• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Idag Àr det dags för en trotjÀnare jag haft i 18 Är. DW-9000 :cool:
IMG_20170831_064409-01.jpeg
Ser oförskÀmt frÀsch ur. Hur mÄnga batteribyten?
 

gdae

Cartier
2-Faktor
Ser oförskÀmt frÀsch ur. Hur mÄnga batteribyten?
Ett eller tvÄ tror jag. Senaste var nog dryga 6-7 Är sedan.
Han har ju knappt anvÀnt den... ;)
AnvÀnd dagligen de första ~5 Ären, men fÄr vÀl erkÀnna att jag hittade den pÄ nytt i en flyttlÄda strax innan det senaste batteribytet... DÀr hade den nog legat i minst 5 Är.
 

Writer136

Panerai
Tjo, fÄr vÀl vara med hÀr igen dÄ :D
Jag Köpte ju en trevlig GW-M5610R-1JF av @Sebran nyligen och en GW-7900MS-3ER av @mofo med :D
20170828_172554.jpg
20170829_205833.jpg



Sen har vi skurken som gjort att jag förÀlskat mig i G-Shock.. för den tÄl faktist att ses igen...
10 verksamma Ă„r inom resemontage/svetsning och dylikt, vad jag kallar en beater... G-7710-1ER
klocksnack7710.jpg

Och nej, den Àr inte skititg eller nÄgon modifierad patina.. :)

NÀr det gÀller GW-M5610R-1JF sÄ fÄr den kanske vandra vidare.. Àr nÄgon intresserad kan ni ju tjoa till :) eller sÄ fÄr den helt enkelt stanna i mina gömmor :D

Är de slĂ€ppta i samma serie de dĂ€r med orange text? Du ska inte satsa pĂ„ o samla hela serien dĂ„?
 
Är de slĂ€ppta i samma serie de dĂ€r med orange text? Du ska inte satsa pĂ„ o samla hela serien dĂ„?
Nja de diffar nÄgot fÀrgmÀssigt med 7900MS-3er Àr vagt grönaktigt/svart-orange medans 5610:an Àr Svart/orange, hade varit coolt o jaga Svart/orange G-Shocks.. men blir bekymmersamt nÀr man kommer till King G dÄ den Àr grÄgrön/orange alternativt hel orange.. blÀ.. men dÀr finns nog nÄgon bild pÄ en kille som moddade en GXW-56 till svart/orange tror jag.

Nej 5610R-1JF fÄr nog gÄ vidare misstÀnker jag och enbart pga jag Àr abnorm eller nÄgot o_O för snygg Àr den!
 

Writer136

Panerai
Nja de diffar nÄgot fÀrgmÀssigt med 7900MS-3er Àr vagt grönaktigt/svart-orange medans 5610:an Àr Svart/orange, hade varit coolt o jaga Svart/orange G-Shocks.. men blir bekymmersamt nÀr man kommer till King G dÄ den Àr grÄgrön/orange alternativt hel orange.. blÀ.. men dÀr finns nog nÄgon bild pÄ en kille som moddade en GXW-56 till svart/orange tror jag.

Nej 5610R-1JF fÄr nog gÄ vidare misstÀnker jag och enbart pga jag Àr abnorm eller nÄgot o_O för snygg Àr den!

Aha okej. TÀnkte ifall de var slÀppta i samma serie sÄ kan det ju va kul att ha hela om man Àr lite nördig.
 
Aha okej. TÀnkte ifall de var slÀppta i samma serie sÄ kan det ju va kul att ha hela om man Àr lite nördig.
Njae, lite nördig Àr man ju, nu letar jag förvisso efter en G-7710:a till o_O fast en grön :D
Även kĂ€nd som G-7710c-3er men eftersom de Ă€r utgĂ„ngna och lite försvunna sĂ„ gĂ€ller det att hitta nĂ„gon i vĂ€rlden som har en sĂ„dan inne och de som funnits finns i ryssland och turkiet men ingen som skickar internationellt... sĂ„ vi fĂ„r se om man kan lyckas.
 
