• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Officiella Marathontråden

Subsec

Rolex
2-Faktor
GPQ
IMG_20220729_194535.jpg
 
Hej letar lite shysst gummiband 20mm till min marathon. Sett watchwear men letar efter något mer färg starkt typ orange osv. Tar gärna emot tips på Nice gummiband som passar min tsar 41mm
 

Jjk

Omega
Hepp!
Om någon vill sälja en metall länk en Marathon TSAR, så dra ett PM. Ha en fin kväll.

Mvh Jonas
 

Jjk

Omega
Köpte en eftermarknadslänk av dinurmakare.se och fick även den monterad, fantastiskt fin service! Kan varmt rekommendera honom om ni behöver service eller hjälp med Era klockor.

Länken i sig är riktigt snygg, och behaglig att bära, saknar dock "rundningen" på ändbitarna. Men i sin helhet, så är jag nöjd, eller vad säger ni?

20220820_103618.jpg
20220820_103630.jpg
20220820_103615.jpg
20220820_103626.jpg
20220820_103634.jpg
 

Rulle

Audemars
Köpte en eftermarknadslänk av dinurmakare.se och fick även den monterad, fantastiskt fin service! Kan varmt rekommendera honom om ni behöver service eller hjälp med Era klockor.

Länken i sig är riktigt snygg, och behaglig att bära, saknar dock "rundningen" på ändbitarna. Men i sin helhet, så är jag nöjd, eller vad säger ni?

20220820_103618.jpg
20220820_103630.jpg
20220820_103615.jpg
20220820_103626.jpg
20220820_103634.jpg
ser billigt ut

mycket snyggare med orginallänken

den är väl inte så dyr iheller?
 

Rulle

Audemars
Det ser alltså billigt ut. Ok, orginal kostar över 3000:-, iallafall dom som jag hittat.
min ärliga mening är att den ser rätt B ut jämfört med orginaler som har ändlänkar som passar klockan


lite som att köpa en fin dyr sportbil och sen snåla och köpa plåtfälgar
ja det går men det är inte det snyggaste

men världen är fri och gillar du det så kör!
 

Jjk

Omega
min ärliga mening är att den ser rätt B ut jämfört med orginaler som har ändlänkar som passar klockan


lite som att köpa en fin dyr sportbil och sen snåla och köpa plåtfälgar
ja det går men det är inte det snyggaste

men världen är fri och gillar du det så kör!
Gött, den billigaste länken jag hittar med frakt och allt, är 3200:- på Windy City Warch. M3n visst har du en poäng, jag får väl sluta att vara gubbsnål......
 

iko

Panerai
2-Faktor
Gött, den billigaste länken jag hittar med frakt och allt, är 3200:- på Windy City Warch. M3n visst har du en poäng, jag får väl sluta att vara gubbsnål......
Om du har vägarna förbi Sthlm får du mer än gärna känna på länken till min GSAR.

20220819_163125.jpg


Jag tycker inte att din länk ser billig ut. Klart tråkigt utan anpassade endlinks men påverkar inte känslan eller funktionen nämnvärt utan mest utseendet.

Ska jag vara ärlig tycker jag inte att länken är värd 4k+ som man får betala för en ny. Jag tycker att den håller samma kvalité och känsla som mitt Strapcode Miltat till min Seiko SKX007. Och de går för strax över 1k nya.
Om något gillar jag spännet/claspen mer på Miltat-länken.

Så du behöver knappast skämmas eller vara besviken!
 

Jjk

Omega
Om du har vägarna förbi Sthlm får du mer än gärna känna på länken till min GSAR.

20220819_163125.jpg


Jag tycker inte att din länk ser billig ut. Klart tråkigt utan anpassade endlinks men påverkar inte känslan eller funktionen nämnvärt utan mest utseendet.

Ska jag vara ärlig tycker jag inte att länken är värd 4k+ som man får betala för en ny. Jag tycker att den håller samma kvalité och känsla som mitt Strapcode Miltat till min Seiko SKX007. Och de går för strax över 1k nya.
Om något gillar jag spännet/claspen mer på Miltat-länken.

Så du behöver knappast skämmas eller vara besviken!
Schysst, tyvärr så har jag inte vägarna förbi Stockholm så ofta, givetvis vill jag ha orginal länken, så det får bli en sådan framöver.

Har läst att många tycker den är värd pengarna, så höjer man ju även värdet på klockan totalt.

