• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

livinl0ud

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken talang. Antar att du Àr omtyckt pÄ fritids.
Tack snĂ€lla 🙏, kidsen tycker det Ă€r lite kul 😎.

Tack snĂ€lla 🙏. Gjort ytterligare tvĂ„ idag đŸ„ł.
E7133C67-4E42-4B49-A9DF-01F30EF49593.jpeg
 

lulemarcus

Panerai
DĂ„ har jag anmĂ€lt mig till OWG i mars! Lite otippat har min Mudman, som egentligen tillhör min son, anmĂ€lt sig till tjĂ€nstgöring. Är detta klockan ”to rule them all” för mig? Kanske det? Jag har nyligen sĂ„lt 2 Frogman och jag kĂ€nner ingen saknad Ă€ven om de var riktigt feta, kanske lite för feta för att bĂ€ras dagligen. Som jag skrev tidigare sĂ„ finns det mycket som tilltalar mig med Mudman och jag tycker att den passar min livsstil allra bĂ€st bĂ„de pĂ„ jobb och dĂ€r hemma. MĂ„nfasen Ă€r den funktion som Ă€r mest onödig för mig. Kompass Ă€r en funktion som faktiskt kan vara livsavgörande i en knepig situation som jag förhoppningsvis och förmodligen aldrig kommer att hamna i. Termometern Ă€r trevligt att ha nĂ€r man badar. Och sĂ„ har den en perfekt storlek för min handled, lagom stor med ett trevligt nĂ€rvarande. Det ska bli intressant att se vad jag kĂ€nner den 1:a april? LĂ€gger jag upp för ett misslyckande med detta antagande? Förmodligen, men den som lever fĂ„r se :)

3272A699-FCE5-4068-9B8C-DF94F26671E5.jpeg
Den ligger definitivt pÄ min lista över Gs att Àga innan jag dör. Tycker personligen att designen vinner över Rangeman men tror mig komma sakna mittenknappen och barometern som jag tycker Àr nÀstan lika viktig som en kompass.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor

Otroligt givmilt av dig att skÀnka en Casioak :)!
TĂ€nkte lite sĂ„ att , jag köpte/vann den i en KS/BCF-auktion under förra Ă„ret, sĂ„ nu skulle den fĂ„ dra in Ă€nnu mer till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l😊
OCH att efter att ha tjyvlĂ€st i OWG-trĂ„darna om hur "plastgĂ€nget" hĂ€cklas, sĂ„ var det ju mer eller mindre tvunget att ha med en G-shock som pris bara för att 😁
 

Crispie

Rolex
TĂ€nkte lite sĂ„ att , jag köpte/vann den i en KS/BCF-auktion under förra Ă„ret, sĂ„ nu skulle den fĂ„ dra in Ă€nnu mer till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l😊
OCH att efter att ha tjyvlĂ€st i OWG-trĂ„darna om hur "plastgĂ€nget" hĂ€cklas, sĂ„ var det ju mer eller mindre tvunget att ha med en G-shock som pris bara för att 😁
Helt rÀtt! Men mycket generöst av dig icke desto mindre.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tack snĂ€lla 🙏, kidsen tycker det Ă€r lite kul 😎.


Tack snĂ€lla 🙏. Gjort ytterligare tvĂ„ idag đŸ„ł.
E7133C67-4E42-4B49-A9DF-01F30EF49593.jpeg

PĂ€rlor Ă€r kul! Gjorde dessa med min yngsta för ett tag sedan plus lite Harry Potter emblem đŸ€“
D4F47C16-52C0-4D3E-B37D-DF58E3BEAF58.jpeg


Edit: @livinl0ud pĂ„ temat star wars funkar plus plus med đŸ€“
F85A9E59-5EA4-4077-9F8B-7EFC93D59289.jpeg
4C043514-BC0F-4FEF-B885-FC21A134C32F.jpeg
 
