• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Clark Kent

Patek
2-Faktor
hm, tveksam om det kommer att se bra ut.

"To illustrate the lengthy feel of the Club, the lugs stretch to almost 47 millimeters from tip-to-tip with an 18-millimeter width between them."

 

nissehult

Patek
2-Faktor
Vad har du för storlek på handled om man får fråga? Det har öppnats upp för ett riktigt spännande köp, men den är 38mm och jag är rädd för att få överhängande bandhorn. 701 äe väl 36mm och jag har förstått det korrekt?

Har cirkus 17 cm runtom och hade nog inte burit upp en 38. 701 är mkt riktigt 36 mm men luggarna är långa vilket gör att den bär stort.
Jag har 17-17,5 i omkrets och knappt 5,5 i bredd. Jag tycker inte den 38:a jag hade överhängande bandhorn. Det jag störde mig på var gapet mellan boett och band. Det syns ju inte med nato, men jag gillar inte nato..

FC08BFC0-8EFD-49C8-B2DE-09F122030938.jpeg

8B7D10B3-BE58-4F3C-9C21-E303F3665BCF.jpeg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag har 17-17,5 i omkrets och knappt 5,5 i bredd. Jag tycker inte den 38:a jag hade överhängande bandhorn. Det jag störde mig på var gapet mellan boett och band. Det syns ju inte med nato, men jag gillar inte nato..

FC08BFC0-8EFD-49C8-B2DE-09F122030938.jpeg

8B7D10B3-BE58-4F3C-9C21-E303F3665BCF.jpeg

Är inget fan av det heller. F-n, har fått chansen att köpa denna här, men vill kunna bära den på läderband. Jag ser ju på produktbilden nu att det är en rejäl glipa, men måste ha missat det på grund av den fantastiska tavlan :)

NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-3.jpg
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Är inget fan av det heller. F-n, har fått chansen at köpa denna här, men vill kunna bära den på läderband. Jag ser ju på produktbilden nu att det är en rejäl glipa, men måste ha missat det på grund av den fantastiska tavlan :)

NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-3.jpg
Egentligen är det bara mentalt.. Du kanske kommer över glipan :) Om inte så får du sälja vidare - det blir väl ingen brakförlust?

Edit: schysst tavla.
 

frest73

Cartier
2-Faktor
@Clark Kent : Campus 38mm verkar vara 48.7 mm lug to lug. 36mm ser ut att vara 47.1 mm.
du hittar siffror på måtten för nomosklockor här:
https://www.minimatikal.com/
gå till fliken "knowledge"
Min Ludwig neomatik 39 är cirka 48.5 mm och fungerar på min 18.5-19cm handled (men formen på handleden spelar ju stor roll). Bild i denna länk:
https://klocksnack.se/threads/officiella-nomostråden.50156/page-21#post-3470629

är själv sugen på att skaffa en Club Campus 38, också den långt mellan lugändarna. Får bli en sväng förbi Franks ur.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det någon i tråden som är intresserad av den nya Cluben från ACE så hojta till. Jag tror att osäkerhetsfaktorn över hur den sitter på handleden och allmän dålig tajming gör att jag avstår.

Det är alltså direkt från ACE och en flång ny. Gjord i 50 ex och slutsåld. Jag mailade dem och bad att de skulle höra av sig utifall att de fick något återbud, och jag fick mail idag att de håller den dagen ut. Dvs, den ligger inte på deras hemsida utan jag har fått en direktlänk där jag kan beställa.

Det vore ju kul om den hamnade på forumet i alla fall.

nomos-glashutte-x-ace-jewelers-x-nomiesforlife-limited-edition-club-campus

NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-4.jpg
 
Senast ändrad:

80-talet

Cartier
2-Faktor
Jag har haft en club campus på min kortlista länge nu, drar mig hela tiden från att köpa en p g a längden på luggarna...

Perlon eller single pass läder kanske kan få mig att ändra inställning. Ngn med bilder på det?
 

Sputniq

Panerai
Även jag får nu äran att skriva här i tråden! Nomos Club 708.

