• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Watchie

Patek
2-Faktor
B8CBF650-61DE-49F9-A86E-74344B2D972E.jpeg
F7526DFC-A86B-4530-909C-EE7B51305E12.jpeg
En mint nyservad de Ville fick jag idag , känns mkt elegant och stilig:)
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Den var riktigt fin! Stort grattis !
Du gillar guld har jag märkt :D
Ha ha, guld nojan efter Dubai sitter kvar, kommer en Stål seamaster nästa vecka, sedan är jag klar o alla lador tömda, Seamaster blir nog daily wearer, men De Ville tycker jag, som Omega generellt, lite väl underskattad, men i och med detta, hittar man för hyfsade priser :) o tackar ödmjukast för comment o grattis
 
  • Like
Reactions: Bas

Watchie

Patek
2-Faktor
Den där var fin ! Har inte sett det som min påse men en guld-Omega är kanske roligare än en stål-Rolex ?
Ja asså , lite så jag tänker just nu, är en Rolex peridoare av stora mått, men just nu får man ex 2 dinkor, en mint guld samt ny seamaster till nästan samma peng som en stål Rolex, och i min värld var det ej svårt val då. Rolex suget kommer säkert tillbaks, men tycker marknaden är lite galen nu....
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Yes 2500 verk, har ej sett många, 41313000..
Blev lite konfunderad då jag levt i tron att alla med 2500 har "Co-Axial" på tavlan men lite sökande gav att så inte är fallet. Hittade en på urverket fast med den texten på tavlan, antar den är nyare? Annan ref i alla fall.
http://urverket.nu/2848/omega-de-ville-guld-co-axial-chronometer-cal-2500
Notera att det inte är box o cert med den.
Ja asså , lite så jag tänker just nu, är en Rolex peridoare av stora mått, men just nu får man ex 2 dinkor, en mint guld samt ny seamaster till nästan samma peng som en stål Rolex, och i min värld var det ej svårt val då. Rolex suget kommer säkert tillbaks, men tycker marknaden är lite galen nu....
Ja, absolut. 10-15 år gamla Omega är i sammanhanget väldigt prisvärda sett till vilken kvalitet man får. Men det är ju det där med Guds gåva till mänskligheten... Oysterlänken. Sen, guldare på länk finns ju inte på kartan att köpa heller.
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Blev lite konfunderad då jag levt i tron att alla med 2500 har "Co-Axial" på tavlan men lite sökande gav att så inte är fallet. Hittade en på urverket fast med den texten på tavlan, antar den är nyare? Annan ref i alla fall.
http://urverket.nu/2848/omega-de-ville-guld-co-axial-chronometer-cal-2500
Notera att det inte är box o cert med den.

Ja, absolut. 10-15 år gamla Omega är i sammanhanget väldigt prisvärda sett till vilken kvalitet man får. Men det är ju det där med Guds gåva till mänskligheten... Oysterlänken. Sen, guldare på länk finns ju inte på kartan att köpa heller.
Guldare ska sitta på läder tycker jag, lite konservativ där ....:)
 

Watchhunter

Breitling
Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av att köpa en Omega från Watch Gallery i Malmö? Är de pålitliga?
Tacksam för svar!
 

Code

AKA Vincent B
Tänkte kolla om nån har nån aning om vad dessa är för siffror/tecken? Råkade se dom bakom luggarna på min Omega geneve.
20180116_020958.jpg
20180116_021023.jpg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
.
Blev lite konfunderad då jag levt i tron att alla med 2500 har "Co-Axial" på tavlan men lite sökande gav att så inte är fallet. Hittade en på urverket fast med den texten på tavlan, antar den är nyare? Annan ref i alla fall.
http://urverket.nu/2848/omega-de-ville-guld-co-axial-chronometer-cal-2500
Notera att det inte är box o cert med den.
Nej min är nyare ....

Ja, absolut. 10-15 år gamla Omega är i sammanhanget väldigt prisvärda sett till vilken kvalitet man får. Men det är ju det där med Guds gåva till mänskligheten... Oysterlänken. Sen, guldare på länk finns ju inte på kartan att köpa heller.
 
Senast ändrad:

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
En manuell dressklocka med vackert dekorerat urverk och safirbaksida är ju ett måste någon gång i livet. :)
 

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Nu har lädret från WatchObsession dykt upp på uthämtningsstället. Ska bli intressant att se hur kvaliteten är och om den sitter bra på Omega spännet.
Ingen som har testat deras ”Omega style” band?
 
Topp