• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

ironcastle

Patek
2-Faktor
Dagens dessert Àr sÀkrad, tajmad in i minsta detalj.
20210625_104440.jpg
 

Sonnyboy

Audemars
2-Faktor
Glad midsommar vÀnner!

Mulet ute samt med en förkylning i nÀsan och en segstartad familj, dÄ fÄr man vÀl ta och se till hönsen. Tuppen i hönsgÄrden Àr ÀndÄ MRG och jag kan konstatera att det inte blir nÄgon Coq au Vin pÄ den lÀckerbiten. DÀremot blir det nog slakt av den silvriga varianten som spelar bortamatch och som envisas med att aldrig komma hem, om den nÄgonsin hittar hem (?). Vi fÄr se vad tiden utvisar. CWC:n Àr fin men den Àr inte den exitklocka mot mer analogt som jag hade tÀnkt mig. De andra hönsen gÄr runt och sprÀtter, hittar sin mask och fÄr dÀrmed leva vidare. Lite stiltje kan man vÀl sÀga för tillfÀllet, och osynkat. Tuppen hÄller tiden.

SkÄl!
B175634B-18A4-47A0-BDC6-B7B67A95FC35.jpeg
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
GLAD MIDSOMMAR alla Shockers!
Min square har fĂ„tt en ny kompis, en Fishing Gear som berĂ€knar fiskarnas aktivitet med hjĂ€lp av tiden, datumet, mĂ„nfasen och longituden man befinner sig i. Makrillen utanför Varberg vĂ€ntar pĂ„ mig pĂ„ söndag ... 😁👍
IMG_20210625_102819238~2.jpg


Du fÄr Äterkomma med en recension om klockan klarade av att hitta stimmen :)
 

Urtyp

Audemars
GLAD MIDSOMMAR alla Shockers!
Min square har fĂ„tt en ny kompis, en Fishing Gear som berĂ€knar fiskarnas aktivitet med hjĂ€lp av tiden, datumet, mĂ„nfasen och longituden man befinner sig i. Makrillen utanför Varberg vĂ€ntar pĂ„ mig pĂ„ söndag ... 😁👍
IMG_20210625_102819238~2.jpg
Den dĂ€r fisksaken har jag sneglat pĂ„ lĂ€nge. FullstĂ€ndigt onödig för mig som inte fiskar men fantastiskt rolig komplikation. VĂ€ldigt mycket Casio. 😁 Att fiskdelen av displayen ser ut som en radar gör ju inte saken sĂ€mre. Är din blĂ„? Har sett den i lite olika fĂ€rgvarianter inklusive metall. Dock sĂ„ gissar jag pĂ„ att mina smala handleder Ă€r för fjantiga för den och det har hindrat impulsköp.
Fantastiskt cool/geekig klocka! 👍👍👍

Edit: sÄg nu att den Àr blÄ.
 

Flipper2

Rolex
Den dĂ€r fisksaken har jag sneglat pĂ„ lĂ€nge. FullstĂ€ndigt onödig för mig som inte fiskar men fantastiskt rolig komplikation. VĂ€ldigt mycket Casio. 😁 Att fiskdelen av displayen ser ut som en radar gör ju inte saken sĂ€mre. Är din blĂ„? Har sett den i lite olika fĂ€rgvarianter inklusive metall. Dock sĂ„ gissar jag pĂ„ att mina smala handleder Ă€r för fjantiga för den och det har hindrat impulsköp.
Fantastiskt cool/geekig klocka! 👍👍👍

Edit: sÄg nu att den Àr blÄ.
Den Àr inte stor, sitter behagligt pÄ handleden.
NivÄ 1 visar inga fiskar...2 och 3 visar halva "stimmet". NivÄ 4 och 5 visar hela stimmet över displayen och det blinkar FISH nÀr fiskarna Àr mest aktiva. Det finns mörkblÄ, mörkgrön och svart/silver.
SĂ„klart Ă€r det plastic fantastic för 4-500 kr, men nördig som fan. KÖØÖÖÖP!!! 😁
 

Urtyp

Audemars
Den Àr inte stor, sitter behagligt pÄ handleden.
NivÄ 1 visar inga fiskar...2 och 3 visar halva "stimmet". NivÄ 4 och 5 visar hela stimmet över displayen och det blinkar FISH nÀr fiskarna Àr mest aktiva. Det finns mörkblÄ, mörkgrön och svart/silver.
SĂ„klart Ă€r det plastic fantastic för 4-500 kr, men nördig som fan. KÖØÖÖÖP!!! 😁
Haha ja, jag har en mörkgrön och svart som stirrar pÄ mig i ett skyltfönster nÀra mig.
Om det blinkar FISH och det Ă€r öppet just dĂ„ tar jag det som ett tecken att det Ă€r dax att köpa... 😆😅
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Tror ocksĂ„ grepptrĂ€ning hjĂ€lper litegrann. Sen Ă€r det sĂ„ att g-shock, iaf visa modeller ska se stor ut. Vill man att de ska se normal ut fĂ„r man ha de pĂ„ fotleden. 😂

Ja sÄ Àr det ju. Vissa G-shock modeller ska vara biffiga.
Hur hade GWG-1000, Frogman D1000, GX-56 osv sett ut om de hade varit nÀstan lika stora som en vanlig square liksom.
De hade alla sett Ànnu konstigare ut i miniatyr-format.

GX-56 och Go-pro liknelsen du nÀmnde tidigare Àr dock mitt i prick :)


gopro.jpeg
 

Sorubim

Audemars
Glad midsommar och 🐾-fredag, gott folk!
gw_205K_icerc_frogman_05.jpg


GW-200 serien Ă€r helt klart de grodor som sitter bekvĂ€mast för mig. Undrar ifall vi har nĂ„gra fler hĂ€r pĂ„ forumet? đŸ€”
Jag minns en GW-200Z "Final Frogman" som lÄg pÄ K&S för nÄgra Är sedan. Och nÄn grönmetallic variant Ànnu lÀngre tillbaks. :oldman:
 
Topp