• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Har haft klockan pÄ fönsterbrÀdan allt frÄn 10h+ :).


Det kan nog krÀvas nÄgra dagars laddning speciellt om nivÄn Àr pÄ Low.
Jag hade stÀngt av radiosynk och annat som drar batteri och testat att ha den runt 10 h vid fönstret i nÄgra dagar till.
Nu nÀr det Àr mest mulet ute krÀvs det ju extra lÄnga laddtider.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Det kan nog krÀvas nÄgra dagars laddning speciellt om nivÄn Àr pÄ Low.
Jag hade stÀngt av radiosynk och annat som drar batteri och testat att ha den runt 10 h vid fönstret i nÄgra dagar till.
Nu nÀr det Àr mest mulet ute krÀvs det ju extra lÄnga laddtider.

Kollar jag nivĂ„n pĂ„ klockan Ă€r den pĂ„ Medium 😊.
StĂ€nger jag av det i MR-G appen eller pĂ„ klockan direkt? Tack för alla tips 👏🙏😊
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kollar jag nivĂ„n pĂ„ klockan Ă€r den pĂ„ Medium 😊.
StĂ€nger jag av det i MR-G appen eller pĂ„ klockan direkt? Tack för alla tips 👏🙏😊
Solceller Àr ganska kÀnsliga för vinkel som ljuset faller in pÄ sÄ om du inte redan har gjort det sÄ hade jag pallat upp klockan sÄ att den Àr riktad mot solen sÄ stor del av dagen som möjligt.
 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Solceller Àr ganska kÀnsliga för vinkel som ljuset faller in pÄ sÄ om du inte redan har gjort det sÄ hade jag pallat upp klockan sÄ att den Àr riktad mot solen sÄ stor del av dagen som möjligt.
Aha det Ă€r sĂ„pass, jag som Ă€ndĂ„ flyttat runt klockan till olika fönster beroende hur solen stĂ„r utan nĂ„got vidare resultat 😊.
 

bullen

Cartier
Vill passa pÄ att tacka och hylla @Ae-Bong som i helgen tog dej tid att posta över 2st lÀnkbitar till mej helt utan egen vinning.

Du har gjort min vecka! Fina KS-andan ❀
 

Bilagor

  • IMG_20201027_131142_BURST002.jpg
    IMG_20201027_131142_BURST002.jpg
    363.8 KB · Visningar: 7
  • IMG_20201027_104710.jpg
    IMG_20201027_104710.jpg
    329.2 KB · Visningar: 17

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Aha det Ă€r sĂ„pass, jag som Ă€ndĂ„ flyttat runt klockan till olika fönster beroende hur solen stĂ„r utan nĂ„got vidare resultat 😊.

Är jag ute efter att ladda effektivt brukar jag göra sĂ„ hĂ€r - Klockans tavla vill jag försöka fĂ„ upp i samma höjd som dĂ€r fönstret börjar och vinklar den sĂ„ gott det gĂ„r, kanske 45 grader.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Aha det Ă€r sĂ„pass, jag som Ă€ndĂ„ flyttat runt klockan till olika fönster beroende hur solen stĂ„r utan nĂ„got vidare resultat 😊.

LÀgger jag klockorna pÄ fönsterbrÀdan och klockans tavla riktas mot fönstersidan laddas de knappt nÄgot alls. Klockan mÄste höjas upp som @MaBr sÀger. Testa ha nÄgra böcker som underlÀgg. :)
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Börjar lite halvdÄligt dock:

Ja det var ett saftigt pris! FrÄgan Àr om man ska handla pÄ Amazon överhuvudtaget? De slÄr ju undan benen pÄ konkurrenterna och konkurrerar med sÀmre arbetsvillkor och monopol som en gökunge.
 

Derix

Patek
2-Faktor
Ja det var ett saftigt pris! FrÄgan Àr om man ska handla pÄ Amazon överhuvudtaget? De slÄr ju undan benen pÄ konkurrenterna och konkurrerar med sÀmre arbetsvillkor och monopol som en gökunge.
Ja, det Àr en samvetsfrÄga. I förlÀngningen sÄ kan vi nog rÀkna med monopol och högre priser men för stunden sÄ kan Ärets Black Friday bli riktigt spÀnnande som konsument.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Ja det var ett saftigt pris! FrÄgan Àr om man ska handla pÄ Amazon överhuvudtaget? De slÄr ju undan benen pÄ konkurrenterna och konkurrerar med sÀmre arbetsvillkor och monopol som en gökunge.

