• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Dem finns utan radiosynk ocksÄ, dÄ börjar modellnamn pÄ GST-Sxxx istÀllet för GST-Wxxx.

Har sjÀlv sneglat lite pÄ dem nya som Àr GST-S300 istÀllet för S100 som slÀpptes tidigare.

HÀr har du dem 5 första midsize som slÀpptes
https://www.g-central.com/g-shock-g-steel-gst-s310-gst-w300-gst-w310-small-size/

och sedan ytterliggare 4 olika fÀrger
https://www.g-central.com/new-colors-mid-size-g-steel-300-black-red-silver-white/
Tack! Ver du var jag köper en smidigast?
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Jag har alltid gillat Mudman och lÀnge varit sugen pÄ att testa en sak. BestÀllde hem en grön G-9000 och en svart. Dags för bezelswap

IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0727.JPG


Svinnöjd! Tycker fÀrgerna lirar mycket bÀttre ihop sÄhÀr.

Den gröna kommer jag behÄlla men den svarta Àr till salu om nÄgon Àr sugen (allergisk mot negativa displayer).
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Jag har alltid gillat Mudman och lÀnge varit sugen pÄ att testa en sak. BestÀllde hem en grön G-9000 och en svart. Dags för bezelswap

IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0727.JPG


Svinnöjd! Tycker fÀrgerna lirar mycket bÀttre ihop sÄhÀr.

Den gröna kommer jag behÄlla men den svarta Àr till salu om nÄgon Àr sugen (allergisk mot negativa displayer).
Det blev snyggt, du saknar dock en sÄn hÀr --> https://klocksnack.se/threads/officiella-g-shocktrÄden.24037/page-77#post-1952115
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag har alltid gillat Mudman och lÀnge varit sugen pÄ att testa en sak. BestÀllde hem en grön G-9000 och en svart. Dags för bezelswap

IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0727.JPG


Svinnöjd! Tycker fÀrgerna lirar mycket bÀttre ihop sÄhÀr.

Den gröna kommer jag behÄlla men den svarta Àr till salu om nÄgon Àr sugen (allergisk mot negativa displayer).

Nice! Gillar g-9000 med, bÄde mindre och fin samt prisbilden vÀldigt bra. Sitter dock inte hundra pÄ mig nÀr jag provat men ska nog prova en till ÀndÄ, grön moddad var ju riktgt nice! Föredrar sjÀlv positiv men gÀrna grönt case :)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag har alltid gillat Mudman och lÀnge varit sugen pÄ att testa en sak. BestÀllde hem en grön G-9000 och en svart. Dags för bezelswap

IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0727.JPG


Svinnöjd! Tycker fÀrgerna lirar mycket bÀttre ihop sÄhÀr.

Den gröna kommer jag behÄlla men den svarta Àr till salu om nÄgon Àr sugen (allergisk mot negativa displayer).
Snyggt. Har sjÀlv en grön mod pÄ G pÄ en 5600a. VÀntar bara pÄ delarna.
 

Sorubim

Audemars
Jag har alltid gillat Mudman och lÀnge varit sugen pÄ att testa en sak. BestÀllde hem en grön G-9000 och en svart. Dags för bezelswap

IMG_0716.JPG
IMG_0717.JPG
IMG_0718.JPG
IMG_0719.JPG
IMG_0721.JPG
IMG_0724.JPG
IMG_0727.JPG


Svinnöjd! Tycker fÀrgerna lirar mycket bÀttre ihop sÄhÀr.

Den gröna kommer jag behÄlla men den svarta Àr till salu om nÄgon Àr sugen (allergisk mot negativa displayer).
Det dÀr blev kanon! Snyggt att texten pÄ tavlan nu matchar knapparna pÄ den svarta.
Den gröna blir man ju riktigt sugen pÄ. :hungry:
 

Sorubim

Audemars
Man börjar ju direkt klura pÄ liknande mod pÄ andra modeller. Tex dessa serier ska, vad jag förstÄtt, nyttja samma bezelform:
GA-100
GA-110
GA-120
GD-100
GD-110
GD-120

GD-100MS-3D.jpg

(GD-100MS-3, lÄnad bild)
 

Writer136

Panerai
Vet inte om man fÄr men en shoutout. Om nÄgon skulle vara sugen pÄ en g-steel o har en Gg-1000 sÄ skulle jag vara lite sugen pÄ ett byte.
 

