• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Skal kjøpe en ny klokke nu och har svårt för at välja mellan Speedmaster Pro og Seamaster Por (eventuelt också Tudor BB) så søker lite hjelp her.
Vil i hovedsak ha en klocka jag kan ha lenge, men gjerne noe som ikke tapper halva värdet direkt om jag vil sälja.

Kan få en Seamaster för 27`och en Speedmaster för 32`(Båda nya, men Speedyn er på läder, inte länk).

Kommer nog som en början ha bare ha den ene klockan så vil ha nåt som kan anvendas daglig. Kanskje kper en SKX007 som jag kan ha ved siden av.

Seamaster
Pro:
- Saffir glas
- Keramisk bezel
- 300m WR
- Gillar generelt dykare
- Kan anvendas med skjorta och badshorts

Cons
- Lite tråkig design
- Inte så mycke snygga länk/läder variasjoner
- Kjenns som det er et veldig splittat love/hate forhold til den blandt klock intresserte
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speedmaster
Pro
- Snygg med nesten alle typer av länk/läder
- Klassisk ikonisk klocka
- Kjenns lite mer speciell
- Roligare klocka å äga

Cons
- Plexi glas
- Bare 50m WR
- Vet inte helt vad jag tycker om designen
- Sämre urverk(?)

Kom gjerne med andre forslag också.

Tack!
 

Bas

Patek
Skal kjøpe en ny klokke nu och har svårt för at välja mellan Speedmaster Pro og Seamaster Por (eventuelt också Tudor BB) så søker lite hjelp her.
Vil i hovedsak ha en klocka jag kan ha lenge, men gjerne noe som ikke tapper halva värdet direkt om jag vil sälja.

Kan få en Seamaster för 27`och en Speedmaster för 32`(Båda nya, men Speedyn er på läder, inte länk).

Kommer nog som en början ha bare ha den ene klockan så vil ha nåt som kan anvendas daglig. Kanskje kper en SKX007 som jag kan ha ved siden av.

Seamaster
Pro:
- Saffir glas
- Keramisk bezel
- 300m WR
- Gillar generelt dykare
- Kan anvendas med skjorta och badshorts

Cons
- Lite tråkig design
- Inte så mycke snygga länk/läder variasjoner
- Kjenns som det er et veldig splittat love/hate forhold til den blandt klock intresserte
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Speedmaster
Pro
- Snygg med nesten alle typer av länk/läder
- Klassisk ikonisk klocka
- Kjenns lite mer speciell
- Roligare klocka å äga

Cons
- Plexi glas
- Bare 50m WR
- Vet inte helt vad jag tycker om designen
- Sämre urverk(?)

Kom gjerne med andre forslag också.

Tack!

Köp båda :)
 

Bas

Patek
Om du skulle välja en av dom å ha som enda klockan, vad ville du välja? Kanske en svår fråga :)

Oj den var svår!
Skulle nog valt Seamaster, robust vattentålig och automatisk. (Glömmer vrida upp speedmastern då jag fortfarande inte vant mig än)

Enbart för jag lever väldigt aktivt, vistas i konstiga miljöer och älskar att bada (med klocka)!!

Men Speedyn är min favorit klocka!!
IMG_1337.JPG
 
Senast ändrad:

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har haft klockan sedan lunch så visst nyförälskelse fasen är man i. Men känslan är att klockan är så mkt bättre än jag trodde. (En helt annan klocka än den remake på 41mm som kom 2014.) Perfekta proportioner, lätt på handleden, enkel att få prefekt passform tack vare snabb justering i låset. Bilder gör den inte rättvisa. Amazing irl
IMG_0641.JPG

Lume är härligt grön
IMG_0643.JPG

Tillbehören håller hög finish. Läder till hösten är nice :). Kul funktion med bandstifts gömmma i bandverktyget
IMG_0644.JPG

Boxen spelar i en egen liga
IMG_0636.JPG

IMG_0637.JPG

Finns det fler på forumet? Jag vet att @Nicke L har en iaf, @hook du har en oxå va? :)
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Har haft klockan sedan lunch så visst nyförälskelse fasen är man i. Men känslan är att klockan är så mkt bättre än jag trodde. (En helt annan klocka än den remake på 41mm som kom 2014.) Perfekta proportioner, lätt på handleden, enkel att få prefekt passform tack vare snabb justering i låset. Bilder gör den inte rättvisa. Amazing irl
IMG_0641.JPG

Lume är härligt grön
IMG_0643.JPG

Tillbehören håller hög finish. Läder till hösten är nice :). Kul funktion med bandstifts gömmma i bandverktyget
IMG_0644.JPG

Boxen spelar i en egen liga
IMG_0636.JPG

IMG_0637.JPG

Finns det fler på forumet? Jag vet att @Nicke L har en iaf, @hook du har en oxå va? :)
En helt GRYM klocka. Lådan bara GILLAR jag, och som du messade, borde man ha den framme :rolleyes:
 

MånsT

Rolex
Har haft klockan sedan lunch så visst nyförälskelse fasen är man i. Men känslan är att klockan är så mkt bättre än jag trodde. (En helt annan klocka än den remake på 41mm som kom 2014.) Perfekta proportioner, lätt på handleden, enkel att få prefekt passform tack vare snabb justering i låset. Bilder gör den inte rättvisa. Amazing irl
IMG_0641.JPG

Lume är härligt grön
IMG_0643.JPG

Tillbehören håller hög finish. Läder till hösten är nice :). Kul funktion med bandstifts gömmma i bandverktyget
IMG_0644.JPG

Boxen spelar i en egen liga
IMG_0636.JPG

IMG_0637.JPG

Finns det fler på forumet? Jag vet att @Nicke L har en iaf, @hook du har en oxå va? :)
Riktigt fin! Vad är vikten på den, de för Omega vanliga 160-190g?
 

Fda

Breitling
Hejsan alla klocksnackare.
Har gått länge och funderat på en svart omega seamaster 300m dykaren och kan tyvärr inte få tummen ur är..
Ni som äger en omega, vad tycker ni om klockorna? Vad är era positiva alt negativa omdömen?
Kan vara kul att höra vad folk tycker och tänker.
 
Senast ändrad:
Hejsan alla klocksnackare.
Har gått länge och funderat på en svart omega seamaster 300 och kan tyvärr inte få tummen ur är..
Ni som äger en omega, vad tycker ni om klockorna? Vad är era positiva alt negativa omdömen?
Kan vara kul att höra vad folk tycker och tänker.

Snackar du om Seamaster professional eller Seamaster 300?
 
oj var lite otydlig, seamaster 300m dykarn. :)

Jag tolkar det som smp bond :p

Jag har en svart som jag avgudar. Länken är bekväm och icke-rasslig. Den passar i allt från skjorta till t-shirt och lumen är kanon. Tills nyligen höll den dessutom tiden helt perfekt, nu ska den dock få dansa in på garanti, -8 per dygn är oacceptabelt.
 

Fda

Breitling
Jag tolkar det som smp bond :p

Jag har en svart som jag avgudar. Länken är bekväm och icke-rasslig. Den passar i allt från skjorta till t-shirt och lumen är kanon. Tills nyligen höll den dessutom tiden helt perfekt, nu ska den dock få dansa in på garanti, -8 per dygn är oacceptabelt.
Det är superkul att höra hur mycekt du gillar den. Jag har bara vart och klämt två gånger och inte ens tänk på hur länken var riktigt, skall ta med detta tills nästa gång :)
Hur länge har du haft klockan?
 
Jag har haft den sen i Juni, den höll +1 sek per dag hela sommaren. Länken är svårbedömd innan du får den passad men superbekväm efter. Bezeln är glappfri med lagomt motstånd, kronan är enkelt manövrerad och med skön känsla. Den upplevs slimmad på armen.

Det bästa är ändå baksidan, sjöhästen är vacker att kolla på.
omega-seamaster-professional-ceramic-03.jpg

Som sagt, jag är mycket nöjd. Den är populär av en anledning.
 
Har haft klockan sedan lunch så visst nyförälskelse fasen är man i. Men känslan är att klockan är så mkt bättre än jag trodde. (En helt annan klocka än den remake på 41mm som kom 2014.) Perfekta proportioner, lätt på handleden, enkel att få prefekt passform tack vare snabb justering i låset. Bilder gör den inte rättvisa. Amazing irl
IMG_0641.JPG

Lume är härligt grön
IMG_0643.JPG

Tillbehören håller hög finish. Läder till hösten är nice :). Kul funktion med bandstifts gömmma i bandverktyget
IMG_0644.JPG

Boxen spelar i en egen liga
IMG_0636.JPG

IMG_0637.JPG

Finns det fler på forumet? Jag vet att @Nicke L har en iaf, @hook du har en oxå va? :)

Det är aldrig vackert att vara avundsjuk, men det går inte att bli annat! Vilken vacker skapelse!!

Finns det möjlighet att få se ett wristshot med det bruna lädret?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Superfin. Grattis.
Jag provade en igår hos AD i Kuala Lumpur och blev ruskigt imponerad. Den satt otroligt fint och kändes slimmad för att vara en Omegadykare.
Det enda som gjorde mig osäker var att jag upplevde lumen som i det mörkaste laget, till och med mörkare än sm300mc.
Japp den är grym. Längesedan en klocka gav mig sådan tillfredställelse :)
 
Topp