• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Takuan

Omega
Jag sitter och drömmer lite lätt om senaste Railmastermodellen från Omega. Helst med den mörka borstade tavlan. Någon här som sitter inne på den och har några åsikter eller reflektioner kring klockan?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Snygg lösning för att montera bandet...inte detta på omegas band tidigare
D86FE687-11EB-4A97-AC27-4B8CE68E0D71.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag sitter och drömmer lite lätt om senaste Railmastermodellen från Omega. Helst med den mörka borstade tavlan. Någon här som sitter inne på den och har några åsikter eller reflektioner kring klockan?
Ingen större hyllningskör för den modellen här men oförtjänt för jag tycker faktiskt den är riktigt bra! Utförande och innehåll (urverk) är ju givetvis samma höga Omega-standard, sen handlar ju om tycke och smak dvs gillar du den så kör :) Vill gärna se fler RM på KS.
 

Takuan

Omega
Nej jag har också läst flera som verkar ogilla utförandet av diverse anledningar. Det är förstås upp till var och en vad man tycker om designen, själv gillar jag den verkligen. Med det sagt så vore det ändå intressant att höra ifrån en innehavare av klockan!
Har inte sett en enda dyka upp på Säljdelen. Väldigt nyfiken vad de kan komma att gå för, samt om jag kan hålla mig undan om någon läggs ut!
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Precis bytt till mig denna. Säkerligen via någon på forumet.

Nån som vet vad den är värd? Finns inte en enda ute till försäljning.

Älskar den så den får nog vara kvar till någon har ett ruskigt bra byte med en Rolex daydate eller nån annan Omega semaster i guld.


914E80EB-531E-4622-B511-05447031F377.jpeg
Var ju en ute på blocket för ett tag sedan. Kanske är ditt ex?
Vill minnas att den låg ute för typ 42 000!
Fin klocka oavsett, är den i solitt guld? :)
 

elitelit

Omega
Var ju en ute på blocket för ett tag sedan. Kanske är ditt ex?
Vill minnas att den låg ute för typ 42 000!
Fin klocka oavsett, är den i solitt guld? :)
Den är guldpläterad. Men pläterad tjockt på samtliga ytor, även i boet. Kan lägga upp lite bilder sen. Sitter så ruskigt bra. Spännet som går att justera är bland det skönaste jag haft. Enda minuset med klockan är at spännet har en release knapp på bara ena sidan. Bättre att ha på båda sidorna så man inte av misstag öppnar klockan. Men det stora pluset är alla kommentarerna, att den är så tunn så den funkar till kostym , skjorta eller annat.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Hur är det? Är Genta mannen bakom den här generationen av Omega Constellation från 80-talet? Jag köpte mitt exemplar ny 1989. Quartzverk under huven och den användes i princip dagligen under nästan 15 år. Nu ligger den mest i klocklådan mellan batteribyten.
image.png
 

Salesmayne

Panerai
Hur är det? Är Genta mannen bakom den här generationen av Omega Constellation från 80-talet? Jag köpte mitt exemplar ny 1989. Quartzverk under huven och den användes i princip dagligen under nästan 15 år. Nu ligger den mest i klocklådan mellan batteribyten.
image.png

Man får hoppas att det inte är han och om så är fallet så är den dessvärre en styggelse enligt mig.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Precis bytt till mig denna. Säkerligen via någon på forumet.

Nån som vet vad den är värd? Finns inte en enda ute till försäljning.

Älskar den så den får nog vara kvar till någon har ett ruskigt bra byte med en Rolex daydate eller nån annan Omega semaster i guld.


914E80EB-531E-4622-B511-05447031F377.jpeg
Du har ju den till salu? https://klocksnack.se/threads/unik-seamaster-120.98641/

Förmodar att du köpte den på blocket eller att du är samma säljare? Snygg klocka hursomhelst!
 

TheTaleTeller

Vacheron
Friends Of KS
2-Faktor
Tjena B&G’s,

Måste bara kolla, har fått en hel del uppmärksamhet & köpesförfrågningar på min lilla Omega, är det något som jag har missat förutom faktumet att det är en liten Omega DD i güld? Har nämligen ingen större koll själv, tacksam för input.

Tack på förhand,

A8D18B7E-12A1-4BA1-A667-1BF7590C9BC1.jpeg
 
Topp