• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
00100lPORTRAIT_00100_BURST20190622183120301_COVER.jpg

Provar nåt ljusbrunt på den vita, armbandet känns rätt billigt dock :(
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nomos -en av de jag aldrig haft och kanske lite för dressiga för mig för en nutida klocka. Ändå... har funderat på dem länge om de kan vara nåt. Har en fråga till er märkeskunniga. Någon här som har en Nomos Orion eller kan på annat sätt säga vad lug till lug-måttet kan vara på en sån? De ser väldigt långsträckta ut.
 
Nomos -en av de jag aldrig haft och kanske lite för dressiga för mig för en nutida klocka. Ändå... har funderat på dem länge om de kan vara nåt. Har en fråga till er märkeskunniga. Någon här som har en Nomos Orion eller kan på annat sätt säga vad lug till lug-måttet kan vara på en sån? De ser väldigt långsträckta ut.

Har tyvärr ingen själv, men läst 44 l2l för 35 Orionen och 48 för 38 mm versionen (men någon här kan säkert bekräfta/rätta). Sedan finns ju en 33a me som ju är grymt fin och torde vara lite kortare:) men lugsen tenderar att vara ganska prominent sådär....
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har tyvärr ingen själv, men läst 44 l2l för 35 Orionen och 48 för 38 mm versionen (men någon här kan säkert bekräfta/rätta). Sedan finns ju en 33a me som ju är grymt fin och torde vara lite kortare:) men lugsen tenderar att vara ganska prominent sådär....
Jaha det är inte så farligt ändå då, åtminstone inte på upp till 35 mm.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Lämnade in min Nomos tangente hos urmakaren i december för ett fjäderbyte och än i dag har jag inte än fått hem den.. riktigt frustrerande.
 
Topp