
 

MrGoodkat

Breitling
KÀnn inte sÄ, enligt min erfarenhet det vanligaste felen pÄ Àldre casios. Den dÀr fjÀdern försvinner vÀldigt lÀtt om det nu Àr fjÀder pÄ den. LÀgg upp modellnumret sÄ kanske det gÄr att reda ut.
DW-6200 heter den.
 

Bilagor

  • 4C665A98-05BA-4822-9AE2-DB42D36219D0.jpeg
    4C665A98-05BA-4822-9AE2-DB42D36219D0.jpeg
    478.2 KB · Visningar: 0

Fujoor

Patek
2-Faktor
Det finns en metallflÀrp ocksÄ, ska titta pÄ hur den ser ut. Men eftersom att det fanns en fjÀder, och den inte lÀngre Àr med oss, sÄ borde det vÀl vara det som Àr problemet.
Jag tror fortfarande fjÀdern Àr till för statisk elektricitet. Prova att bÀnda upp flÀrpen sÄ den ser ut som pÄ bilden och se sÄ att den verkligen nuddar baklocket.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Jag har försökt synka GW-5600BC med radiosignalsmottagaren men har aldrig lyckats tror jag. FÄr error efter kanske 10 sekunder, prövat mot fönster osv som det stÄr i manualen.
Funkar att synka med blÄtand men vore kul att veta hur/om radiodelen fungerar.
Gör jag nÄgot fel eller Àr det svÄrt att hitta signal ?:)
- DÀr jag bor har det aldrig fungerat att synka manuellt pÄ dagen. DÀremot synkar de (oftast) snÀllt sjÀlva pÄ natten, men det beror pÄ var i huset de ligger ocksÄ. Ett fönster Àr inte alltid bÀsta platsen, bara att leta :)
 

Flipper2

Rolex
Jag hade en SDB-500w som jag hittade pÄ loppis för en 5-a, efter ett halvÄr demonterade jag modulen för att sÀtta in nytt batteri... nÀr allt var klart och nÀr jag tryckte modulen tillbaka i bezeln dÄ sköt den lilla fjÀdern genom halva rummet.
Efter en kvarts letande sÄ sket jag i det och skruvade pÄ locket = klockan var knÀpptyst sen dess!
 

MrGoodkat

Breitling
Jag testade lite med flÀrpen men det kom tyvÀrr inget ljud. Dessutom gick visst framsidan sönder, ser ut som att det har blivit sprickor bÄde uppe och nere, och nu lossnade det en rejÀl bit plast :(

Tack för den hÀr tiden, G-Shock!
 

Bilagor

  • 964B4606-5F0C-4CC0-843E-55D46357F1DD.jpeg
    964B4606-5F0C-4CC0-843E-55D46357F1DD.jpeg
    422.1 KB · Visningar: 0

Flipper2

Rolex
Jag testade lite med flÀrpen men det kom tyvÀrr inget ljud. Dessutom gick visst framsidan sönder, ser ut som att det har blivit sprickor bÄde uppe och nere, och nu lossnade det en rejÀl bit plast :(

Tack för den hÀr tiden, G-Shock!

Neee... vandalisera en G-Shock sÄ... som straff fÄr du sitta i karantÀn i 3 mÄnader :D
Öppna den igen, kolla batteriet, fĂ„ den att fungera, men kasta bezeln (framsidan)... vissa G-Shocks Ă€r vackrare utan bezel ;););)
... sen fÄr du posta en bild sÄ vi ser hur skönheten ser ut :pompus:
 
Senast Àndrad:

Urtyp

Audemars
Okej, jag Àr en idiot, jag sÀger inte mer Àn sÄ.
Den hÀr lilla, lilla fjÀdern, gÄr det att fÄ tag pÄ en ny sÄdan?
Nej jag tror dessvÀrre dom brukar följa med modulen. Tydligen gÄr det bra att slakta en springbar, har aldrig provat sjÀlv men hÀr finns inspiration:
Edit: Som vanligt typ SIST pÄ bollen. SÄg nu att resin-rot satt in och den smulat sönder. TrÄkigt. :(
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag testade lite med flÀrpen men det kom tyvÀrr inget ljud. Dessutom gick visst framsidan sönder, ser ut som att det har blivit sprickor bÄde uppe och nere, och nu lossnade det en rejÀl bit plast :(

Tack för den hÀr tiden, G-Shock!

Nej jag tror dessvÀrre dom brukar följa med modulen. Tydligen gÄr det bra att slakta en springbar, har aldrig provat sjÀlv men hÀr finns inspiration:
Edit: Som vanligt typ SIST pÄ bollen. SÄg nu att resin-rot satt in och den smulat sönder. TrÄkigt. :(

Jag frÄgade luc Albert frÄn wus och insta och tydligen behövs bÄde metallflÀrpen och fjÀdern för att fÄ ljud.
 
Topp