• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

Imre

Panerai
Den modellen kom med 2 band, ett nylon och ett svart resin.

Bild frÄn internet:

1623531200062.png
Aaah sĂ„g bara adaptrarna och tog för givet att det var nĂ„tt ”eget ”
 

dragonhf

Rolex
Haha nu har jag sett alla Porter i trĂ„den. 😆
Testa gummibandet ocksÄ, riktigt bra faktiskt. Textilbandet tog jag av ganska omgÄende.
PXL_20210612_210045857-03.jpeg
Vad snygg den Àr nÀr den Àr helsvart med lite orange bara. PÄminner mig om min första Casio klocka jag hade nÀr jag var liten.
Är inte displayen skarpare Ă€n vanliga 5600 eller Ă€r det bara jag som tycker det?
Jag gillar textilbandet, tycker att det ser bra ut.

Har du koll pÄ hur mÄnga Porter det finns hÀr i trÄden?
 
Senast Àndrad:

L&W

Vacheron
2-Faktor
Vad snygg den Àr nÀr den Àr helsvart med lite orange. PÄminner mig om min första Casio klocka jag hade nÀr jag var liten.
Är inte displayen skarpare Ă€n vanliga 5600 eller Ă€r det bara jag som tycker det?
Jag gillar textilbandet, tycker att det ser bra ut.

Har du koll pÄ hur mÄnga Porter det finns hÀr i trÄden?
Displayen pĂ„ min 5600SC Ă€r lika skarp som Porter men de övriga 5600 jag har har nĂ„got sĂ€mre kontrast. Textilbandet ser ok ut nĂ€r man inte bĂ€r den. PĂ„ handleden ser det lite konstigt ut plus att det Ă€r inte lika bekvĂ€mt som gummibandet tycker jag. Tror det finns 7st Porter i trĂ„den om jag inte rĂ€knat fel. 🙂
 

dragonhf

Rolex
Displayen pĂ„ min 5600SC Ă€r lika skarp som Porter men de övriga 5600 jag har har nĂ„got sĂ€mre kontrast. Textilbandet ser ok ut nĂ€r man inte bĂ€r den. PĂ„ handleden ser det lite konstigt ut plus att det Ă€r inte lika bekvĂ€mt som gummibandet tycker jag. Tror det finns 7st Porter i trĂ„den om jag inte rĂ€knat fel. 🙂
Gummibandet sitter sÀkert bÀttre. Men det Àr rolig att ha en G-shock som Àr lite annorlunda med textilband.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Displayen pĂ„ min 5600SC Ă€r lika skarp som Porter men de övriga 5600 jag har har nĂ„got sĂ€mre kontrast. Textilbandet ser ok ut nĂ€r man inte bĂ€r den. PĂ„ handleden ser det lite konstigt ut plus att det Ă€r inte lika bekvĂ€mt som gummibandet tycker jag. Tror det finns 7st Porter i trĂ„den om jag inte rĂ€knat fel. 🙂
8st ska det vara. 😄
 

dragonhf

Rolex
Den hÀr square Àr fin, en till China exclusive som förmodligen Àr supersvÄr att fÄ tag pÄ eller Àr superdyr.
Finns att bestÀlla hos Kinas casiostore. Synd att man inte fÄr bestÀlla dÀrifrÄn om man inte bor i Kina.
Man kan inte registrera sig om man inte har en Kina adress ( ej HK )

1623547349489.png
 
Senast Àndrad:

L&W

Vacheron
2-Faktor
Den hÀr square Àr fin, en till China exclusive som förmodligen Àr supersvÄr att fÄ tag pÄ eller Àr superdyr.
Finns att bestÀlla hos Kinas casiostore. Synd att man inte fÄr bestÀlla dÀrifrÄn om man inte bor i Kina.
Man kan inte registrera sig om man inte har en Kina adress ( ej HK )
GÄr att bestÀlla frÄn elitetimepiece om du vill ha dem. Priset Àr i HKD.
Screenshot_20210613-095523.jpg
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Jag vet, dÄ kommer det att kosta runt 5000kr efter tull och avgifter.
Du skrev att det inte gÄr köpa utan att registrera en adress i Kina. Det gÄr att köpa hos elitetimepiece. De finns pÄ chrono24, bara söka upp de dÀr. Vad det kostar Àr en annan sak. Personligen gillar jag inte dem. En 5600BB med en fÀrgad metal bezel i en rolig förpackning. That's it.
 

roosterman

G-shock
2-Faktor
Riktigt off-topic, men jag mÄste bara sÀga att varje gÄng jag ser en orange Yaskawa-robot i dina bilder upplever jag ett kort ögonblick av förvirring. ;) Trots att ABB-robotar Àr vita nuförtiden.
Vi Ă€r nog en av fĂ„ robotleverantörer som lackerar om robotar precis som kunden vill ha dom😉 Och jag skyfflar ju runt dom oavsett fĂ€rg😁
 

dragonhf

Rolex
Du skrev att det inte gÄr köpa utan att registrera en adress i Kina. Det gÄr att köpa hos elitetimepiece. De finns pÄ chrono24, bara söka upp de dÀr. Vad det kostar Àr en annan sak. Personligen gillar jag inte dem. En 5600BB med en fÀrgad metal bezel i en rolig förpackning. That's it.
Ja, jag syftade pÄ att man inte fick bestÀlla frÄn Casio Kina. Klart att man alltid kan hitta det till överpris. Det gÀller alla klockor.
 

L&W

Vacheron
2-Faktor
Ja, jag syftade pÄ att man inte fick bestÀlla frÄn Casio Kina. Klart att man alltid kan hitta det till överpris. Det gÀller alla klockor.
Man mĂ„ste bo i det landet g-shock store Ă€r. Samma sak som att man inte kan bestĂ€lla frĂ„n g-shock US eller UK. Hade inte betalat premium för NASA square om inte man mĂ„ste bo i USA. Haha 🙂
 
Topp