• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Innan jag ger mig pÄ att posta i fix Ä trix trÄden undrar jag om nÄgon har erfarenhet av att skifta urverk mellan dom rektangulÀra boetterna, typ GW5610 till A serien?
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Tillbaka i G-SHOCKS-klubben efter 27Ärs frÄnvaro! Tack @plattfot (och alla som lÀt bli att köpa denna pjÀs!).
IMG_2362.JPG
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hösten Àr pÄ ingÄng och man sitter inne mer och mer. Ibland Àr man kreativ med kidsen vid köksbordet. Eftersom man brukar sÀga "built like a tank" sÄ inspirerades jag till denna lilla dekoration...
IMG_2637.JPG

"Built like a jÀvligt rostig och risig tank" bezel.
IMG_2638.JPG

Jo, den Àr mÄlad med jÀrn och bronsfÀrg och har sedan fÄtt rosta innan mattlack. Testade pÄ dom första vecken av armbandet ocksÄ men det sÄg lite vÀl grovt ut, sÄ det ÄterstÀlldes. Höst nöjen ;)
 

Writer136

Panerai
Hösten Àr pÄ ingÄng och man sitter inne mer och mer. Ibland Àr man kreativ med kidsen vid köksbordet. Eftersom man brukar sÀga "built like a tank" sÄ inspirerades jag till denna lilla dekoration...
IMG_2637.JPG

"Built like a jÀvligt rostig och risig tank" bezel.
IMG_2638.JPG

Jo, den Àr mÄlad med jÀrn och bronsfÀrg och har sedan fÄtt rosta innan mattlack. Testade pÄ dom första vecken av armbandet ocksÄ men det sÄg lite vÀl grovt ut, sÄ det ÄterstÀlldes. Höst nöjen ;)

StenhÄrt. Snyggt jobbat pÄ den. Haha undrade först hur fan du fÄtt till den sÄdÀr.
 

Hubbatix

Cartier
Hösten Àr pÄ ingÄng och man sitter inne mer och mer. Ibland Àr man kreativ med kidsen vid köksbordet. Eftersom man brukar sÀga "built like a tank" sÄ inspirerades jag till denna lilla dekoration...
IMG_2637.JPG

"Built like a jÀvligt rostig och risig tank" bezel.
IMG_2638.JPG

Jo, den Àr mÄlad med jÀrn och bronsfÀrg och har sedan fÄtt rosta innan mattlack. Testade pÄ dom första vecken av armbandet ocksÄ men det sÄg lite vÀl grovt ut, sÄ det ÄterstÀlldes. Höst nöjen ;)
Det dÀr blev ju faktiskt schuuukt lÀckert!
 

Sorubim

Audemars
Hösten Àr pÄ ingÄng och man sitter inne mer och mer. Ibland Àr man kreativ med kidsen vid köksbordet. Eftersom man brukar sÀga "built like a tank" sÄ inspirerades jag till denna lilla dekoration...
IMG_2637.JPG

"Built like a jÀvligt rostig och risig tank" bezel.
IMG_2638.JPG

Jo, den Àr mÄlad med jÀrn och bronsfÀrg och har sedan fÄtt rosta innan mattlack. Testade pÄ dom första vecken av armbandet ocksÄ men det sÄg lite vÀl grovt ut, sÄ det ÄterstÀlldes. Höst nöjen ;)
Hehe. Galet cool idé, och vilken stenhÄrd look du fick till pÄ den. :cool:
Vad exakt för fÀrger anvÀnde du? Beskriv gÀrna processen.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har alltid kÀnt att negativa displayer gÄr bort för att de Àr sÄ svÄra att avlÀsa. De Àr dock onekligen populÀra och jag kan hÄlla med om att det ibland Àr estetiskt tilltalande. Vad Àr fördelen med dem annars? Finns det knep för att förbÀttra lÀsligheten?
 

Writer136

Panerai
Insett att jag sÄklart mÄste ha en G-shock. BestÀllde en GW-M5610-1BJF som tickade alla boxar. Cool klocka, men vi klickade inte som tÀnkt sÄ den fick lÀmna lika snabbt.

IMG_2531.JPG



InvÀntar nu denna som precis lÀmnat Osaka :)
IMG_2522.JPG

Cool. Vad Àr det för modell?

Edit. Sorry sÄg nÀr jag kollade en gÄng till.
Lycka till med den o hoppas du klickar bÀttre med den.
Jag har bÄde stora G's o en sÄn vanlig 5610.
Min 5600 med negativ skÀrm returnerade jag dÄ jag tyckte 5610 med vanlig skÀrm var bÀttre. De andra jag har har neg skÀrm sÄ rÀcker med de.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har alltid kÀnt att negativa displayer gÄr bort för att de Àr sÄ svÄra att avlÀsa. De Àr dock onekligen populÀra och jag kan hÄlla med om att det ibland Àr estetiskt tilltalande. Vad Àr fördelen med dem annars? Finns det knep för att förbÀttra lÀsligheten?
Finns ju dom som hydromoddat (med silikonolja) sina negativa. Det gör den ju lÀsbar i alla vinklar. KÀnns lite risky dock :)I
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Finns ju dom som hydromoddat (med silikonolja) sina negativa. Det gör den ju lÀsbar i alla vinklar. KÀnns lite risky dock :)I
Kanske pröva pÄ en billig först i sÄ fall. ;)

Men i och för sig kan man ju köra pga estetiken. HÀnder ju rÀtt ofta att man kollar pÄ klockan utan att notera vad klokan Àr. :)
 
Topp