• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Ok. Då tycker jag absolut Franks Ur ska ta på sig att skicka klockan till Glashutte för en fabriksservice. Helt galet!
Franks Ur verkar ha varit tillmötesgående tidigare och fortstätter förhoppningsvis vara detta. Med det sagt så finns det en gräns för hur mycket en AD orkar skicka en klocka fram och tillbaka till tillverkaren innan de ledsnar på moderskeppet. Med det sagt finns det säkert avtal mellan ADn och tillverkaren som kompenserar för försäkrad frakt och liknande kostnader.
 

Sputniq

Panerai
Jag har skrivit med Nomos, de har bett mig skicka den men jag orkar inte paketera den själv så ska fråga Franks Ur. Så länge det inte kommer kosta mig något så kan jag tänka mig att skicka tillbaka den för att få skruvarna utbytta, det är iaf en som ser extra tråkig ut.

Fullt laddad = helvit. Helt död = helröd. Hela skivan roterar när jag drar upp den, så själva indikatorn är på lite olika ställen beroende på när man dragit upp den. Tackar :)
Men jag tänker att både den vita skivan med utskärning samt det röda undertill måste rotera båda två? Annars har jag svårt att få ihop de tre olika bilderna du lagt upp där utskärningen är på tre olika platser med tre inte helt olika kraftreserver? :)
 

KPEI

Omega
2-Faktor
Ser nästan refurbad ut tycker jag. Hur är det med de andra skruvarna? De i mitten såg lite konstiga ut också. Nomos har vanligtvis hög QC bör inte se ut så.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Men jag tänker att både den vita skivan med utskärning samt det röda undertill måste rotera båda två? Annars har jag svårt att få ihop de tre olika bilderna du lagt upp där utskärningen är på tre olika platser med tre inte helt olika kraftreserver? :)
4:42 så ser du :D

Ser nästan refurbad ut tycker jag. Hur är det med de andra skruvarna? De i mitten såg lite konstiga ut också. Nomos har vanligtvis hög QC bör inte se ut så.
Vad tycker du ser refurbat ut? I övrigt tycker jag allt ser bra ut. Även under x4 förstoring.
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag köpte min Nomos Orion ny från Franks Ur och behövde lämna in den på ett garantiärende efter ca 3 år. Det funkade hur smidigt som helts. Inga frågor från Franks Ur; de tog emot klockan och skickade den vidare till Nomos direkt. Nomos i sin tur åtgärdade problemet och mer därtill. Förutom att klockan reparerades och reglerades så fick jag ett personligt (handskrivet) brev och en mycket generös goodiebag tillsammans med klockan. Upplevelsen var som att jag köpte klockan på nytt och att jag var en välkänd kund. Det hela kostade mig noll kronor. Jag har enbart bra saker att säga om min upplevelse.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
För några dagar sedan släppte Nomos en Club i sammarbete med den holländska ADn Ace Juwelers och communityt NormiesForLife. Limiterad till 50 exemplar och var redan slutsåld när jag kollade igår. Kul modell och rätt snygg tycker jag!
 

Bilagor

  • NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-3.jpg
    NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-3.jpg
    209.7 KB · Visningar: 27

BrianFallon

KS Explorers Club
För några dagar sedan släppte Nomos en Club i sammarbete med den holländska ADn Ace Juwelers och communityt NormiesForLife. Limiterad till 50 exemplar och var redan slutsåld när jag kollade igår. Kul modell och rätt snygg tycker jag!
Får mig att tänka på filmen Tron, den var ball :)
 

Ericsson

Omega
För några dagar sedan släppte Nomos en Club i sammarbete med den holländska ADn Ace Juwelers och communityt NormiesForLife. Limiterad till 50 exemplar och var redan slutsåld när jag kollade igår. Kul modell och rätt snygg tycker jag!
Måste vara den bästa Club-modellen, ser sjukt bra ut. Vad ligger resell på?
 

Rulle

Audemars
För några dagar sedan släppte Nomos en Club i sammarbete med den holländska ADn Ace Juwelers och communityt NormiesForLife. Limiterad till 50 exemplar och var redan slutsåld när jag kollade igår. Kul modell och rätt snygg tycker jag!
ace har gjort flera LE med nomos!

sjukt bra ad förövrigt som är lätta att ha å göra med


men jag förstår inte vf dom envisas med att alltid ha dom större storlekarna som LE
 

JohanRe

Cartier
Är det bara Franks som har Nomos i Sverige? Är sjukt sugen på en club campus men är lite orolig för storlekarna och höjden. Jag har inte överdrivet stora tassar(19cm) men jag är fan hårig som en björn på armarna och vill inte att klockan skall försvinna i pälsen.
 

Rulle

Audemars
Är det bara Franks som har Nomos i Sverige? Är sjukt sugen på en club campus men är lite orolig för storlekarna och höjden. Jag har inte överdrivet stora tassar(19cm) men jag är fan hårig som en björn på armarna och vill inte att klockan skall försvinna i pälsen.
asså med tanke på att dom har så sjukt långa bandhorn så hade jag nog prövat 36mm!
bärs mycket större än vad man tror

gäller även 35mm tangente.

man kan ju få nomos via gråisar på chrono24 till väldogt bra priser!
 

JohanRe

Cartier
asså med tanke på att dom har så sjukt långa bandhorn så hade jag nog prövat 36mm!
bärs mycket större än vad man tror

gäller även 35mm tangente.

man kan ju få nomos via gråisar på chrono24 till väldogt bra priser!
Tyvärr är det inte diametern som är det jobbigaste det är höjden på klockan som gör att de försvinner på armen. Har en del 34-36mm vintage ur som jag inte använder längre. Inte för diametern som jag tycker är helt OK utan för att de är så smala att de försvinner u ser pälsen.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har ägnat eftermiddagen åt att lusläsa denna eminenta tråd från sida 1. Här kommer en bild på min nyinförskaffade Club 701 - en mkt trevlig klocka om jag får säga det själv.

FE89C788-E695-4013-9186-7717E5C2C21B.jpeg

Vad har du för storlek på handled om man får fråga? Det har öppnats upp för ett riktigt spännande köp, men den är 38mm och jag är rädd för att få överhängande bandhorn. 701 äe väl 36mm och jag har förstått det korrekt?
 

S.N

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Vad har du för storlek på handled om man får fråga? Det har öppnats upp för ett riktigt spännande köp, men den är 38mm och jag är rädd för att få överhängande bandhorn. 701 äe väl 36mm och jag har förstått det korrekt?
Har cirkus 17 cm runtom och hade nog inte burit upp en 38. 701 är mkt riktigt 36 mm men luggarna är långa vilket gör att den bär stort.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har cirkus 17 cm runtom och hade nog inte burit upp en 38. 701 är mkt riktigt 36 mm men luggarna är långa vilket gör att den bär stort.

Tack! Har liknande mått, kanske +0,5cm, men min handled är av platt karaktär. Egentligen är nog 48mm max även om jag tycker att 50mm SInn 1550 sitter acceptabelt, men det beror ju delvis på typen av klocka. Men om det är +50 går det helt bort.
 
Topp