Higgis

Omega
Dem finns utan radiosynk ocksÄ, dÄ börjar modellnamn pÄ GST-Sxxx istÀllet för GST-Wxxx.

Har sjÀlv sneglat lite pÄ dem nya som Àr GST-S300 istÀllet för S100 som slÀpptes tidigare.

HÀr har du dem 5 första midsize som slÀpptes
https://www.g-central.com/g-shock-g-steel-gst-s310-gst-w300-gst-w310-small-size/

och sedan ytterliggare 4 olika fÀrger
https://www.g-central.com/new-colors-mid-size-g-steel-300-black-red-silver-white/

Jobbigt trodde aldrig jag skulle köpa en mudmaster och efter det tÀnkte jag nu fÄ det rÀcka men detta starta ett vist ha begÀr, fÄ sluta kolla i denna trÄd.
 

ARTEA

Omega
Den nya blackoutade mudmastern i 35Ă„rs serien ser riktigt badass ut.
NÄn som vet om nÄn butik i swe kommer fÄ in dom?
Screenshot_20170922-105908.png

Kolla med klockmaster Globen det Àr mycket möjligt att dem fÄr in.

Finns dock redan nu ute pÄ ebay, bl.a. hÀr: http://www.ebay.com/itm/Casio-G-SHO...648985?hash=item440bbc0a99:g:BPwAAOSwX7pZslKG

Samma försÀljare har lagt ut GA-110 (GA-135), GA-800 (GA-835) och GA-700 (GA-735) frÄn 35Ärs serien.
Har sneglat lite pÄ GA-735 men vet inte om man verkligen vill lÀgga dubbla pÄ den jÀmfört med t.ex. den vanliga svarta GA-700-1B men det Àr nÄgot speciellt med helsvart som lockar.
Vanliga GA-700-1B gÄr att köpa för runt 700kr
3.GA700-1B.png

Limiterade 35 Ă„rs serien
3.GA-735A-1A.jpg
 
Senast Àndrad:

Airbus

Rolex
Friends Of KS
07AFC14D-EEA3-48E4-97C0-09BBCDFC1FD3.jpeg
Skum grej, men min frogman gÄr för fort. Radiosynken sker ibland, men om den inte sker gÄr den typ 15s för fort pÄ en mÄnad, iofs har den dÄ legat i mörker och dÄ hamnat i sömnlÀge... Ska vÀl vara mycket mer exakt? Klockan Àr helt ny...
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Villken modell Àr detta? sÄg vÀldigt lÀtt lÀst ut trotts att den Àr negativ
Dw-5600BB. Den bÀsta negativa displayen pÄ squares och bland de bÀttre rent generellt. GD-350 kanske har bÀttre negativ men dÀr snackar vi ju andra storlekar.

Bra modell iaf. Gick just en pÄ k&s.
 

Sorubim

Audemars
Absolut, men anvÀnder du lampan eller kompassen ofta sÄ kan man se att laddningen gÄr ned, och tydligen Àr synkningen en sak som drar rÀtt mycket.

Jag vet Àven att jag Àr jÀttefÄnig nu.
Jag kan börja med att sÀga att avsikten med min frÄga var inte att antyda att du var fÄnig.
Har inte sjÀlv mÀrkt att just tidssynkningen drar sÄ mycket ström. Att belysning och framförallt kompassfunktionen skulle öka strömförbruknigen mÀrkbart hÄller jag med om. Jag vill dock argumentera för att det snudd pÄ Àr ett "icke-problem" med tanke pÄ hur lÀtt och snabbt det Àr att ladda upp en solcellsdriven klocka.
Ska Àven sÀga att jag inte har nÄgon erfarenhet av just Rangeman, det kanske kan skilja mellan hur mycket ström de olika funktinerna krÀver pÄ olika modeller.
 
Topp