• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ahh lÀste..men vÀrt? Tycker ocksÄ Mudmastern Àr snyggare men tÀnkte mest pÄ Gravitymaster mest pga gps:en..
Helt Àrligt sÄ bryr jag mig inte om ifall min klocka synkar via radiosignal, blÄtand eller GPS, resultatet blir ju detsamma.

Bandet pÄ Gravitymastern Àr bÀttre Àn Mudmasterns stela band men utöver det tycker jag Mudmaster vinner pÄ alla fronter.
 

Code

AKA Vincent B
Du fÄr gÀrna upplysa oss okunniga!
Varsogod..bild 1 Gravitymaster. Bild 2 Mudmaster..
20171017_083447.png
20171017_083503.png
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÀr ju inte sagt nÄt annat. Du sa sjÀlv det enda dom har gemensamt Àr att dom visar tiden..
Rent funktionsmÀssigt Àr det ganska mycket som skiljer. Personligen bryr jag mig inte om fler Àn basfunktionerna sÄ för mig kvittar det, men det Àr som sagt funktionerna som skiljer sig. + att Mudmaster Àr en "tÀtare" klocka rent funktionellt.
 

Code

AKA Vincent B
Rent funktionsmÀssigt Àr det ganska mycket som skiljer. Personligen bryr jag mig inte om fler Àn basfunktionerna sÄ för mig kvittar det, men det Àr som sagt funktionerna som skiljer sig. + att Mudmaster Àr en "tÀtare" klocka rent funktionellt.
HÀr en frÄga till dig som du kanske kan svara pÄ. Min Mudmaster Àr ju vattentÀt 200m och nÀr jag har haft den i vattnet, lÄter "lysknappen" nÀr man trycker pÄ den. Inget fel pÄ nÄgot och allting fungerar perfekt bara att lysknappen lÄter efter man haft den i vattnet. Sen nÀr klockan typ torkat försvinner ljudet. Och klockan Àr fr 2016 sÄ borde inte vara nÄt fel pÄ packningarna heller...frÄgan Àr alltsÄ ska det lÄta sÄ?

Tackar för svar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
HÀr en frÄga till dig som du kanske kan svara pÄ. Min Mudmaster Àr ju vattentÀt 200m och nÀr jag har haft den i vattnet, lÄter "lysknappen" nÀr man trycker pÄ den. Inget fel pÄ nÄgot och allting fungerar perfekt bara att lysknappen lÄter efter man haft den i vattnet. Sen nÀr klockan typ torkat försvinner ljudet. Och klockan Àr fr 2016 sÄ borde inte vara nÄt fel pÄ packningarna heller...frÄgan Àr alltsÄ ska det lÄta sÄ?

Tackar för svar.
Du ska inte trycka pÄ knappar under vattnet :D
Det du hör Àr sÀkert att knappen "tryckutjÀmnar" vilket Àr en inbyggd funktion i konstruktionen.
 

Code

AKA Vincent B
Hej!
Har en frÄga som jag hoppas nÄgon kan svara pÄ?? Ang solar Casio som laddas med solljus, hur laddar man dom pÄ bÀsta sÀtt under vintertider nÀr det inte Àr sÄ mkt sol? Menar om batteriet gÄr ner till medium eller low? Tar vÀl jÀtte lÄngtid och ladda den under en lampa. Laddas den nÀr man bÀr den vanligt tex inomhus eller vad har ni för erfarenheter?
 
Topp