Denna länk kostade mig 700:- inklusive allt. Får köra med den ett tag, sälja av lite annat man har och köpa en länk. 👍
 

engst

Cartier
Schysst, tyvärr så har jag inte vägarna förbi Stockholm så ofta, givetvis vill jag ha orginal länken, så det får bli en sådan framöver.

Har läst att många tycker den är värd pengarna, så höjer man ju även värdet på klockan totalt.

Denna länk kostade mig 700:- inklusive allt. Får köra med den ett tag, sälja av lite annat man har och köpa en länk. 👍

Tycker Ditt köp är helt OK. Jag har skaffat ett tiotal Marathonklockor genom åren, men bara en enda länk. Den länken kostade ca 3.500 kr, vilket var ett brutalt överpris för länken i sig (fast med loggan från IDF Duvdevan är jag ändå helnöjd). Bäst är väl i så fall att försöka hitta begagnat här på KS, men de dyker upp väldigt sällan.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Jjk

ironcastle

Patek
2-Faktor
Härligt!
Några tankar gällande länken? Min GSAR har blivit en daily sedan jag köpte länken av @Kärlekskrigaren men tycker ändå inte att den är värd de 4k+ som de begär för den på Marathon.
Jag hade en GSAR för ett antal år sedan. Det enda jag inte gillade med den var kronan. För mig som har en smal och rätt benig handled vill klockan alltid åka fram och ta stopp mot handloven. Kronan skavde ordentligt pga att den är så vass.

Länken däremot uppskattade jag mycket. I synnerhet att länkbitarna är helt pivoterande och inte sitter delvis ihop. Sen är spännet inte särskilt påkostat, det kan jag instämma i, men helheten är bra.
Om en länk från Tudor kostar 10k (like it or not), då tycker jag 4k är fullt rimligt för en originallänk. Det är ändå en lyxprodukt vi talar om, Marathon har blivit rätt dyra idag.
Hade jag haft den kvar och inte haft länk, hade jag skaffat originalet.
En annan jämförelse är en kombilänk till G-shock (som jag söker nu). Den är i plast och den är svår att hitta under 1200 i Sverige. DET känns ovärt i mina ögon.
 

iko

Panerai
2-Faktor
Jag hade en GSAR för ett antal år sedan. Det enda jag inte gillade med den var kronan. För mig som har en smal och rätt benig handled vill klockan alltid åka fram och ta stopp mot handloven. Kronan skavde ordentligt pga att den är så vass.

Länken däremot uppskattade jag mycket. I synnerhet att länkbitarna är helt pivoterande och inte sitter delvis ihop. Sen är spännet inte särskilt påkostat, det kan jag instämma i, men helheten är bra.
Om en länk från Tudor kostar 10k (like it or not), då tycker jag 4k är fullt rimligt för en originallänk. Det är ändå en lyxprodukt vi talar om, Marathon har blivit rätt dyra idag.
Hade jag haft den kvar och inte haft länk, hade jag skaffat originalet.
En annan jämförelse är en kombilänk till G-shock (som jag söker nu). Den är i plast och den är svår att hitta under 1200 i Sverige. DET känns ovärt i mina ögon.
Håller med gällande kronan. Den gräver även in på ovansidan av min hand.
Jag gillar också länken, den är gedigen och jag gillar också de vinklade mittsegmenten. Men som ägare av både Strapcode Miltat (ca 1000kr) till SKX007 och en Tudor Black Bay tycker jag att länken är på samma nivå som Miltat, inte värd 3-4x mer och Tudor-länken slår absolut dem båda.
Men det är helt ok att tycka olika. 😁

Bild från i morse:
20220905_090551.jpg


En länk som enligt min smak är mer prisvärd är tex länken till Christopher Wards Divetimer. Den skulle jag mer placera någon stans mellan Tudor och Miltat:
20220616_161117.jpg

20220616_161135.jpg

20220616_161141.jpg
 

C-J

Panerai
2-Faktor
Hej på er!
Nån som har en navigator som de tröttnat på och vill sälja?;)
Släng iväg ett pm isåfall!
 

OskuH

Omega
Efter att redan ha gett upp hoppet om att få originallänken till min MSAR, kom den äntligen igår (frakten var försvunnen och det tog nästan tre månader tills den hittade rätt). Ger det lilla extra denna klocka behöver 👌 Lite för mycket svarta dykare i samlingen nu, så risk för försäljning finns dock. Mot en Arctic skulle jag byta direkt. 😁
DSC09560-01.jpeg
 
Topp