Jag Àr inte heller speciellt förtjust i Bezos's arbetsmetoder sÄ jag kommer nog att fortsÀtta köpa frÄn vÄra egna aktörer, Àven om det skulle klia i fingrarna. Det har dock hÀnt att jag köpt frÄn Amazon nÀr en vara jag vill ha inte har gÄtt att finna hos andra.
 

Urtyp

Audemars
En bra dag för oss G-Shockers. Svenska Amazon har slagit upp portarna vilket innebÀr klockor och tillbehör i massor :nailbiting:
VĂ„ga vĂ€gra Amazon. Är "svenska" Amazon nĂ„got annat Ă€n en webbsida med tvivelaktiga översĂ€ttningar?
Men jag mÄste erkÀnna att jag skrattat gott imorse. Ett axplock ur det fantastiska sortimentet:

Casio klocka Gee chock kolkÀrna skydd struktur GA-2000-1A2JF


Casio Watch Gee Shock The World sex stationer motsvarande solradio AWG-M100SF-1A3JR


Casio G-Shock unisexklocka i harts med solenergi och snooze-funktion – rektangulĂ€rt format & vattentĂ„ligt


CASIO analog-digital kvartsklocka för mÀn med hartsrem GAW-100G-1AER


Casio klocka Gee shock GM-5600B-3JF professionell present för mÀn


Casio klocka gee chock solradio svart × neon GAW-100BMC-1AJF


Casio klocka Gee chock vÄg sol AWG-M100SBL-1AJF


Casio klocka gee chock klart skelett DW-6900SK-1JF


Casio Klocka Gee Shock Wildlife Löfte Samarbete Modell GG-1000WLP-1AJR


G-Shock G-Squad klotter GBA-800LU-1AER


G-Shock Klocka G-STEEL SolenergikÀrna vakt struktur GST-B200D-1AJF


SHOCK se svart gee chock med Bluetooth Sol-radiokarbonkÀrna Skyddsstruktur GWR-B1000-1AJF


Hur funkar tex en solenergikĂ€rna? Eller en solradio? Jag har sĂ„ mĂ„nga frĂ„gor! 😁
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
VĂ„ga vĂ€gra Amazon. Är "svenska" Amazon nĂ„got annat Ă€n en webbsida med tvivelaktiga översĂ€ttningar?
Men jag mÄste erkÀnna att jag skrattat gott imorse. Ett axplock ur det fantastiska sortimentet:

Casio klocka Gee chock kolkÀrna skydd struktur GA-2000-1A2JF


Casio Watch Gee Shock The World sex stationer motsvarande solradio AWG-M100SF-1A3JR


Casio G-Shock unisexklocka i harts med solenergi och snooze-funktion – rektangulĂ€rt format & vattentĂ„ligt


CASIO analog-digital kvartsklocka för mÀn med hartsrem GAW-100G-1AER


Casio klocka Gee shock GM-5600B-3JF professionell present för mÀn


Casio klocka gee chock solradio svart × neon GAW-100BMC-1AJF


Casio klocka Gee chock vÄg sol AWG-M100SBL-1AJF


Casio klocka gee chock klart skelett DW-6900SK-1JF


Casio Klocka Gee Shock Wildlife Löfte Samarbete Modell GG-1000WLP-1AJR


G-Shock G-Squad klotter GBA-800LU-1AER


G-Shock Klocka G-STEEL SolenergikÀrna vakt struktur GST-B200D-1AJF


SHOCK se svart gee chock med Bluetooth Sol-radiokarbonkÀrna Skyddsstruktur GWR-B1000-1AJF


Hur funkar tex en solenergikĂ€rna? Eller en solradio? Jag har sĂ„ mĂ„nga frĂ„gor! 😁



"Professionell present för mÀn"? lol.
"Sol-radiokarbonkÀrna"? LÄter ju farligt. :-D
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor

..och aftonbladet-lÀnken frÄn Omni visar lite roliga screenshots (NSFW=) ) :)

 

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
GW-M5610 blir perfekt som en beater 🙌😃.
EC360492-7AC5-43E2-BF21-CC0B16B45D8A.jpeg


NĂ„gon sugen pĂ„ GW-5000 med gummi + kombilĂ€nk eller moddad DW-5035D. Skicka PM sĂ„ snackar vi mer dĂ€r 😊.

Edit: DW-5035D sÄld.
GW-5000 finns kvar đŸ„łđŸ˜Ž.
BAEB70FE-1213-43F0-9611-D431F188E006.jpeg
A144FC41-8213-47BB-BD15-8B7D27C1B64D.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp