• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Ernesto

Patek
2-Faktor
Hm... Ska man? Måste fundera... Omega Railmaster.

IMG_1689.JPG
IMG_1690.JPG
IMG_1691.JPG
IMG_1692.JPG
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Alltså nu är jag sjukt förvirrad gällande tjockleken på 42mm PO8500. Hur fet är den egentligen?
Uret.se säger 14,5mm, gmtminusfive.com skriver 16mm i sin recension, Omegaprofessorn ;-) @Undersköterskan skrev i ett inlägg 15,7mm medan @Isodor skrev i sin strålande minirecension 14,5mm. Omega verkar inte redogöra tjockleken på sin sida.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Alltså nu är jag sjukt förvirrad gällande tjockleken på 42mm PO8500. Hur fet är den egentligen?
Uret.se säger 14,5mm, gmtminusfive.com skriver 16mm i sin recension, Omegaprofessorn ;-) @Undersköterskan skrev i ett inlägg 15,7mm medan @Isodor skrev i sin strålande minirecension 14,5mm. Omega verkar inte redogöra tjockleken på sin sida.
@Undersköterskan har rätt.
Se också denna recension av Urban Gentry där han mäter med skjutmått:
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Grymt. Tackar. Återstår att se om jag lyckas bära upp en sådan pjäs :)
Jag var lite orolig själv, speciellt över tjockleken. Men. Efter att ha burit min i en vecka så känns den perfekt. Bra proportioner. Det är mer det ekonomiska utlägget som bekymrat mig, men jag fyller jämnt inom kort. Det är min present till mig själv :)
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
IMG_0924.JPG
Tja,
Letar efter ett diskret, prisvärt gummiarmband med hög kvalitet till denna. Förslag?

Om någon har bra fantasi och känner sig belägen att föreslå annan typ av strap (annat material) så är du också välkommen att komma med förslag! :)

Nyinförskaffad sedan en vecka tillbaka, super nöjd!
Tack på förhand!

Mitt förslag ett PO gummi, lite modellering behövs på bandet och med böjda bandstift men ohyggligt skönt band.

image.jpg


image.jpg
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Eftersom ingen i Speedytråden ville svara mig så testar jag här innan det skapas en ny tråd.
Någon som vet vad det är för referens på denna Reduced?
2.jpg
4.jpg
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Eftersom ingen i Speedytråden ville svara mig så testar jag här innan det skapas en ny tråd.
Någon som vet vad det är för referens på denna Reduced?
2.jpg
4.jpg
va? Vad tråkigt.
Vet inte på rak arm, men kanske en 3510.50. Får gräva lite. Eller ping @Undersköterskan som har koll på lite allt möjligt Omega
Edit: råkade dubbelcitera. Konstigt boettlock för övrigt. Det borde vara en hippocampus på locket.
 

mofo

Audemars
2-Faktor
va? Vad tråkigt.
Vet inte på rak arm, men kanske en 3510.50. Får gräva lite. Eller ping @Undersköterskan som har koll på lite allt möjligt Omega
Edit: råkade dubbelcitera. Konstigt boettlock för övrigt. Det borde vara en hippocampus på locket.
Jag har googlat en del och har sett att tidiga reduced har detta boettlock, men det var inte många.
Har själv ingen boettkniv för att poppa backsidan heller :(
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag har googlat en del och har sett att tidiga reduced har detta boettlock, men det var inte många.
Har själv ingen boettkniv för att poppa backsidan heller :(
Kanske 1750032 då, men jag har aldrig sett det där släta locket. Är dock inte expert på området. Köp ett sett klockverktyg vetja. Kostar ett par hundra.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Kanske 1750032 då, men jag har aldrig sett det där släta locket. Är dock inte expert på området. Köp ett sett klockverktyg vetja. Kostar ett par hundra.
Du kan också kolla serienumret mot diverse listor på nätet. Förr kunde man spåra referensnr på det viset. Går inte på nyare ur. @mofo
Edit: fast det kanske står under boettlocket på äldre modeller..
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Du kan också kolla serienumret mot diverse listor på nätet. Förr kunde man spåra referensnr på det viset. Går inte på nyare ur. @mofo
Edit: fast det kanske står under boettlocket på äldre modeller..
Jag kollar som sagt runt och ser vad jag hittar, tänkte att jag lägger ut några krokar här samtidigt.
tack för att du hjälper iaf :)
 

Kai

Rolex
Nya tavlan har letat sig in i "golfmodellerna" nu.
424057-58e969598c6a1469c0a0bb16cb8674de.png
424058-ec2f980852bd71e6db89dab54ae0808a.png

424982-e3cc98a0f1dee0afdbec5cfb822f109b.jpg

Tycker personligen att den vit-orange:a ser klockren ut.

En annan modell som verkar vara rätt förbisedd är den senaste vita racing-speedy:n.
Baselworld 2017 - 10 (1).jpg

Jäävligt snygg.
Har lite svårt för den vågräta teak dialen..
Men Speedy Racing såg fin ut! Synd att den är på 44.25 mm bara. Får sukta vidare efter Speedy 57 som mäter in på 41.5 mm.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hmmmmmmmm, kan inte säga att jag blev såld baserad på de bilderna. Väldigt shiny som sagt och rimmar illa med "patina-looken" och färgerna på tavlan.
En vanlig AT med PCL blänker nog lika mycket i det ljuset? Men jag lockas ändå mer av den icke-limiterade helt borstade Railmastern, tyvärr är jag inte helt såld på tavlan och visarna på den utifrån bilderna jag sett.
Railmster.jpg


Har lite svårt för den vågräta teak dialen..
+1
 
Topp