• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Vigfor

Omega
Åt lunch med min club idag
20200820_123025.jpg

Snyggt! Är det också 36 mm? Vad har du för baksida, stål eller glas? Ångrar ibland att jag inte tog glas men det känns lite mer klassiskt med stålbaksida. Kanske får byta vid nästa service 2025...
 

Otori

Cartier
2-Faktor
Snyggt! Är det också 36 mm? Vad har du för baksida, stål eller glas? Ångrar ibland att jag inte tog glas men det känns lite mer klassiskt med stålbaksida. Kanske får byta vid nästa service 2025...

36 mm och den sitter helt fantastiskt på handleden:)

Jag har stålbaksida.

Ta gärna bild på din baksida så får jag se hur det ser ut
 

BrianFallon

KS Explorers Club
131-tangente-datum-gangreserve-3d-front.jpg
Beställde denna gobit i förrgår, kommer förhoppningsvis i slutet av nästa vecka. Finns det någon annan som äger denna på forumet? ref 131
Har inte fått min klocka ännu, beställdes andra september... Franks har kontaktat Nomos för att få mer info om varför och när den beräknas komma. På sidan står det 2-7 dagar. Hoppas jag har den på handleden denna vecka!
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Har inte fått min klocka ännu, beställdes andra september... Franks har kontaktat Nomos för att få mer info om varför och när den beräknas komma. På sidan står det 2-7 dagar. Hoppas jag har den på handleden denna vecka!
Idag kom klockan, men efter min kvalitetskontroll la jag märke att minutvisaren hade märken som jag anser vara oacceptabla så får vänta på en ny klocka. Även deras urmakare(Franks) såg samma märken. Trodde faktiskt att kvalitetskontrollen var bättre hos Nomos.
 

jacra

Breitling
Det är möjligtvis ingen här som här som äger eller har testat en Tangente duo och skulle kunna skriva några rader? Är orimligt sugen på att beställa en men har ingen möjlighet att testan den själv innan. Tänker främst på proportioner och storlek men alla tankar uppskattas!
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Vet ni om det är möjligt att dra upp en manuellt dragen Nomos för mycket så man skadar urverket? eller finns det något skydd mot det?
 

frest73

Cartier
2-Faktor
Det är nog fysiskt möjligt, men man måste ta i väldigt mycket, så ingen kommer att ha sönder den av misstag tror jag. Stoppet känns när man drar upp klockan.
 

Thelonius

Panerai
2-Faktor

solaris

Breitling
Det är möjligtvis ingen här som här som äger eller har testat en Tangente duo och skulle kunna skriva några rader? Är orimligt sugen på att beställa en men har ingen möjlighet att testan den själv innan. Tänker främst på proportioner och storlek men alla tankar uppskattas!
Jag har en Tangente Duo. Riktigt nöjd med den, använder den ofta. På grund av att hornbanden är långa känns den lite större än vad den är. Så här i efterhand skulle jag nog inte valt genomskinligt baklock, tycker inte riktigt det passar designen.
 

Sputniq

Panerai
20201024_082532.jpg
Är era skruvar lika ful? Alltså de som sitter djupt, mina är delvis sönderskruvade.

Tycker det är svårt att se på bilden exakt vad du menar. Kontaktade du AD’n vidare för detta?

Sen undrar jag hur kraftindikatorn fungerar på denna? Är det två diskar som roterar för att skapa lite liv i tavlan, eller vad är syftet med att den röda indikatorn rör på sig? Snyggt köp ska såklart också tilläggas :)
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Jag har skrivit med Nomos, de har bett mig skicka den men jag orkar inte paketera den själv så ska fråga Franks Ur. Så länge det inte kommer kosta mig något så kan jag tänka mig att skicka tillbaka den för att få skruvarna utbytta, det är iaf en som ser extra tråkig ut.

Fullt laddad = helvit. Helt död = helröd. Hela skivan roterar när jag drar upp den, så själva indikatorn är på lite olika ställen beroende på när man dragit upp den. Tackar :)
 

evki

Audemars
2-Faktor
Jag har skrivit med Nomos, de har bett mig skicka den men jag orkar inte paketera den själv så ska fråga Franks Ur. Så länge det inte kommer kosta mig något så kan jag tänka mig att skicka tillbaka den för att få skruvarna utbytta, det är iaf en som ser extra tråkig ut.

Fullt laddad = helvit. Helt död = helröd. Hela skivan roterar när jag drar upp den, så själva indikatorn är på lite olika ställen beroende på när man dragit upp den. Tackar :)

Köpte du klockan ny? Hos Franks Ur?
 
Topp