• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Code

AKA Vincent B
Ny beater inköpt. Casio G-shock Mudmaster. Grymt nöjd..
IMG_20171014_120756_295.jpg
20171014_094525.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Vet inte exakt vad du syftar pÄ men "helt OK". Klockan vÀger extremt lite, rÀtt gött.
TÀnker pÄ om du uppfattar det som styvt eller pÄ nÄgot sÀtt obekvÀmt. En del som skrivit om det sÀger att det inte Àr lika bekvÀmt pga att det inte avsmalnar och att det Àr skönare att bÀra lite löst. Den verkar ju i överlag riktigt cool :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
TÀnker pÄ om du uppfattar det som styvt eller pÄ nÄgot sÀtt obekvÀmt. En del som skrivit om det sÀger att det inte Àr lika bekvÀmt pga att det inte avsmalnar och att det Àr skönare att bÀra lite löst. Den verkar ju i överlag riktigt cool :)
Det Àr lite styvt men inget jag stör mig pÄ, tycker den sitter OK ÀndÄ. Imorgon landar en till G-Shock i lÄdan. :)
 

Code

AKA Vincent B
Tvungen och dela med mig ang den hÀr. Helt sjuuuk Casio, första med hybrid GPS.
Pris ca: 75.000kr. LÀs om den mkt och skriva... Heter nÄgot med Casio MRG MRGG 2000HT nÄgonting...
Casio-G-Shock-MRGG2000HT-1A-watch-1.jpg
 

Code

AKA Vincent B
Den hÀr verkar ocksÄ riktigt grym. Casio G-shock Gravity GPW 2000. Den Àr radiokontrollerad , GPS och har Bluetooth. Man synkar den med mobilen. DÀr kan man stÀlla in vÀrldstid, alarm mm. Den synkar tiden automatiskt mm. SÄg pÄ Youtube verkar riktigt grym. Och ligger runt 9500kr ny.
Casio-G-Shock-Gravitymaster-GPW2000-GPS-Bluetooth-aBlogtoWatch-01.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Den modellen har jag sneglat pĂ„, pĂ„ bilder och video verkar de ha en blankare finish Ă€ven pĂ„ sjĂ€lva boettbeklĂ€dnaden Ă€n andra liknande G-Shocks. Är det sĂ„ i verkligheten ocksĂ„? Det ser inte riktigt sĂ„ ut pĂ„ den bilden.
Nu har jag den inte i handen och kan svara, men gissar att det Àr en optisk synvilla pÄ grund av att den har en viss transparens och materialet under ger olika effekt nÀr det syns igenom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
SÄg att du gjort en recension pÄ bÄde Mudmaster och Gravitymastee GWP 2000. Vilken av dom 2 tycker du Àr bÀttre, bekvÀmare , snyggare mm?
Smaksak, jag gillar Mudmastern lite bÀttre men Gravitymastern sitter bÀttre. Om nÄgon orkar hÄlla i passaround sÄ kan vi köra passaround pÄ bÄda de modellerna (jag fixar klockor).
 

Code

AKA Vincent B
Smaksak, jag gillar Mudmastern lite bÀttre men Gravitymastern sitter bÀttre. Om nÄgon orkar hÄlla i passaround sÄ kan vi köra passaround pÄ bÄda de modellerna (jag fixar klockor).
Ok. Men Àr det nÄgon annan skillnad pÄ dom förutom att Gravitymaster har GPS?
 
Topp