• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nomostråden

Då var den här! Första intrycket är mycket bra! Älskar storleken, tror dock jag fick ett medium strap trots att jag skrev att jag helst ville ha small. Beställde två velour straps i small och de är helt klart kortade än det som satt på klockan (nu hoppas jag att de inte är för korta :D). Annars är jag positivt överraskad över alla straps, mycket trevligare i verkligheten än vad bilder visar. Bilder inom kort!
 

dräpdrulle

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Då var den här! Första intrycket är mycket bra! Älskar storleken, tror dock jag fick ett medium strap trots att jag skrev att jag helst ville ha small. Beställde två velour straps i small och de är helt klart kortade än det som satt på klockan (nu hoppas jag att de inte är för korta :D). Annars är jag positivt överraskad över alla straps, mycket trevligare i verkligheten än vad bilder visar. Bilder inom kort!

Ingen bild?! :eek:
 

nissehult

Patek
2-Faktor
I väntan på devmonkiis bild så kommer en på min kvällsklocka...

DSC_0844-01.jpeg
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Köpte en Tangente Sport som nog skulle kunna må bra av service. Vart rekommenderas att vända sig i Stockholm/Uppsala?
 

Rulle

Audemars
Hur upplever du bandhornen? Har själv funderat på en likadan men rädd att de utstickande bandhornen gör att klockan inte ligger runt handleden rätt.
Äger ingen sj men har prövat en del nomos under årenslopp ...
Sugen blir bara större och större!

Angående tangente så är de viktigaste att gå ner en storlek!
Jag har inte dom största handlederna men kan inte bära större än 35mm...
Har man handleder under 17 så kan nog tillåmed 33an se perfekt ut!!!!
 

Oscar900218

Cartier
Äger ingen sj men har prövat en del nomos under årenslopp ...
Sugen blir bara större och större!

Angående tangente så är de viktigaste att gå ner en storlek!
Jag har inte dom största handlederna men kan inte bära större än 35mm...
Har man handleder under 17 så kan nog tillåmed 33an se perfekt ut!!!!
Okej tack för tipset! Jag har själv inte testat någon men i det här fallet behövs nog att man provar innan man slår till. Har du koll på om det finns någon återförsäljare i Sverige för Nomos?
 

Rulle

Audemars
Okej tack för tipset! Jag har själv inte testat någon men i det här fallet behövs nog att man provar innan man slår till. Har du koll på om det finns någon återförsäljare i Sverige för Nomos?
Finns nog nån i stockholm ...franks ur?

Men gå inte å beställ nån 38a eller en 40a föräns du prövat dom bara !!!
 

uprof

Cartier
2-Faktor
Den kommer att gå till Tyskland oavsett, men det kanske känns bättre att det går genom AD.
OK! Så de skickar det dit ändå. Jag tänkte att det kanske fanns någon i Sverige som kunde göra service själv. På Nomos webbsida står att man kan skicka till dem, men på ett annat ställe står det att de rekommenderar att gå till AD. Skickar man som värdepost lär det ju inte vara något problem att skicka själv, om den ändå ska dit.
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Vad har hänt med den ”vanliga”/ traditonella Nomos Club? Produceras den inte med glasbaksida längre? Finns inte längre som valmöjlighet på Nomos hemsida. :(
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
893B7D56-390C-465B-A82C-AFFBB32C71F8.jpeg


Nomos Autobahn. Väldigt härlig form på tavlan, ska påminna om de bankade sektionerna på vissa racerbanor, tex gamla Monza. Bandhornen tycker jag är en fullträff, känns väldigt moderna.

Ja, bandhornen känns spännande och ser ut att vara något kortare än vanligt. Gillar verkligen Nomos ”kortfilmer” på hemsidan där de visar hur klockorna sitter på armen. Speciell lume också :)

autobahn-neomatik-41-date-midnight-blue-1302

Detail-4.jpg
 
Topp