• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Tänkte samma sak först. Sen vände jag på det. Det är Rolex som är löjligt dyrt. Med nuvarande generations urverk och kvalitetskänsla är Omega larvigt mycket klocka för pengarna jämfört med Rolex.
Omegas länkar är dock inte i närheten av Rolex Oysterlänk. De känns väldigt billiga i jämförelse så där får de gärna lägga lite krut i framtiden!
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Omegas länkar är dock inte i närheten av Rolex Oysterlänk. De känns väldigt billiga i jämförelse så där får de gärna lägga lite krut i framtiden!
I praktiken så kan man få en ny AT för 20K mindre än en Datejust 41 eller för 2/3 av priset. Man får betänka det när man jämför dom. Det är inget fel på Omegas länkar, det är Rolex Oysterlänk som är outstanding. Rolex har också ett snäpp upp högre kvalitetskänsla. Tycker bägge är prisvärda faktiskt.
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
I praktiken så kan man få en ny AT för 20K mindre än en Datejust 41 eller för 2/3 av priset. Man får betänka det när man jämför dom. Det är inget fel på Omegas länkar, det är Rolex Oysterlänk som är outstanding. Rolex har också ett snäpp upp högre kvalitetskänsla. Tycker bägge är prisvärda faktiskt.
Visst är det så men det känns som att största kostnaden borde ligga i själva klockan och inte i länken?
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Back in Speedy business!!
04F68951-8FFE-4A25-A099-5F43EEDC362B.jpeg
7F304EA7-9324-4329-AEF6-D61BCA4D7027.jpeg
 

Rulle

Audemars
Är det vanligt att klockor uttagna i sverige dyker upp hos gråhandlare?

Sitter och förhandlar lite med en gråhandlare om en seamaster och frågar om vad frakten till sverige kostar och så får man som svar i stil med "kul, det är där klockan är uttagen"

Väntar på svar vilken stockholms ad den är uttagen från nu!
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det spekuleras friskt i de senaste inläggen, därför har jag också rensat bort dem då det kommit till min kännedom att minst ett påstående inte alls stämmer.
Varför de är bortplockade beror helt enkelt på att sådant som inte stämmer inte heller ska bli googlingsbart och spridas vidare.

Om det finns några frågor så får ni gärna DM:a mig.
 

fc2

Rolex
Vad tycker folket om denna? En av få moderna Omega-klockor som ger ett visst ha-begär, fråga mig inte varför. Och endast den gula. Hade helst sett den i <38mm istället för nästan 40 samt att de hade skippat de olympiska ringarna på tavlan, de förstörde nästan hela klockan för mig. Sedan förstår jag inte varför de envisas med datum när klockan designats för att likna deras äldre stoppur, som givetvis inte hade datum.

OmegaSeamasterOlympicGames_header.jpg


https://www.fratellowatches.com/omega-seamaster-olympic-games-collection/
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Alltså är det på riktigt? Jag blir genuint... Nä :/ det är bara riktigt dåligt, känns inte alls som moderna omega eller remake done right, skulle kunna vara en klocka från en kickstarter. Tyvärr men tummen ned från mig.
 

Tärnan

Cartier
Vad tycker folket om denna? En av få moderna Omega-klockor som ger ett visst ha-begär, fråga mig inte varför. Och endast den gula. Hade helst sett den i <38mm istället för nästan 40 samt att de hade skippat de olympiska ringarna på tavlan, de förstörde nästan hela klockan för mig. Sedan förstår jag inte varför de envisas med datum när klockan designats för att likna deras äldre stoppur, som givetvis inte hade datum.

OmegaSeamasterOlympicGames_header.jpg


https://www.fratellowatches.com/omega-seamaster-olympic-games-collection/
Länge sedan jag såg så fula ur. det här känns inte som normal Omega nivå. Hade förstått om det stod Swatch på tavlan
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ifall jag skaffar en blueberry eller Mitsukoshi tavla. Vilket är det tidigaste årtalet på speedyn jag kan installera tavlan i?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad tycker folket om denna? En av få moderna Omega-klockor som ger ett visst ha-begär, fråga mig inte varför. Och endast den gula. Hade helst sett den i <38mm istället för nästan 40 samt att de hade skippat de olympiska ringarna på tavlan, de förstörde nästan hela klockan för mig. Sedan förstår jag inte varför de envisas med datum när klockan designats för att likna deras äldre stoppur, som givetvis inte hade datum.

OmegaSeamasterOlympicGames_header.jpg


https://www.fratellowatches.com/omega-seamaster-olympic-games-collection/
Jag är måttligt sportintresserad och emot OS som företeelse så skulle aldrig någonsin köpa något från Olympic Collection. Här är det värre en det andra pga olympiska ringarna på tavlan. Däremot tycker jag detta verkar detta vara en bra storlek, stoppa in en schyssta tavla i den här och sätt på en bra länk så har vi en riktigt bra klocka.
 

MånsT

Rolex
Jag är måttligt sportintresserad och emot OS som företeelse så skulle aldrig någonsin köpa något från Olympic Collection. Här är det värre en det andra pga olympiska ringarna på tavlan. Däremot tycker jag detta verkar detta vara en bra storlek, stoppa in en schyssta tavla i den här och sätt på en bra länk så har vi en riktigt bra klocka.
Det är i princip samma klocka som Railmastern, den nya inte 60-års varianten. Länk, annan tavla och inga polerade parti. Även den mindre ATn är ju samma i grunden.
 
Topp