• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Patrik.L

Omega
När låset sviker så finns alltid silvertejpen vid ens sida:angel: Får bli en tur till AD
2201900D-1A61-451C-8886-189483F63390.jpeg

Vägra vara utan klocka :nailbiting:
 

Tärnan

Cartier
Säg hej till mitt senaste förvärv.
Sålde min PO 45,5 med 8500 verket till forummedlem till förmån för nya 43,5 och 8900 motorn. Jag som inte tyckte om den senaste versionen utseendemässigt men den har växt på mig. För min handled passar 43,5 mm mycket bättre och blir inte lika topptung. Har kanske inte anammat teckensnittet på siffrorna men hoppas o tror att det kommer också. Infällt kautschuk i bezeln är en ball feature.
IMG_0726.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Säg hej till mitt senaste förvärv.
Sålde min PO 45,5 med 8500 verket till forummedlem till förmån för nya 43,5 och 8900 motorn. Jag som inte tyckte om den senaste versionen utseendemässigt men den har växt på mig. För min handled passar 43,5 mm mycket bättre och blir inte lika topptung. Har kanske inte anammat teckensnittet på siffrorna men hoppas o tror att det kommer också. Infällt kautschuk i bezeln är en ball feature.
IMG_0726.jpg
Bra där!!!
 

Tärnan

Cartier
Letar gummi till PO 43,5 mm som har 21 mm mellan bandhornen. Någon som vet bra alternativ till Omegas egna? Och vet någon om 22 mm Omegas passar in? Inte just med tanke på att det 1 mm bredare utan mer hur den ansluter runt boetten. Googlar man runt så finns 22 mm varianter i överflöd..
 

Molgan

Cartier
Letar gummi till PO 43,5 mm som har 21 mm mellan bandhornen. Någon som vet bra alternativ till Omegas egna? Och vet någon om 22 mm Omegas passar in? Inte just med tanke på att det 1 mm bredare utan mer hur den ansluter runt boetten. Googlar man runt så finns 22 mm varianter i överflöd..

Med Omega original band med viklås så tror jag att du måste använda rätt 21mm strap, det är en vansinnigt tajt passform och det skulle garanterat ta ont i själen att försöks tvinga ditt 22mm varianten..
Om jag säger såhär, hade 22mm bandet passat bra in hade det inte funnits ett 21mm.

Det enda icke original gummi jag öht skulle överväga till en Omega är ett isofrane.

Ska du köpa original så gå via cousins.uk, där har jag handlat Omega original straps mm tidigare, det är fortfarande inte billigt men bättre än AD iaf.

Går du på aftermarket med rak anslutning går det lätt att använda en 22mm strap, t.ex isofrane.

Ps. Molgan har en Omega original svart strap med orange sömn plus Omegas mkt trevliga viklås, i 21mm bredd dessutom! :cigar:
Pm om du är intresserad.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Letar gummi till PO 43,5 mm som har 21 mm mellan bandhornen. Någon som vet bra alternativ till Omegas egna? Och vet någon om 22 mm Omegas passar in? Inte just med tanke på att det 1 mm bredare utan mer hur den ansluter runt boetten. Googlar man runt så finns 22 mm varianter i överflöd..
Till den PO du precis skaffat är ju det snyggaste Omegas egna. Har själv testat på armen och den sitter mkt bra. Mjukt o skönt med härlig finish.
se_planetocean_21532465101001_vuec_large.jpg

En liten video oxå
 

Tärnan

Cartier
Med Omega original band med viklås så tror jag att du måste använda rätt 21mm strap, det är en vansinnigt tajt passform och det skulle garanterat ta ont i själen att försöks tvinga ditt 22mm varianten..
Om jag säger såhär, hade 22mm bandet passat bra in hade det inte funnits ett 21mm.

Det enda icke original gummi jag öht skulle överväga till en Omega är ett isofrane.

Ska du köpa original så gå via cousins.uk, där har jag handlat Omega original straps mm tidigare, det är fortfarande inte billigt men bättre än AD iaf.

Går du på aftermarket med rak anslutning går det lätt att använda en 22mm strap, t.ex isofrane.

Ps. Molgan har en Omega original svart strap med orange sömn plus Omegas mkt trevliga viklås, i 21mm bredd dessutom! :cigar:
Pm om du är intresserad.
PM!
 

Tärnan

Cartier
Till den PO du precis skaffat är ju det snyggaste Omegas egna. Har själv testat på armen och den sitter mkt bra. Mjukt o skönt med härlig finish.
se_planetocean_21532465101001_vuec_large.jpg

En liten video oxå
Jag vet, och håller med! Grymt snyggt! Omega tar dock bra betalt för det så jag kollar alternativ. Men om inte bättre finns så lär det väl bli ett sådant. Får dock vänta in jultomten
 
AC8D9191-71BD-4AAB-BCFB-B8D85A13858A.png

Ser ut som en gammal vanlig vintage Omega, right? Det är det inte, denna Omega gick för runt 12 000 000 SEK nyligen på auktion i Genève. Det är ett urverk med tourbillion från 1947! En av de första klockorna som tillverkats för handleden med tourbillon. Snacka om stealth wealth att bära den på stan :)
https://www.hodinkee.com/articles/omega-stainless-steel-tourbillon-301-most-expensive

Jävlar vad snyggt. Omega borde uppdatera sin dresslinje.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
8882826C-DBF9-4970-A75E-3D375BB718ED.jpeg
Hej Omegakompisar! Är ute efter ett gummi till min PO 39.5, det är tyvärr 19mm som gäller. Någon som har tips på vart man hittar det, omegas egna/andra märken? Någon som kört denna modell med gummi och vill dela med sig av erfarenheter? :) Och till sist, klämma in 20mm är det ett alternativ?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
8882826C-DBF9-4970-A75E-3D375BB718ED.jpeg
Hej Omegakompisar! Är ute efter ett gummi till min PO 39.5, det är tyvärr 19mm som gäller. Någon som har tips på vart man hittar det, omegas egna/andra märken? Någon som kört denna modell med gummi och vill dela med sig av erfarenheter? :) Och till sist, klämma in 20mm är det ett alternativ?
Beställ Omegas egna. Kostar en slant men är värt det då kvaliteten är fantastik bra. Viss kan det funka ha ett 20mm o "tälja" till...blir nog sådär bra iof
Till nya PO finns ett antal band samt gummin framtagna. Klockan kommer bli bäst på dessa och komma till sin rätt utan att tappa sin "look".
 
Topp