• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Fujoor

Patek
2-Faktor
Hej!
Har en frÄga som jag hoppas nÄgon kan svara pÄ?? Ang solar Casio som laddas med solljus, hur laddar man dom pÄ bÀsta sÀtt under vintertider nÀr det inte Àr sÄ mkt sol? Menar om batteriet gÄr ner till medium eller low? Tar vÀl jÀtte lÄngtid och ladda den under en lampa. Laddas den nÀr man bÀr den vanligt tex inomhus eller vad har ni för erfarenheter?
Allt ljus laddar. FrÄn indirekt ljus till lysrör. SÄ lÀnge du har pÄ dig den sÄ behöver du inte oroa dig för det. Skulle den ÀndÄ gÄ ner kan du lÀgga den vid fönsterbrÀdan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Allt ljus laddar. FrÄn indirekt ljus till lysrör. SÄ lÀnge du har pÄ dig den sÄ behöver du inte oroa dig för det. Skulle den ÀndÄ gÄ ner kan du lÀgga den vid fönsterbrÀdan.
Eller hÀnga den pÄ balkongrÀcket i en vecka som jag gjorde. :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
IMG_1865.JPG

Kan vara en nÄgot missvisande bild men cool blev den. :D
 

jek6094

Omega
Hej!
Har en frÄga som jag hoppas nÄgon kan svara pÄ?? Ang solar Casio som laddas med solljus, hur laddar man dom pÄ bÀsta sÀtt under vintertider nÀr det inte Àr sÄ mkt sol? Menar om batteriet gÄr ner till medium eller low? Tar vÀl jÀtte lÄngtid och ladda den under en lampa. Laddas den nÀr man bÀr den vanligt tex inomhus eller vad har ni för erfarenheter?
Klipper och klistrar lite ur manualen för min GW5610:
3159-charging.jpg

Jag har inte haft min tillrÀckligt lÀnge för att bidra med nÄgon nÀmnvÀrd erfarenhet, men den har iallafall legat pÄ "H" hela tiden sedan jag fick hem den. Den fÄr ligga och "sola" under en skrivbordslampa med halogenljuskÀlla under kvÀllen, och jag har power save pÄslaget.
 

Code

AKA Vincent B
Klipper och klistrar lite ur manualen för min GW5610:
3159-charging.jpg

Jag har inte haft min tillrÀckligt lÀnge för att bidra med nÄgon nÀmnvÀrd erfarenhet, men den har iallafall legat pÄ "H" hela tiden sedan jag fick hem den. Den fÄr ligga och "sola" under en skrivbordslampa med halogenljuskÀlla under kvÀllen, och jag har power save pÄslaget.
Ok sÄ halogen funkar?
 

Micke_A

Omega
Klipper och klistrar lite ur manualen för min GW5610:
3159-charging.jpg

Jag har inte haft min tillrÀckligt lÀnge för att bidra med nÄgon nÀmnvÀrd erfarenhet, men den har iallafall legat pÄ "H" hela tiden sedan jag fick hem den. Den fÄr ligga och "sola" under en skrivbordslampa med halogenljuskÀlla under kvÀllen, och jag har power save pÄslaget.
PÄgen fick en 5610 nÀr han skulle luffa runt i Asien och det tog faktiskt nÄgra veckor tills den gick upp pÄ H. Lite förvÄnad faktiskt. F ö en helt underbar modell.
 

Code

AKA Vincent B
Min skiftade mellan "H" och "M" idag pÄ dagen. Ska ladda den under en LED lampa hela natten (ca 6-7tim)..och se vad det blir...
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
Ja, förutsatt att de inte Àr slutsÄlda. Först skulle den bara lanseras i Japan sedan uppdaterades infon om att den Àven kommer till USA.

Jo dom var slutsÄlda sÄg jag nu... Tyckte det var lite lustigt att den gick för 350usd pÄ deras hemsida, nÀr dom pÄ ebay lÄg ute för runt 5-600usd haha.. aja typiskt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo dom var slutsÄlda sÄg jag nu... Tyckte det var lite lustigt att den gick för 350usd pÄ deras hemsida, nÀr dom pÄ ebay lÄg ute för runt 5-600usd haha.. aja typiskt.
SvÄrt att veta hur vÀrdet kommer utvecklas pÄ dem, vissa G-Shock modeller blir snordyra med tiden medan andra sjunker som stenar.
Efter 3 whiskeys pÄ planet hem blev det dock lÀtt att lÀgga en bestÀllning. :)
 

URlakad

Cartier
2-Faktor
SvÄrt att veta hur vÀrdet kommer utvecklas pÄ dem, vissa G-Shock modeller blir snordyra med tiden medan andra sjunker som stenar.
Efter 3 whiskeys pÄ planet hem blev det dock lÀtt att lÀgga en bestÀllning. :)

DÄ hoppas jag pÄ det senare alternativet!
Eller att dom fÄr in flera pÄ lager. :)
Haha jag förstÄr. Klokt beslut!
SjÀlv kör jag ett nyktert Är sÄ det blir ingen gw5035 för mig dÄ.... ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DÄ hoppas jag pÄ det senare alternativet!
Eller att dom fÄr in flera pÄ lager. :)
Haha jag förstÄr. Klokt beslut!
SjÀlv kör jag ett nyktert Är sÄ det blir ingen gw5035 för mig dÄ.... ;)
5-6 papp hade jag nog inte betalat, köpte den för 4 vilket ju inte Àr sÄ mycket över listpriset.
 

plainsimple

Breitling
Hej!
Har följt trÄden ett tag och undrar om nÄgon bor i Lund/Malmö omrÄdet skulle kunna tÀnka sig att mötas upp?

Har en affĂ€rsidĂ© med tillbehör till G-Shocks och skulle behöva fĂ„ tillgĂ„ng med en bredd av modeller för att varsamt kunna mĂ„tta dessa med skjutmĂ„tt. Är primĂ€rt intresserad av squares eller DW-6900 men andra modeller Ă€r givetvis intressanta ocksĂ„!

Vi kan givetvis mötas upp pÄ nÄgon offentlig plats som ni kÀnner er bekvÀma med om ni tror jag Àr nÄgon tokstolle med 0 posts. Skulle vara kul om vi fick ihop flera som vill trÀffas!
 

Sidde

Breitling
Idag tog jag tag i saken och köpte mig min andra rymdklocka. Och klocka jag ska anvÀnda för utomhusaktiviteter...
VÀldigt nöjd med inköpet.
NÄgon som har real life erfarenheter pÄ batteritiden pÄ dessa dw-5600?
IMG_0669.jpg
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Idag tog jag tag i saken och köpte mig min andra rymdklocka. Och klocka jag ska anvÀnda för utomhusaktiviteter...
VÀldigt nöjd med inköpet.
NÄgon som har real life erfarenheter pÄ batteritiden pÄ dessa dw-5600?
IMG_0669.jpg
Officiellt = 2 Ă„r
Inofficiellt = 3-5 Ă„r

Superenkelt att byta sjÀlv. Alla har varit tÀta efterÄt.
 
Topp