• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Rootbjörn

Panerai
2-Faktor
Den nya Seamastern alltså? Jag skulle säga runt 38-40 för en oanvänd är ett bra pris. 36-38 och den säljs snabbt.
Exakt en sånhär är de
1A308706-D2D7-4B4C-939E-C396267516EE.png
 

Joel78

Omega
När började omega PO modellerna komma med denna claspen/ viklås?
 

Bilagor

  • Screenshot_20181230-172720_Blocket.jpg
    Screenshot_20181230-172720_Blocket.jpg
    47.1 KB · Visningar: 2

Parabellum

Rolex
2-Faktor
När började omega PO modellerna komma med denna claspen/ viklås?
Korspostar från svaret du fick på samma fråga i din andra tråd.. :)

Det nya låset, kom först med de nya PO cal 8900 (43,5mm).
Däremot har låset funnits tillgängligt att köpa och eftermontera på sin PO cal 8500 om man vill det. Notera dock också att låset är bredare än original-clasp till PO8500 vilket gör att det sticker ut en del.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
När började omega PO modellerna komma med denna claspen/ viklås?
Korspostar från svaret du fick på samma fråga i din andra tråd.. :)

Det nya låset, kom först med de nya PO cal 8900 (43,5mm).
Däremot har låset funnits tillgängligt att köpa och eftermontera på sin PO cal 8500 om man vill det. Notera dock också att låset är bredare än original-clasp till PO8500 vilket gör att det sticker ut en del.
@Joel78 första klockan jag vet hade den claspen var speedmaster Mark II reissue som släpptes 2014, alltså mittemellan PO cal8500 och PO cal8900.
Synd att de inte satt den som standard på Speedy pro länken..
 

Joel78

Omega
@Joel78 du ville ha med orange'a siffror,42mm och nya glidelock?
Gå in till AD och köp denna,det är så nära du kan komma! så slipper du dessutom oroa dig för fake's och blocket-skojare..
https://www.omegawatches.com/watch-...ial-master-chronometer-43-5-mm-21530442101002

Edit: Och var inte rädd för att pruta! 20% är väl inte helt ovanligt att kunna få på Omega.
Tack för förslaget, tycker dock inte om vridringen på denna men smaken är som baken :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
@Joel78 första klockan jag vet hade den claspen var speedmaster Mark II reissue som släpptes 2014, alltså mittemellan PO cal8500 och PO cal8900.
Synd att de inte satt den som standard på Speedy pro länken..
Även SM300 som kom i samma veva med troligen samma clasp som MkII (har ej dykförlängning). Men det är inte exakt samma clasp i den mindre PO, tror den har färre steg. Har ju smalare länk också, 21mm på SM300.
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Grattis till en förhållandevis lång kärleksrelation!
Men om jag skulle haft 8900 skulle jag bara speglat mig på tavlan :D
Kanske därför jag gillar den så?
(Det är faktiskt inte ett så stort problem som man kan tro. Om något så hjälper det faktiskt ganska mycket vid svaga ljusförhållanden, tavlan och de fasetterade visarna gör den jäkligt lättläst)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Grattis till en förhållandevis lång kärleksrelation!
Men om jag skulle haft 8900 skulle jag bara speglat mig på tavlan :D

Kanske därför jag gillar den så?
(Det är faktiskt inte ett så stort problem som man kan tro. Om något så hjälper det faktiskt ganska mycket vid svaga ljusförhållanden, tavlan och de fasetterade visarna gör den jäkligt lättläst)
Är också mycket förtjust i den blå keramiska tavlan :) nog mycket därför jag diggade den nya blå SMP också.
 
Senast ändrad:
Någon som vet om nya smpgummit passar på gamla smpc?

Annars vore ju AT-gummit grymt, hade ju passat riktigt bra enligt mig

BDFF2B46-D4F5-443F-A70A-1A4993084C74.jpeg
Jag frågade Eriksson om detta när de hade ett event där Omega visade upp de nya klockorna. Och tydligen ska det passa även till de äldre modellerna. Dock vet jag inte riktigt om jag tyckte det nya gummit var helt smidigt att få igen spännnet på.
 
Topp