• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Det kom ett paket.
GW9400.
KÀnslan pÄ armen Àr vÀldigt lik GX56 (som Àr grym).
TrÄkig i svart, men det finns ju bot för det om jag ska behÄlla.

20201202_183833.jpg
20201202_183639.jpg
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Sorry OT. Var köpte du den? FrÄn FNAC? OcksÄ sugen pÄ en. Försöker sÀlja av min nuvarande samsung note9 först dock.

Köpte frÄn mediamarkt.de :) Gratisfrakt och direktleverans till dörren :D

 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Det kom ett paket.
GW9400.
KÀnslan pÄ armen Àr vÀldigt lik GX56 (som Àr grym).
TrÄkig i svart, men det finns ju bot för det om jag ska behÄlla.

20201202_183833.jpg
20201202_183639.jpg
Djupt impad att du hann tĂ€nda alla tre klockorna OCH dessutom hann ta bild innan nĂ„n av dom slocknade igen😁 Tycker det Ă€r knepigt nog att hinna ta bild pĂ„ en i tĂ€nt lĂ€ge😉
 

daniel svensson

Audemars
2-Faktor
Djupt impad att du hann tĂ€nda alla tre klockorna OCH dessutom hann ta bild innan nĂ„n av dom slocknade igen😁 Tycker det Ă€r knepigt nog att hinna ta bild pĂ„ en i tĂ€nt lĂ€ge😉
Autobacklight, bara att vrida pÄ armen sÄ tÀnder dom nÀstan exakt samtidigt, men gw9400 var instÀlld pÄ en sekund sÄ det blev ett par försök innan jag hann fÄ tillstymmelse av skÀrpa.
 

Sorubim

Audemars
Jag letade efter videoklipp pÄ nya AW-500 re-issuen. Lyckades inte hitta sÄ mycket, lite konstigt kan man tycka dÄ modellen tydligen sÄlde slut vÀldigt fort i Japan.

Jag hittade dock den hÀr videon pÄ Solar & MB stÄlversionen AWM-500D. Ser riktigt gedigen ut. Jag fÄr associationer till kvalitets/vintage hi-fi prylar med alla runda linjer, skarpa detaljer och borstat stÄl.
 

lulemarcus

Panerai
Det kom ett paket.
GW9400.
KÀnslan pÄ armen Àr vÀldigt lik GX56 (som Àr grym).
TrÄkig i svart, men det finns ju bot för det om jag ska behÄl

Är den med orginalgummi pĂ„? Hur upplever du skillnaden mellan blank metall och gummi. Tycker det i vissa bilder/videos ser superbra ut medan andra ser lite som att gummit inte gör klockan rĂ€ttvisa. Vad Ă€r din kĂ€nsla?
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Är den med orginalgummi pĂ„? Hur upplever du skillnaden mellan blank metall och gummi. Tycker det i vissa bilder/videos ser superbra ut medan andra ser lite som att gummit inte gör klockan rĂ€ttvisa. Vad Ă€r din kĂ€nsla?
Ja, det Àr med originalgummit. Det kÀnns mjukare Àn exempelvis det som sitter 5610:an sÄ jag Àr nöjd med kvalitetskÀnsla och komfort. Jag föredrar en boett i metall som pÄ dessa. Gummit/plasten brukar kÀnnas mer som en leksak Àn en klocka samtidigt som gummiarmbandet gör helheten lÀttare. Kombinationen metallbezel och gummiarmband tycker jag lirar utmÀrkt ihop! Jag kan inte sÀga vilket av gummi eller metallÀnk som Àr bÀst för jag gillar bÄda.
20201203_202950.jpg
16070241783577044984473649493760.jpg
 
Topp