• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Urtyp

Audemars
LĂ€ser trĂ„den med klocknyheter frĂ„n alla stora mĂ€rken, suckar tyst och surfar snabbt in i G-ShocktrĂ„den igen 😁
Haha, lÀste nyss igenom 18 sidor dÀr det avhandlas "nya" fÀrger (grön) millimetrar hit och dit och Àr det inte liiite smalare bandhorn pÄ samma klockor som förra Äret... och Äret innan... och Äret innan det...
TÀnk att behöva vÀnta ett Är till pÄ samma misÀr igen. :eek:
Skönt att vara tillbaka i trĂ„den dĂ€r slĂ€ppen haglar lika ofta som man byter sĂ€ngklĂ€der. 😜
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Jippiiiieee. Äntligen torsdag? 😃
IMG_20210408_062739.jpg
 

LundgrenđŸ„Š

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
AW-500E-1E verka rÀtt stor, titta pÄ slutet av videon dÀr han jÀmför klockan med DW-5600, DW-6900 och King.
Verka sitta som King, dÄ Àr det kört för min del.
Bra, dÄ kan jag sluta vara sugen. Haha

Titta pÄ slutet dÀr luggen sitter. Bredden pÄ klockan har jag inget problem med, men Ät andra hÄllet blir svÄrt för mig med smala vrister. Den ser ut att ha samma avstÄnd som Kingen.


Uppdaterat med mÄtt:

AW-500E-1E: 55.2×47.7×14.7mm

GX-56: 55,5mm x 53,6mm x 17,5mm

DW-6900: 53.2×50×16.3mm

DW-6900 sitter bra pÄ mig, men tittar man frÄn sidan ser man att det Àr lufthÄl mellan bandet och min handled.
Större mÄtt en den kan jag inte ha.
Metall versionen awm-500 Ă€r mindre Ă€n aw-500 med sina mĂ„tt 51.8×44.5×14.2mm. Det Ă€r ju den som Ă€r ball 😉 kööööp!
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Jag har spanat pĂ„ den dĂ€r pĂ€rlan. Jag tycker den Ă€r imponerande och ball som fan, men samtidigt ganska ful. Den vĂ€cker definitivt ett habegĂ€r men tror att för mig kommer det alltid finnas andra modeller jag mer villhöver. Dyker den upp beg hĂ€r framöver sĂ„ kanske jag hugger😉
Jag var lite inne pÄ guld versionen innan.
Verkar inte sÀljas i Sverige.. Àn? FrÄgan Àr om den Àr vÀrd att klicka hem frÄn Japan. Den guldiga Àr cool. JÀkligt snyggt med den röda timvisaren.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Verkar inte sÀljas i Sverige.. Àn? FrÄgan Àr om den Àr vÀrd att klicka hem frÄn Japan. Den guldiga Àr cool. JÀkligt snyggt med den röda timvisaren.
Den verkar inte sÀljas hÀr. Finns att köpa hos Hodinkee för 550USD. Med tull och moms sÄ landar den pÄ ungefÀr samma prisnivÄ som stÄlisarna hÀr.
 
  • Like
Reactions: Ncs

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja, det Àr inte helt svart utan som nÄn sorts lÀtt "metallic" effect i det.
Hur ser ditt band ut, Àr det helt igenomfÀrgat vitt, eller Àr det mattvit med blankare vit ytbelÀggning? (Som pÄ en del G-Lide modeller).

TĂ€nker att det kanske pĂ„verkar hur eventuell fĂ€rg tar. Det vanligaste vad jag sett Ă€r ju att man fĂ€rgar jelly, kanske nĂ„n hĂ€r i trĂ„den som har erfarenhet av att fĂ€rga opakt resin? Ifall det Ă€r nĂ„n skillnad. đŸ€”

Är matt i fĂ€rgen, men ocksĂ„ anvĂ€nd sĂ„ kan ju blivit det med Ă„ren. Matt gĂ„r att fĂ€rga, glossy inte sĂ„ bra vad jag lĂ€st. Men nĂ„gonstans borde det ju finnas ett AM band till den. Eller zuluadapter. FĂ„r leta đŸ€“

Jo lite metallic i den, iof kanske Ă€r snyggt med. Ogillar lite nĂ€r texten Ă€r svart pĂ„ det. Och verkar lite struligt med tiktox nu sedan de gick ut ur EU 😮

Tredje alternativet Àr att njuta av den som den Àr eller köra lite vattenfast fÀrg över den (tÀnker dÄ inte mÄla utan mer göra skvÀtt).
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Den verkar inte sÀljas hÀr. Finns att köpa hos Hodinkee för 550USD. Med tull och moms sÄ landar den pÄ ungefÀr samma prisnivÄ som stÄlisarna hÀr.
PÄ shoppinginjapan Àr det till och med Rea - 498:- dollarz. TÄls att fundera pÄ..
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Topp