• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
A8B38189-40B7-4707-9652-7393DDE92DDA.jpeg
NÄgon som vet vad jag gör för fel? Följt anvisningarna pÄ youtube om hur man Àndrar tid men timvisaren följer inte med? Den har gÄtt rÀtt fram tills nu.. har inte pillat med den pÄ det senaste heller :arghh: (se bild, den digitala displyen visar rÀtt tid men inte timvisaren)
 

HSK

Patek
2-Faktor
A8B38189-40B7-4707-9652-7393DDE92DDA.jpeg
NÄgon som vet vad jag gör för fel? Följt anvisningarna pÄ youtube om hur man Àndrar tid men timvisaren följer inte med? Den har gÄtt rÀtt fram tills nu.. har inte pillat med den pÄ det senaste heller :arghh: (se bild, den digitala displyen visar rÀtt tid men inte timvisaren)
Jag minns att det var nÄgon som hade problem med det tidigare i trÄden men kommer inte ihÄg hur eller ens om det löste sig. Kan det vara sÄ att du har en vÀrldstid som skiljer sig frÄn den du har stÀllt in i den digitala displayen eller vice versa? Det skiljer ju exakt en timme sÄ det kÀnns som att det har att göra med instÀllning för DST alt. home city.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Gött att kunna hÀnga hÀr inne igen efter tvÄ Ärs frÄnvaro :D 5610 har blivit B5600 som skall ersÀtta min STW-1000. Tack @FOQ och @M26 för möjligheten, tycker att klockan Àr astuff. NÄgot jag Ängrar dock var att jag satte mig och sökte runt lite pÄ nÀtet för att kika pÄ g-shockar... riskerar att bli dyrt det hÀr, redan hittat typ 7 jag mÄste ha :p
2FBC40B0-6129-42E2-AA93-6E5ED8F2A77E.jpeg
Vilka? ;)
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Jag minns att det var nÄgon som hade problem med det tidigare i trÄden men kommer inte ihÄg hur eller ens om det löste sig. Kan det vara sÄ att du har en vÀrldstid som skiljer sig frÄn den du har stÀllt in i den digitala displayen eller vice versa? Det skiljer ju exakt en timme sÄ det kÀnns som att det har att göra med instÀllning för DST alt. home city.
Du kan ha rÄkat komma Ät sÄ du byter plats pÄ hemtid och vÀrldstid.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Jag minns att det var nÄgon som hade problem med det tidigare i trÄden men kommer inte ihÄg hur eller ens om det löste sig. Kan det vara sÄ att du har en vÀrldstid som skiljer sig frÄn den du har stÀllt in i den digitala displayen eller vice versa? Det skiljer ju exakt en timme sÄ det kÀnns som att det har att göra med instÀllning för DST alt. home city.

Du kan ha rÄkat komma Ät sÄ du byter plats pÄ hemtid och vÀrldstid.
Kan vara sÄ, den verkar stÄ pÄ stockholm vad gÀller vÀrldstid men kanske kan prova att justera det igen och testa :oops:
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Fattar att det ska bli jÀvligt mycket sÀmre vÀder.... Men varför Àr det tvÄ grafer? Och vad betyder dom?
IMG_20200604_144125.jpg
Trycket Àr fallande och förmodligen har du förflyttat dig frÄn en högt belÀgen punkt till en lÄgt belÀgen punkt sÄ att trycket skenbart har stigit. Sedan har trycket fortsatt att falla frÄn platsen dÀr du befinner dig nu.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Gött att kunna hÀnga hÀr inne igen efter tvÄ Ärs frÄnvaro :D 5610 har blivit B5600 som skall ersÀtta min STW-1000. Tack @FOQ och @M26 för möjligheten, tycker att klockan Àr astuff. NÄgot jag Ängrar dock var att jag satte mig och sökte runt lite pÄ nÀtet för att kika pÄ g-shockar... riskerar att bli dyrt det hÀr, redan hittat typ 7 jag mÄste ha :p
2FBC40B0-6129-42E2-AA93-6E5ED8F2A77E.jpeg
HÀrligt att den hamnade hos dig till slut, fick lite dÄligt samvete :sorry: Slit den med hÀlsan, vÀntar sjÀlv pÄ moddkit för min nygamla GA-2110 :D JÀkla vÀntetider under rÄdande omstÀndigheter :arghh:

Sorry för b montage but you get the picture :rolleyes:


04fdec02bbaff1b44c91240325afd2c9-pdf.jpg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
HÀrligt att den hamnade hos dig till slut, fick lite dÄligt samvete :sorry: Slit den med hÀlsan, vÀntar sjÀlv pÄ moddkit för min nygamla GA-2110 :D JÀkla vÀntetider under rÄdande omstÀndigheter :arghh:

Sorry för b montage but you get the picture :rolleyes:


04fdec02bbaff1b44c91240325afd2c9-pdf.jpg
Äsch skall du inte ha :) Den var ju riktigt tuff :D
 
  • Like
Reactions: M26

SnÄlisen

Omega
Paneristi
Hur Ă€r de dyrare g-shock-modellernas straps? Är det gummi, eller plast, i dem? TĂ€nker pĂ„ MT-G och MR-G.

Eller, frÄgan Àr egentligen: Àr de sköna som i jÀttesköna?
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Försöker orientera mig lite i G-shock vÀrlden. Varför Àr den hÀr modellen sÄ populÀr? Nyfiken.

Som tidigare skrivit sÄ Àr det en extremt manlig klocka. Ser ut som den bör sitta som en ölburk pÄ handleden men sin storlek till trots sitter den skönt. Bra att veta ocksÄ att klockan tÄl det mesta som man slÀnger pÄ den :D

IMG_20200503_163737.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Försöker orientera mig lite i G-shock vÀrlden. Varför Àr den hÀr modellen sÄ populÀr? Nyfiken.

Som tidigare skrivit sÄ Àr det en extremt manlig klocka. Ser ut som den bör sitta som en ölburk pÄ handleden men sin storlek till trots sitter den skönt. Bra att veta ocksÄ att klockan tÄl det mesta som man slÀnger pÄ den :D

IMG_20200503_163737.jpg
Har hört att man blir 47,8% mer manlig!
 
Topp