Senast Àndrad:

dragonhf

Rolex
DĂ„ har jag anmĂ€lt mig till OWG i mars! Lite otippat har min Mudman, som egentligen tillhör min son, anmĂ€lt sig till tjĂ€nstgöring. Är detta klockan ”to rule them all” för mig? Kanske det? Jag har nyligen sĂ„lt 2 Frogman och jag kĂ€nner ingen saknad Ă€ven om de var riktigt feta, kanske lite för feta för att bĂ€ras dagligen. Som jag skrev tidigare sĂ„ finns det mycket som tilltalar mig med Mudman och jag tycker att den passar min livsstil allra bĂ€st bĂ„de pĂ„ jobb och dĂ€r hemma. MĂ„nfasen Ă€r den funktion som Ă€r mest onödig för mig. Kompass Ă€r en funktion som faktiskt kan vara livsavgörande i en knepig situation som jag förhoppningsvis och förmodligen aldrig kommer att hamna i. Termometern Ă€r trevligt att ha nĂ€r man badar. Och sĂ„ har den en perfekt storlek för min handled, lagom stor med ett trevligt nĂ€rvarande. Det ska bli intressant att se vad jag kĂ€nner den 1:a april? LĂ€gger jag upp för ett misslyckande med detta antagande? Förmodligen, men den som lever fĂ„r se :)

3272A699-FCE5-4068-9B8C-DF94F26671E5.jpeg
Den Àr vÀldig lockande. Tror du att det passar en med klena handleder? Har typ 16-16,4cm.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Walter hÀnger med nu efter jobbet :)

PXL_20210223_160549590.PORTRAIT.jpg


TĂ€nkte lite sĂ„ att , jag köpte/vann den i en KS/BCF-auktion under förra Ă„ret, sĂ„ nu skulle den fĂ„ dra in Ă€nnu mer till vĂ€lgörande Ă€ndamĂ„l😊
OCH att efter att ha tjyvlĂ€st i OWG-trĂ„darna om hur "plastgĂ€nget" hĂ€cklas, sĂ„ var det ju mer eller mindre tvunget att ha med en G-shock som pris bara för att 😁

Ville skriva "akrylharts om jag fĂ„r be" men kĂ€nde att det var lite vĂ€l lĂ„g nivĂ„ đŸ€Ł
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
DĂ„ har jag anmĂ€lt mig till OWG i mars! Lite otippat har min Mudman, som egentligen tillhör min son, anmĂ€lt sig till tjĂ€nstgöring. Är detta klockan ”to rule them all” för mig? Kanske det? Jag har nyligen sĂ„lt 2 Frogman och jag kĂ€nner ingen saknad Ă€ven om de var riktigt feta, kanske lite för feta för att bĂ€ras dagligen. Som jag skrev tidigare sĂ„ finns det mycket som tilltalar mig med Mudman och jag tycker att den passar min livsstil allra bĂ€st bĂ„de pĂ„ jobb och dĂ€r hemma. MĂ„nfasen Ă€r den funktion som Ă€r mest onödig för mig. Kompass Ă€r en funktion som faktiskt kan vara livsavgörande i en knepig situation som jag förhoppningsvis och förmodligen aldrig kommer att hamna i. Termometern Ă€r trevligt att ha nĂ€r man badar. Och sĂ„ har den en perfekt storlek för min handled, lagom stor med ett trevligt nĂ€rvarande. Det ska bli intressant att se vad jag kĂ€nner den 1:a april? LĂ€gger jag upp för ett misslyckande med detta antagande? Förmodligen, men den som lever fĂ„r se :)

3272A699-FCE5-4068-9B8C-DF94F26671E5.jpeg
Kul!
DĂ„ blir vi tvĂ„ Mudman. đŸ‘đŸ»đŸ™‚
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Den ligger definitivt pÄ min lista över Gs att Àga innan jag dör. Tycker personligen att designen vinner över Rangeman men tror mig komma sakna mittenknappen och barometern som jag tycker Àr nÀstan lika viktig som en kompass.
NÀr jag har haft barometer har det mer varit att jag har mÀrkt att vÀdret Àr pÄ vÀg att bli dÄligt genom höga skyar, ökande vind och liknande och sedan kunnat konstatera det pÄ klockan, inte tvÀrt om. Men om jag hade jobbat i fjÀllen dÀr vÀdret stÀller om fort sÄ hade det nog varit nyttigt. Jag Àr blott en plattfotad lÄglÀndare sÄ jag klarar mig utan :)

Den Àr vÀldig lockande. Tror du att det passar en med klena handleder? Har typ 16-16,4cm.
Absolut. Du hade nog hamnat pÄ 4:e hÄlet, noll problem!
 
Topp