• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Flipper2

Rolex
E07CFD32-472E-4288-862F-72C40D3EE6E0.jpeg
 

Flipper2

Rolex
Bra duo. Vart hittar man sÄna dÀr kÀcka stÀll?

:D:D:D
Jag var pÄ Magnussons Ur hÀr i Gbg och provade en Seiko Samurai Srpd-09 med ion-coating och tanten som jobbar dÀr var rÀtt trevlig... jag pÄpekade att jag har tvÄ soldrivna Shocks :p och undrade om de sÀljer sÄnna stÀll... (vet att de inte gör det).
Tanten sa att hon har rÀtt mÄnga över och stoppade tvÄ stycken i en plastpÄse sÄ jag fick de gratis ;)
NÄn Seiko-dykare blev inte köpt dÀrifrÄn eftersom jag hittade den pÄ nÀtet 1000 kr billigare.... :D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
:D:D:D
Jag var pÄ Magnussons Ur hÀr i Gbg och provade en Seiko Samurai Srpd-09 med ion-coating och tanten som jobbar dÀr var rÀtt trevlig... jag pÄpekade att jag har tvÄ soldrivna Shocks :p och undrade om de sÀljer sÄnna stÀll... (vet att de inte gör det).
Tanten sa att hon har rÀtt mÄnga över och stoppade tvÄ stycken i en plastpÄse sÄ jag fick de gratis ;)
NÄn Seiko-dykare blev inte köpt dÀrifrÄn eftersom jag hittade den pÄ nÀtet 1000 kr billigare.... :D

Aldrig fel med lite extra lull. En del butiker Àr vÀldigt generösa och delar ut smÄprylar bara man tittar i en monter.
 

Flipper2

Rolex
Aldrig fel med lite extra lull. En del butiker Àr vÀldigt generösa och delar ut smÄprylar bara man tittar i en monter.

Egentligen Àr det sörjigt att samma klocka kostar 5999 pÄ Klockmaster, 5000 pÄ Magnussons och 4000 pÄ nÀtet... man vill ju stödja sin lokala butik nu i koronatider, men inte genom prisskillnad pÄ 2000 kr!!!
De vill vÀl vara extra trevliga nu nÀr de inte sÀljer mycket...
 

HSK

Patek
2-Faktor

HSK

Patek
2-Faktor
Indikerar PS att synken Àr lyckad? Trodde det skulle stÄ RCVD dÄ.
PS = power save, dvs. att den stÀnger av displayen efter en viss tid av totalt mörker och vaknar till liv igen nÀr den utsÀtts för ljus (eller knapptryckning). PÄ de flesta modeller ska det stÄ RCVD om den har synkat men Rangeman och sÀkert fler modeller verkar ha en lite annorlunda lösning.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
PS = power save, dvs. att den stÀnger av displayen efter en viss tid av totalt mörker och vaknar till liv igen nÀr den utsÀtts för ljus (eller knapptryckning). PÄ de flesta modeller ska det stÄ RCVD om den har synkat men Rangeman och sÀkert fler modeller verkar ha en lite annorlunda lösning.

Ibland mÄste man leta sig fram för att veta hur en modell har synkat.
Rangeman = staplar.
Frogman = bokstaven G
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Gött att kunna hÀnga hÀr inne igen efter tvÄ Ärs frÄnvaro :D 5610 har blivit B5600 som skall ersÀtta min STW-1000. Tack @FOQ och @M26 för möjligheten, tycker att klockan Àr astuff. NÄgot jag Ängrar dock var att jag satte mig och sökte runt lite pÄ nÀtet för att kika pÄ g-shockar... riskerar att bli dyrt det hÀr, redan hittat typ 7 jag mÄste ha :p
2FBC40B0-6129-42E2-AA93-6E5ED8F2A77E.jpeg
 
Topp