• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Tetra time:D
938CCDA1-B535-456F-8A11-36C32008B1F5.jpeg
 
Jag har precis beställt en Nomos Zurich Weltzeit, kommer om en månad :dead:. Ser fram emot att få dela med mig av den här :)
Nu till något annat, har någon av er beställt straps direkt från Nomos? Eller har ni köpt från någon annan leverantör? Är rätt sugen på att testa Zurich'en på mocka.
Coolt!! Grattis, man!
Har själv beställt cordovans från Nomos till både Clubben och tetran:) Funkat görbra och går på nån vecka. Dock ej spårbart när den väl nått Sverige (de kör generellt tyska posten för banden och fedex för uren). men gör det ju till en trevlig överraskning när de trillar ner i brevlådan om man nu ska vara positivt inställd...
För övrigt tycker jag mockan är görmysig, om än att de slits lite snabbt (men det är ju mer mocka i allmänhet)
 

riotvan

Cartier
Jag har köpt Nomos originalband via Franks Ur. De brukar ha ett gäng i butiken som man kan kika på.

Tack för tipset! Tänkte inte på att de kränger olika band hos AD's. Jag bor i Malmö så närmaste för mig är nog Klarlunds i CPH...

Coolt!! Grattis, man!
Har själv beställt cordovans från Nomos till både Clubben och tetran:) Funkat görbra och går på nån vecka. Dock ej spårbart när den väl nått Sverige (de kör generellt tyska posten för banden och fedex för uren). men gör det ju till en trevlig överraskning när de trillar ner i brevlådan om man nu ska vara positivt inställd...
För övrigt tycker jag mockan är görmysig, om än att de slits lite snabbt (men det är ju mer mocka i allmänhet)

Tack :) Vad tycker du om Cordovan? Jag har hört lite blandade kommentarer. I vissa videos på tuben så ser det nästan lite plastigt ut. Är det samma sak irl?
 
Tack för tipset! Tänkte inte på att de kränger olika band hos AD's. Jag bor i Malmö så närmaste för mig är nog Klarlunds i CPH...



Tack :) Vad tycker du om Cordovan? Jag har hört lite blandade kommentarer. I vissa videos på tuben så ser det nästan lite plastigt ut. Är det samma sak irl?

Alltså personligen älskar jag det -följsamt som jag vet inte vad och bekvämast i stan. Det ser lite plastigt ut initialt men patineras sen fint - och alla tankar i stil med ”det ser billigt ut” suddas ut när man känner den mysiga doften:p men är ju en personlig smakfråga om man gillar glansen ändå så det är bra att ha i åtanke.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Tack, man! Har allt blivit lite Nomos fan boy så kul att få dela lite bilder. Tetran är förj**lar trevlig tycker jag. Känns helrätt med två handare med, även om en liten del av mig var sugen på pastellvarianterna (men hittills finns de bara med sub-sec). Här kommer en liten enkel wrist bild till:D
245C29EB-E83A-40B9-B4FA-B730804D61C8.jpeg
Kul med en duo - bästa NOMOSsläppen i år enligt mig. Grattis!
 

SpeedyMike

Breitling
Jag har precis beställt en Nomos Zurich Weltzeit, kommer om en månad :dead:. Ser fram emot att få dela med mig av den här :)
Nu till något annat, har någon av er beställt straps direkt från Nomos? Eller har ni köpt från någon annan leverantör? Är rätt sugen på att testa Zurich'en på mocka.

Zurichen blir toppensnygg med alternativa band: har du den blåa urtavlan så passar den riktigt bra ihop med bruna band. Själv är jag mycket nöjd med "alligator" skinn i brunt, men har sett den med mocka också, toppenfint!! Jag har inte köpt band från nomos, utan vanliga urmakarbutiker.
 

Nza

Omega
2-Faktor
Inte alls insatt i Nomos, men fick upp denna från Bruce Wiliams (som vanligtvis visar/rockar mycket åt Seiko-hållet) som såg rätt nice ut::
Ville bara dela med mig denna sjuksöndagen
 

Bjoerling

Cartier
Gått och blivit småsugen på en Club-trettiosexa. Någon som har en och kan dela med sig av erfarenheter? Känns den klumpig (om man nu kan säga det om en 36 mm-klocka) med de långa luggarna? Är den dressig nog när man vill att den ska va dressig eller är den mer en elegant vardagsdinka? Ja ni fattar :bookworm::D
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Gått och blivit småsugen på en Club-trettiosexa. Någon som har en och kan dela med sig av erfarenheter? Känns den klumpig (om man nu kan säga det om en 36 mm-klocka) med de långa luggarna? Är den dressig nog när man vill att den ska va dressig eller är den mer en elegant vardagsdinka? Ja ni fattar :bookworm::D
Har också fått den uppfattningen att dom har väldigt långa bandhorn. Skulle vara kul om någon jämförde med något vanligt i 36. Typ dj
 

Ricky Spanish

Omega
2-Faktor
MVIMG_20191103_104043.jpg

Den vita Club-campusen fick åka till en ny ägare i helgen, han har hämtat ut den idag och jag hoppas att han dyker upp i tråden snart.
Jag håller ställningarna med den svarta så länge. Begäret efter en Zurich blir inte bättre av bilden ovan :nailbiting:
 
Topp