Kan verkligen instämma i att den bärs mycket större än sina utlovade 36 mm. Handled på runt 16.5 cm i snitt skulle jag påstå, kanske något större..?
 

Bilagor

  • 509E00D4-4990-4E75-8318-63E3BF1367F0.jpeg
    509E00D4-4990-4E75-8318-63E3BF1367F0.jpeg
    484.7 KB · Visningar: 93
  • 3E6CB00D-30F7-46ED-B776-DFD996E60D6A.jpeg
    3E6CB00D-30F7-46ED-B776-DFD996E60D6A.jpeg
    455.4 KB · Visningar: 97
Är det någon i tråden som är intresserad av den nya Cluben från ACE så hojta till. Jag tror att osäkerhetsfaktorn över hur den sitter på handleden och allmän dålig tajming gör att jag avstår.

Det är alltså direkt från ACE och en flång ny. Gjord i 50 ex och slutsåld. Jag mailade dem och bad att de skulle höra av sig utifall att de fick något återbud, och jag fick mail idag att de håller den dagen ut. Dvs, den ligger inte på deras hemsida utan jag har fått en direktlänk där jag kan beställa.

Det vore ju kul om den hamnade på forumet i alla fall.

nomos-glashutte-x-ace-jewelers-x-nomiesforlife-limited-edition-club-campus

NOMOS-Glashuette-Ace-Jewelers-Club-Nomies-For-Life-Limited-Edition-4.jpg
Sören va sjyst!! Stirrat en del på den här med men verkar som de tog slut ganska snabbt. Hade en 38 som jag tyckte satt OK men inte perfekt, men så har jag också typ 16 cm handleder. På 17 och över borde det funka kalas tänker jag iaf :)
Ps hittar självfallet inga bilder på mobilen, men kastar in en instalänkad bild som visar att bandhornen hänger liiite över.


och en bara för att Campusen lirar så sjukt bra på mn
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sören va sjyst!! Stirrat en del på den här med men verkar som de tog slut ganska snabbt. Hade en 38 som jag tyckte satt OK men inte perfekt, men så har jag också typ 16 cm handleder. På 17 och över borde det funka kalas tänker jag iaf :)
Ps hittar självfallet inga bilder på mobilen, men kastar in en instalänkad bild som visar att bandhornen hänger liiite över.


och en bara för att Campusen lirar så sjukt bra på mn

Det var tyvärr ingen som högg, så den gick till nästa i kön.
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Jag är väldigt sugen på att komplettera med en Nomos Orion men har svårt att välja mellan "Weiss 35" och "Neomatik 36". Tänker använda den mest i festligare samanhang till kostym osv. Neomatik är roligare då det är deras egenutvecklade verk, men den Tangente Sport jag har med Alpha-verket går riktigt bra och handuppdrag på en dressare känns nästan mer rätt. Den stora frågan för mig är nog om jag skulle stå ut med de bebisblå siffrorna på Neomatik. Har någon gått i liknande tankar och landat?

Orion white — NOMOS Glashütte
Orion neomatik


Bilder lånade från https://nomos-glashuette.com/
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Kul att det börjar vara några Nomos på forumet. Sjukt bra grejer som är löjligt underskattade.


Denna snubbe som bara har super high end klockor, och kritiserar Petek och FPJ för låg finish lyfter Nomos som ngt väldigt bra. Det säger en del...
20201227_075642.jpg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Är det någon mer som varit med i Nomos julkalender? Lite oklart när man får veta om man vunnit men jag håller fortfarande tummarna.
 

Arvid2

Breitling
Införskaffade mig en club campus för en ca två månader sedan som jag inte har visat upp förrän nu. Har suktat efter den här modellen väldigt länge och till slut kunde jag inte hålla mig. Kunde inte vara mer nöjd. Valde den med glasbaksida vilket känns helt rätt, man blir lika glad varje gång man vänder på klockan.
PXL_20210107_125844806.PORTRAIT.jpg
PXL_20210107_122513505.PORTRAIT.jpg
PXL_20210106_101551463.PORTRAIT.jpg
 
Topp