• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har haft min Tangente i över 6 månader nu, tror jag skall ta och beställa viklåset och nya fräscha band! Måste se till att pröva en Orion någon dag också;)

t1.jpg
t2.jpg
t3.jpg
Är det tangente 38mm? Är sugen på en!!
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
IMG_1510.jpg

Är sugen på en tangente 38 och köpa till ett AM beads of rice!
Bild från nätet
 
Senast ändrad:

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag la upp den här bilden i ”vad gör du och din klocka just nu-tråden” för ett tag sen, men tänker att den kanske kan gjädja Nomos-entusiasterna som hänger här också.

Min Nomos Orion syns inte, men den sitter plikttroget på hanleden när jag skjuter ett salutskott under ett bröllop. Kavajen är traditionsenligt ut-och-invänd.

69772AD1-4BB5-4989-800B-637BC859E0AE.jpeg
 

Case

Panerai
Jag la upp den här bilden i ”vad gör du och din klocka just nu-tråden” för ett tag sen, men tänker att den kanske kan gjädja Nomos-entusiasterna som hänger här också.

Min Nomos Orion syns inte, men den sitter plikttroget på hanleden när jag skjuter ett salutskott under ett bröllop. Kavajen är traditionsenligt ut-och-invänd.

69772AD1-4BB5-4989-800B-637BC859E0AE.jpeg
Oooh svartkrutskanoner :hungry:
 

Gustafs

Omega
Har suttit och sneglat på Nomos till och från under det senaste året men aldrig fastnat för någon specifik model, antingen är de modeller som har de komplikationer man önskar större än 40mm

Men nyligen så fick jag syn på Nomos Zürich worldtimer, ruggigt snygg dressig klocka till 40mm med en rolig komplikation som jag öht inte ens behöver men men.

Någon här som äger eller har ägt en worldtimer?
52F14C66-501C-4437-AD47-F2D0B4485593.jpeg
 

Daniel Ö

Breitling
Vill slå ett slag för Nomos Ahoi (orginalet på 40 mm och vit urtavla). Efter många byten är det nu min perfekta semesterklocka, den är inte för elegant för stranden samtidigt som den gör sig bra på den lite uppklädda restaurangen. Den är helt enkelt snygg till det mesta och den lite större storleken ger lite mer avslappnad känsla. Då det är en semesterklocka uppskattar jag också att den är utan datum.
 

SpeedyMike

Breitling
Har suttit och sneglat på Nomos till och från under det senaste året men aldrig fastnat för någon specifik model, antingen är de modeller som har de komplikationer man önskar större än 40mm

Men nyligen så fick jag syn på Nomos Zürich worldtimer, ruggigt snygg dressig klocka till 40mm med en rolig komplikation som jag öht inte ens behöver men men.

Någon här som äger eller har ägt en worldtimer?
52F14C66-501C-4437-AD47-F2D0B4485593.jpeg


Jag har en. Jäkligt snygg klocka, även om jag tycker det svarta banden som följer med var allt annat än bra. Det är ju dock lätt löst, och den passar otroligt bra i ett snyggt brunt läderband istället. En kul klocka med riktigt skön komplikation..., speciellt eftersom många nog inte känner till märket/modellen, men de som gör är garanterat riktiga klock-nördar som uppskattar stil.
 

Gustafs

Omega
Jag har en. Jäkligt snygg klocka, även om jag tycker det svarta banden som följer med var allt annat än bra. Det är ju dock lätt löst, och den passar otroligt bra i ett snyggt brunt läderband istället. En kul klocka med riktigt skön komplikation..., speciellt eftersom många nog inte känner till märket/modellen, men de som gör är garanterat riktiga klock-nördar som uppskattar stil.

Låter som detta kommer bli ett framtida köp för min del. Har du några bra bilder på den? :)
 

SpeedyMike

Breitling
Här kommer några snabba bilder från telefonen. Jag tycker som sagt den är sjukt snygg. Alla andra world timers/liknande komplikationer blir i mina ögon för plottriga. Den är otroligt stilren men ändå komplex. Jag tycker det blåa matchas riktigt bra med brunt, och kan nog bli ännu bättre med ett slitet brunt med vita stora stygn.
 

Bilagor

  • 20180926_162830.jpg
    20180926_162830.jpg
    124.9 KB · Visningar: 14
  • 20180926_162814.jpg
    20180926_162814.jpg
    176.7 KB · Visningar: 14
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Någon i tråden som har satt länk på sin Nomos? Hittar mest bilder med retrolänkar :) Fungerar iofs riktigt bra kan jag tycka, speciellt till Club-modellerna. Jubilee-länken däremot tycker jag var sådär.

Lånade bilder från Internet:

nomos-club-701-on-bonklip-style-bracelet-ace-jewelers-minimatikal-1.jpg
nomos-club-701-on-jubilee-bracelet-minimatikal-1.jpg
nomos-club-701-on-vintage-expandro-bracelet-1.jpg
Nackdelen med Club är ju de långa bandhornen som ger en stor lucka mellan boett och länk. Det blir bättre med ett tjockare band som fyller utrymmet mer. Men tanken är väldigt god.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Nackdelen med Club är ju de långa bandhornen som ger en stor lucka mellan boett och länk. Det blir bättre med ett tjockare band som fyller utrymmet mer. Men tanken är väldigt god.
Jag håller med, även med band tycker jag avståndet är för stort.
Jag klarar iofs inte ens av avståndet på en Speedy så det kanske är mig det är fel på ;-)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nackdelen med Club är ju de långa bandhornen som ger en stor lucka mellan boett och länk. Det blir bättre med ett tjockare band som fyller utrymmet mer. Men tanken är väldigt god.

Ja, det är inga blyga bandhorn precis :) Men @SpeedyMike ´s Worldtimer skulle ju se fantastisk ut på en fin länk så det är lite konstigt att Nomos inte har något alternativ till de som inte är helt sålda på läderband.
 

Rulle

Audemars
Har suttit och sneglat på Nomos till och från under det senaste året men aldrig fastnat för någon specifik model, antingen är de modeller som har de komplikationer man önskar större än 40mm

Men nyligen så fick jag syn på Nomos Zürich worldtimer, ruggigt snygg dressig klocka till 40mm med en rolig komplikation som jag öht inte ens behöver men men.

Någon här som äger eller har ägt en worldtimer?
52F14C66-501C-4437-AD47-F2D0B4485593.jpeg
den bärs riktigt stoer pga lug2lug avståndet!
 

ekan76

Omega
Behöver lite tips på nytt band till min Club36mm. Just nu sitter det ett blått tropic på. Alla tips välkomnas, läder eller naton.
 

Tachymeter

Cartier
Behöver lite tips på nytt band till min Club36mm. Just nu sitter det ett blått tropic på. Alla tips välkomnas, läder eller naton.
Jag köpte ett mörkgrått mockaband (Nomos) till min som jag tyckte var riktigt snyggt. Efter ett par dagar bytte jag tillbaka till textilbandet som jag tycker sitter bättre så nu får det sitta kvar på, om du är intresserad av att prova mockabandet kan jag lägga det på posten. Annars kan jag tipsa om Nomos Horween Shell Cordovan som jag tycker är riktigt trevliga, har ett på min FOIS. För övrigt finns massor av band som passar på en Club :)
 
Topp