• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

🧾 Officiella G-ShocktrĂ„den

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som fÀrsk husÀgare Àr det mycket som ska fixas. HÀckar ska klippas och det ska borras och hamras. Som smÄbarnsförÀlder blir man Àven utsatt för diverse attacker av geggig mat. Detta har medfört att jag i princip uteslutande har kört pÄ min g-shock de senaste tvÄ veckorna, vilket jag varit glad för varje gÄng jag mÀrkt att jag rÄkat "dinga" eller repa klockan. DÄ Àr det skönt att titta ner pÄ handleden och inse att man "bara" har en g-shock pÄ handleden.

Idag körde jag mc till jobbet och kommer avsluta dagen med babysim ( ErikGBG har lovat att fixa VIP-rum till lilleman och mig). Även detta Ă€r en ypperlig g-shock dag. Klinkers Ă€r hĂ„rt och vasst och vatten krĂ€ver tĂ€thet.

Klockan inhandlades nÄgon gÄng under tidigt 2000-tal och kostade mig ungefÀr 700kr. Den har spelat paintball, brottats, boxats och blivit utsatt för diverse misshandel utan att gnÀlla det minsta. TidhÄllningen Àr hyfsat klanderfri. Den brukar diffa cirka 30sek/halvÄr.

Ibland undrar jag vad det Àr vi hÄller pÄ med. 700kr Àr ju allt som behövs för att införskaffa en klocka som tÄl allt. Hur som helst; Jag har kommit fram till att jag Àlskar min g-shock.
wnr4FUP.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gör nÀst sista dagen hÀr idag sÄ du fÄr snabba pÄ om du.vill ha vip-treatment.(kaffe och frukt)

Tack, men det Àr lugnt. SkÀmtade bara med dig lite. Jag har inte tid för sÄdant. Lilleman flippar om jag stannar upp och andas. :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
De Àr riktigt grymma! Har sjÀlv en G-Shock Undefeated samt en hel svart dw6900 pÄ specialbestÀlld lÀnk, hur coola som helst. Synd att det inte anvÀnds.
LĂ„nad bild.

Den var cool du! Klart du bör anvÀnda den. Har varit inne i nÄgra Undftd-butiker (LA, Tokyo mm) och de har en del roliga samarbeten. Inte varje dag man ser en g-shock med zuluextentions.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Den var cool du! Klart du bör anvÀnda den. Har varit inne i nÄgra Undftd-butiker (LA, Tokyo mm) och de har en del roliga samarbeten. Inte varje dag man ser en g-shock med zuluextentions.


FÄr försöka hitta tillfÀllen att anvÀnda den pÄ! Grymma klÀder har de dessutom, Àlskar tröjorna.
Var faktiskt zulut som fick mig att köpa den, samt den gröna militÀra looken. Hatar g-shocks gummiband, sitter inte bra pÄ mig.
 

Huntsman

Omega
Casio gör vÀrldens bÀsta digitalur i förhÄllande vad man behöver betala för dem.

Har en Casio Alti-Thermo fr. -93 som numera sonen fÄtt ta över, det Àr bytt band & batteri otaliga ggr, men den funkar lika bra som dagen den var ny.

Har en Casio, (iofs inte G-Shock men en Protrek PRG-550), som slit & slÀng klocka. solcellsdriven sÄ man slipper batteribyte.
Lite kul klocka som gÄr ned i ett vilolÀge om man inte anvÀnder den nattetid, anvÀnder man den inte pÄ 6 dagar gÄr den in i fullstÀndig koma & slutar helt visa tiden..!
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag fick "urge" pÄ G-shock i onsdags, och nÀr jag kommer hem i morgon ligger den för uthÀmtning!

KÀnns som om man "bör" ha en rejÀl digitalare i samlingen ( lika som man "bör" ha en dressare och en beater).

Sen om det Àr g-shock eller utc orc beror vÀl pÄ budget och smak...
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hm, har aldrig ens reflekterat över att införskaffa en G-shock; SKX09:an fungerar utmÀrkt som billig hÄrdbeater.. Men att lÀgga upp en sÄn hÀr trÄd Àr ju bara för taskigt.. Nu blir man ju sugen pÄ att ha en digital beater i form av G-shock ocksÄ!
En snabb titt pÄ G-shock-sortimentet visar att det ju finns en hel j-la drös modeller. Hur tusan ska man kunna vÀlja?
 

Spindel

KS vulkanolog pÄ Island
Tumme upp! :)

Som jag sa i "vad Àr dyrt" trÄden. Allt som kostar mer Àn en G-shock Àr dyrt dÄ G-shock Àr den bÀsta (kvalitativt) klockan som gÄr att fÄ, dock kanske inte alltid den roligaste (sjÀlv gillar jag mekaniken i mekaniska klockor men jag Àr vÀl medveten om att jag betalar mer för nÄgot som Àr sÀmre, kvalitativt sett).
 

Glidarn

Omega
Tumme upp! :)

Som jag sa i "vad Àr dyrt" trÄden. Allt som kostar mer Àn en G-shock Àr dyrt dÄ G-shock Àr den bÀsta (kvalitativt) klockan som gÄr att fÄ, dock kanske inte alltid den roligaste (sjÀlv gillar jag mekaniken i mekaniska klockor men jag Àr vÀl medveten om att jag betalar mer för nÄgot som Àr sÀmre, kvalitativt sett).
StÀmmer in i det resonemanget!
 
Topp