• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Klockan som tÄl det mesta.

IMG_1220.JPG
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack! KÀnner mig vÀldigt nöjd. Funderade pÄ en grön rangeman med positiv modul frÄn den svarta men tror den hade kÀnts för otymplig pÄ armen. ...och gÄtt loss pÄ mer deg.

Var sjÀlv i tankarna pÄ den modden nÀr jag Àgde min senaste negativa 9400. Jag tycker dock att solcellerna förstör lite av lÀsbarheten i vissa vinklar för egen del och har svÄrt för dess lila sken. Men rent komfortmÀssigt gillar jag rangeman, sitter bra pÄ min handled. Fast lite luckyshot med g's pga ingen mikrojustering pÄ gummit..
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Var sjÀlv i tankarna pÄ den modden nÀr jag Àgde min senaste negativa 9400. Jag tycker dock att solcellerna förstör lite av lÀsbarheten i vissa vinklar för egen del och har svÄrt för dess lila sken. Men rent komfortmÀssigt gillar jag rangeman, sitter bra pÄ min handled. Fast lite luckyshot med g's pga ingen mikrojustering pÄ gummit..

Ja, den mest bekvÀma G jag Àgt var nog denna G-7900-2D. Satt orimligt skönt pÄ armen trots sin storlek.

847386_4128289.jpg


Även en av fĂ„ modeller som finns i grönt med positiv display, G-7900-3D.

20-1984-700x700.jpg
 

MRG G1000B 1A

Breitling
Jag bestÀllde en G Shock MRG G1000B 1A. Jag undrar om det finns nÄgon erfarenhet av denna klocka, vad Àr motstÄndet mot repor, stötar och liknande? Jag arbetar som cnc-operatör och det Àr normalt att min klocka ofta kommer i kontakt med hÄrda metaller och speciella hÄrdmetallverktyg. Denna klocka Àr gjord av titan och har en DLC-skrapbehandling. Nu har jag G Shock GW A 1000 1 som Àr tillverkad av plast och har normalt repor och skador pÄ mig eftersom jag anvÀnder den pÄ jobbet. DÀrför bestÀmde jag mig för MRG G1000B. Vad Àr dina erfarenheter
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag bestÀllde en G Shock MRG G1000B 1A. Jag undrar om det finns nÄgon erfarenhet av denna klocka, vad Àr motstÄndet mot repor, stötar och liknande? Jag arbetar som cnc-operatör och det Àr normalt att min klocka ofta kommer i kontakt med hÄrda metaller och speciella hÄrdmetallverktyg. Denna klocka Àr gjord av titan och har en DLC-skrapbehandling. Nu har jag G Shock GW A 1000 1 som Àr tillverkad av plast och har normalt repor och skador pÄ mig eftersom jag anvÀnder den pÄ jobbet. DÀrför bestÀmde jag mig för MRG G1000B. Vad Àr dina erfarenheter
Svartbehabdlade klockor Àr ju aldrig helt reptÄliga men om du skiter i repor sÄ har du ju en kanonklocka som du aldrig kommer kunna göra sönder. MRG Àr ju G-Shocks vÀrstingmodell nr 1.
 

Fujoor

Patek
2-Faktor
Har spanat lite lÀtt pÄ nya bezels + straps. Har du nÄt bra tips var man kan hitta?
Jag har kört eBay pÄ enstaka saker eller pacparts om jag letar efter att köpa mycket samtidigt. Tiktox skall vÀl ocksÄ vara en kÀnd supplier. Tycker dock att pacparts Àr lÀttare att hitta saker pÄ.

Men ska du bara köpa bezel och strap sÄ sök pÄ eBay.
 
Senast Àndrad:
Topp