Senast Àndrad:

Writer136

Panerai
Njae, lite nördig Àr man ju, nu letar jag förvisso efter en G-7710:a till o_O fast en grön :D
Även kĂ€nd som G-7710c-3er men eftersom de Ă€r utgĂ„ngna och lite försvunna sĂ„ gĂ€ller det att hitta nĂ„gon i vĂ€rlden som har en sĂ„dan inne och de som funnits finns i ryssland och turkiet men ingen som skickar internationellt... sĂ„ vi fĂ„r se om man kan lyckas.

Jakten kan ju helt klart vara lite av charmen hehe. En annan sitter i motsatt situation o funderar pÄ om man ska behÄlla senaste köpet, returnera eller sÀlja vidare.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Hej. Är lite sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r att ha pĂ„ jobbet. NĂ„gon som kan göra ett uttalande om det Ă€r nĂ„got att ha. Eller ska jag köpa en för 1000 kr istĂ€llet.

Den med grönt band Àr jag frÀmst ute efter.

Casio G-Shock Mudmaster
GG-1000-1A3ER
IMG_0287.JPG
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Hej. Är lite sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r att ha pĂ„ jobbet. NĂ„gon som kan göra ett uttalande om det Ă€r nĂ„got att ha. Eller ska jag köpa en för 1000 kr istĂ€llet.

Den med grönt band Àr jag frÀmst ute efter.

Casio G-Shock Mudmaster
GG-1000-1A3ER
IMG_0287.JPG
Vad jobbar du med, vilken modell du behöver/vill ha beror ju pÄ vad du ska ha den till?
Förövrigt Àr G-Shock bra grejor, har nÄgra sjÀlv :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
JÀklar, glömde skiva de! Jag arbetar som snickare.:)

Det stÄr vÀl mellan mudmastern och denna https://www.klockia.se/casio-g-shock-ga-100-1a1er
En sak som jag tÀnkte pÄ efter mitt första köp av en g-shock Àr att vissa modeller kan vara ganska stora.
De kommer "i vÀgen" för saker, jag har nu nÄgra tunnare modeller som jag kan fÄ in under de flesta klÀdesplagg utan problem.

Är detta inte nĂ„got problem för dig sĂ„ följ bara hjĂ€rtat :)
 

Kanadicken

Panerai
En sak som jag tÀnkte pÄ efter mitt första köp av en g-shock Àr att vissa modeller kan vara ganska stora.
De kommer "i vÀgen" för saker, jag har nu nÄgra tunnare modeller som jag kan fÄ in under de flesta klÀdesplagg utan problem.

Är detta inte nĂ„got problem för dig sĂ„ följ

Jag tycker att man kan vÀnja sig med storlek pÄ klockan men jag tycker en lite mindre g skulle fungera bÀttre
 
Jag tycker att man kan vÀnja sig med storlek pÄ klockan men jag tycker en lite mindre g skulle fungera bÀttre

En mindre? G-shocks ska vara stora! ;D
Men vill du ha en mindre dÄ Àr du ute efter en 5600/5610.. Jag köpte en sÄdan förra veckan men tyckte den var pÄ tok för liten ist, sÄ nu slÀnger jag upp en annons pÄ den hÀr i forumet :D
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Hej. Är lite sugen pĂ„ en sĂ„n hĂ€r att ha pĂ„ jobbet. NĂ„gon som kan göra ett uttalande om det Ă€r nĂ„got att ha. Eller ska jag köpa en för 1000 kr istĂ€llet.

Den med grönt band Àr jag frÀmst ute efter.

Casio G-Shock Mudmaster
GG-1000-1A3ER
IMG_0287.JPG
Av mina G-Shocks sÄ blir jag absolut gladast av att titta pÄ min Mudmaster men nÀr jag snickrar dÀr hemma dÄ sÀtter jag alltid pÄ mig min GW-5000 för den tar sÄ lite plats. SÄ jag hÄller helt enkelt med kommentarerna ovan. Med det sagt sÄ ska du givetvis skita i dessa "kloka" ord och följa ditt hjÀrta istÀllet. Mudmastern Àr cool :)
 
Topp