• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Paketöppning av gÄrdagens förstapris!
Har ju varit hÀr förut men det var ett tag sedan.
https://www.klockmaster.se/casio-g-shock-gwn-1000b-1ber tack klockmÀster GLOBEN
IMG_0615.JPG
IMG_0616.JPG
IMG_0618.JPG
IMG_0619.JPG
IMG_0620.JPG
IMG_0621.JPG
IMG_0622.JPG
 
D

Deleted member 9585

Guest
Blev riktigt sugen pÄ en ny G Shock efter att jag tappade bort min förra under semestern.. (som jag tror var falsk..), nÄgon som Àger en DW-6900BB-1ER och Àr villig att dela med sig av bilder och lite Äsikter kring den?
 

El Guapo

Cartier
Ibland undrar jag vad det Àr vi hÄller pÄ med. 700kr Àr ju allt som behövs för att införskaffa en klocka som tÄl allt. Hur som helst; Jag har kommit fram till att jag Àlskar min g-shock.
[/QUOTE]
Go modell. Grabben fick överta min nÀr han fyllde 7 sÄ den kommer att fÄ uppleva mÄnga fler Àventyr.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hehe. Galet cool idé, och vilken stenhÄrd look du fick till pÄ den. :cool:
Vad exakt för fÀrger anvÀnde du? Beskriv gÀrna processen.
FÀrgerna heter magic metallic och finns pÄ Dekorima. En fÀrg som innehÄller jÀrnpartiklar, en annan som innehÄller brons. Tror det finns koppar ocksÄ. Man bara mÄlar nÄgra lager, sedan nÀr det sista lagret fortfarande Àr vÄtt sÄ sprayar man med en aktivatorvÀtska som fÄr fÀrgen att oxidera. Olika aktivator för dom olika fÀrgerna... Sedan Àr det bara att mattlacka över. Funkar pÄ alla material, skit kul :)
 

Padde

Breitling
IgÄr blev jag Àntligen med G-Shock!
Efter flera veckors lÀsande i G-Shock-trÄden hÀr pÄ forumet slog jag till (har lÀst frÄn sidan 1). Jag kom fram till att jag ville ha en army-grön klocka med negativ display. LÀsbarheten Àr inte optimal pÄ negativ display men coolhetsfaktorn vÀgde över denna gÄngen. Dessutom har den röd belysning, bara en sÄn sak. Riktigt nöjd Àn sÄ lÀnge. Den Àr stor men vÀger inte sÄ mkt vilket gör att den inte kÀnns sÄ "blaffig" som jag trott. Min första men definitivt inte sista G-Shock!

Modell: Casio G-shock - GD-100MS-3ER

Foto 2017-09-18 18 20 15.jpg
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Hej G-shocktrÄden!
Jag behöver en gym/skogs/natt-beater. Har nÄn av er erfarenhet av denna modell?
IMG_1512.JPG

gsts100g-1a
Storleken ska enligt uppgift var 59*52mm. Det verkar vÀldigt stort, hur upplever ni den? Det Àr frÀmst utseendet och att det Àr quartz som lockar, ni kanske har bÀttre förslag?
Mvh
 

parasec

Rolex
2-Faktor
Testade en G-Shock för första gÄngen igÄr:facepalm: Inköpt av @parasec och tÀnkt till min son. Hmmm... den Äkte av rÀtt snabbt igen innan nÄgon av mina kollegor som kÀnner min böjelse för vintage sÄg mig:rolleyes: Fast cool retrokÀnsla Àr det:cool:
IMG_1166.JPG
Snygg bild @Ville_W! Mycket bÀttre Àn alla jag tagit pÄ den klockan. Du kan testa nÄgon av mina tre Screwbacks t.ex. GW-5000 - dÄ kanske du fastnar för G-SHOCKS! :cool:
Hoppas sonen gillar den bÀttre.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Snygg bild @Ville_W! Mycket bÀttre Àn alla jag tagit pÄ den klockan. Du kan testa nÄgon av mina tre Screwbacks t.ex. GW-5000 - dÄ kanske du fastnar för G-SHOCKS! :cool:
Hoppas sonen gillar den bÀttre.
Haha... ja man vet ju aldrig:) Men sonen gillade den och hade den i skolan idag vilket inte funkat med vare sig 7548 och SKX007. Han fÄ bli ambassadör för G-Shocks i familjen;) Jag fÄr vara glad ÀndÄ, inte lÀtt att fÄ den generation som Àr född med en mobil i handen att bÀra klockor:)
 

Writer136

Panerai
Hej G-shocktrÄden!
Jag behöver en gym/skogs/natt-beater. Har nÄn av er erfarenhet av denna modell?
IMG_1512.JPG

gsts100g-1a
Storleken ska enligt uppgift var 59*52mm. Det verkar vÀldigt stort, hur upplever ni den? Det Àr frÀmst utseendet och att det Àr quartz som lockar, ni kanske har bÀttre förslag?
Mvh
Jag tycker den Àr nice. Bra funktioner o gillar looken pÄ den. Jag Àr nöjd med min. I största laget dock. Kolla in de nya midsize modellerna gst-w310 annars som Àr samma men lite mindre.
HÀr Àr min gst som Àr samma som den du spanat pÄ bara annan fÀrg..
DSC_6489.JPG
 

ARTEA

Omega
Stort tack för dina ord. Ska kolla gst-w310.

Dem finns utan radiosynk ocksÄ, dÄ börjar modellnamn pÄ GST-Sxxx istÀllet för GST-Wxxx.

Har sjÀlv sneglat lite pÄ dem nya som Àr GST-S300 istÀllet för S100 som slÀpptes tidigare.

HÀr har du dem 5 första midsize som slÀpptes
https://www.g-central.com/g-shock-g-steel-gst-s310-gst-w300-gst-w310-small-size/

och sedan ytterliggare 4 olika fÀrger
https://www.g-central.com/new-colors-mid-size-g-steel-300-black-red-silver-white/
 

ARTEA

Omega
IgÄr blev jag Àntligen med G-Shock!
Efter flera veckors lÀsande i G-Shock-trÄden hÀr pÄ forumet slog jag till (har lÀst frÄn sidan 1). Jag kom fram till att jag ville ha en army-grön klocka med negativ display. LÀsbarheten Àr inte optimal pÄ negativ display men coolhetsfaktorn vÀgde över denna gÄngen. Dessutom har den röd belysning, bara en sÄn sak. Riktigt nöjd Àn sÄ lÀnge. Den Àr stor men vÀger inte sÄ mkt vilket gör att den inte kÀnns sÄ "blaffig" som jag trott. Min första men definitivt inte sista G-Shock!

Modell: Casio G-shock - GD-100MS-3ER

Foto 2017-09-18 18 20 15.jpg

Snyggt! Äger sjĂ€lv den dĂ€r, lite av en personlig favorit!
 
Topp