• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

MånsT

Rolex
Någon med erfarenhet av Nomos Ahoi? Begpriser? Kvalitet? Hade varit en schysst sommarklocka med ljus tavla och perlon :)
 

Ale

Cartier
Lånar brorsans Club 36mm. Sjukligt prisvärd, ligger på 10000 utan glasbaksida!
20160325_165756_zpsfwggvob3.jpg

20160325_170924_zpsgucov2hh.jpg

20160325_165820_zpsbhjsm9ui.jpg
Snygg! Men du kan få den för 8400 spänn ny med steel back på Chrono24. Prisvärt!
 

Ale

Cartier
Dagen snälla gärning:
Ni som gillar tyska klockor, spana in Ebay Kleinanzaige. Typ tyska radannonser utan koppling till Ebay (förutom att de nog ägs av Ebay).

Klart riskablare än Ebay-köp med "kända" betygsatta säljare, men ibland måste man ge sig ut på djupare vatten....

Jag knep förra veckan en 36mm Nomos Club Dunkel i mycket bra skick i kartong med cert för 5 800 spänn! Dock utan glasbaksida. Hade legat ute två månader. Usla bilder och värdelös beskrivning och inget pris i annonsen. Precis som det ska vara för att man ska kunna fynda.... :cigar: Annars har de legat på 11 000-14 000.... Lät säljaren skicka till Nomos direkt för service, postar bilder sen. Nomos bekräftade skicket i trevligt mail igår.

Och en till för den som letar beggat: ställ in tidsvillkor vid sökning på Google, typ "senaste veckan". Den har gett bra annonser snabbt...:)
 

ybey

Omega
Dagen snälla gärning:
Ni som gillar tyska klockor, spana in Ebay Kleinanzaige. Typ tyska radannonser utan koppling till Ebay (förutom att de nog ägs av Ebay).

Klart riskablare än Ebay-köp med "kända" betygsatta säljare, men ibland måste man ge sig ut på djupare vatten....

Jag knep förra veckan en 36mm Nomos Club Dunkel i mycket bra skick i kartong med cert för 5 800 spänn! Dock utan glasbaksida. Hade legat ute två månader. Usla bilder och värdelös beskrivning och inget pris i annonsen. Precis som det ska vara för att man ska kunna fynda.... :cigar: Annars har de legat på 11 000-14 000.... Lät säljaren skicka till Nomos direkt för service, postar bilder sen. Nomos bekräftade skicket i trevligt mail igår.

Och en till för den som letar beggat: ställ in tidsvillkor vid sökning på Google, typ "senaste veckan". Den har gett bra annonser snabbt...:)

Tack för tipsen!
 

Ale

Cartier
Kul @Ale! Grattis. Tråkigt för mig som loggade in för första gången på jättelänge för att kolla om du ville köpa min. :)
Hehe, man ska ha tur ibland!
Men jäklar vad min fiskelycka vänt sen jag började med tidsbegränsad sökning på Google!
Alldeles nyss, ställde in på "senaste dygnet" och denna 19 timmar gamla annons på
TZ kom upp som första träff:
http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=7286839&rid=0
(Club Dunkel Automat Datum i fint skick, dock 1995 USD)

/Ale
 

ybey

Omega
En Nomos club dunkel manuell med datum för 860 EUR, det är en bra deal!
http://m.ebay.de/itm/112027584691

Den hade jag funderat på om jag inte redan köpt min utan datum...

Mer om verket:

http://watchguy.co.uk/service-nomos-club-date-calibre-beta/

Någon som är påläst och som kan bekräfta att den här modellen med datum är 38.5mm, och inte 35mm som annonsen hävdar? Hittar tyvärr inte några andra referenser till 35/36mm vid googlingar osv. vilket är synd då 38mm känns för stort med dessa bandhorn.
 

Ale

Cartier
Ja, absolut. Det måste vara nån som måttat själv och drog till på ett ungefär. Ska vara samma mått som gäller för motsvarande ljusa Nomos Club och som specificeras på Nomos hemsida.
 

hemingway1999

Friends of KS
2-Faktor
Tjena, ja det stämmer bra. Dock är det lite svårt med såna "udda" märken att hitta rätt köpare, hade bara fått in skambud.

Ja, det är lite knepigt med sådana här märken. Jag var lite sugen på fin men den kändes lite för liten. Lyckades hitta en Metro i stället som jag är sanslöst nöjd med. Nomos gör verkligen fina klockor.

/Henrik
IMG_20160629_214609.jpg
 

Bilagor

  • IMG_20160629_214609.jpg
    IMG_20160629_214609.jpg
    97.1 KB · Visningar: 23

ajvar

Rolex
2-Faktor
Ja, det är lite knepigt med sådana här märken. Jag var lite sugen på fin men den kändes lite för liten. Lyckades hitta en Metro i stället som jag är sanslöst nöjd med. Nomos gör verkligen fina klockor.

/Henrik
IMG_20160629_214609.jpg
Det är sant, 33mm är skrämande för folk som inte är vana med små klockor men fördelen med min tangente är relationen mellan boetten och tavlan där tavlan tar upp det mesta av diametern och därav uppfattas den som större. Jag skulle säga att den uppfattas som 34-35mm.

Jag får gratulera till en väldigt fin klocka :D ! Nomos kan sin grej med att förföra användaren med sin kvalitee.
 

Ale

Cartier
Kan få tag på en fullset Nomos Club Dunkel 36mm manuell med glasbaksida, 900 EUR. Men jag får hem en likadan servad utan glasbaksida om ett par veckor. Hmm, vilket dilemma...
 

Ale

Cartier
Tydligen har Timeless också en ny röd variant (sekundvisare, index, tavlan är ju blå) förutom den gula. Och till skillnad från deras tidigare utgåva inget datum. De här kommer att sälja slut snabbt!
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor

Mvnordlander

Cartier
Va på Franks ur idag och kollade in Nomos för första gången. En Nomos Club med stålbaksida gick på 18 000kr. Kom hem och tittade på Chrono24 och ser att det finns flertalet från Tyska säljare som är oanvända alternativt i mint condition för mellan 7500-10 000kr. Är detta vanligt eller ska man ana fuffens?
 
Topp