• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

donpasta

Panerai
Min Omega SMP från 1994 hälsar gott nytt år till alla omega ägare
IMG_0187.jpeg
 

Ammsa

Breitling
Hej!

Är ny medlem här på KS forum men har varit inne och läst vid jämna mellanrum.
Har funderat i några år nu och kan inte riktigt bestämma mig vilken seamaster Diver 300m jag ska välja. För nåt år sedan ville jag ha Chronograph modellen men sen kom nya modellen med vågorna och då kändes det inte helt rätt att köpa en Chronograph utan vågor. Vad tror ni experter, kommer seamaster diver 300m med Chronograph inom överskådlig framtid? Eller är det helt enkelt så att ni tycker den modellen som finns nu utan Chronograph är snyggare och att jag är fel ute? :)
 

Code

AKA Vincent B
Hej!

Är ny medlem här på KS forum men har varit inne och läst vid jämna mellanrum.
Har funderat i några år nu och kan inte riktigt bestämma mig vilken seamaster Diver 300m jag ska välja. För nåt år sedan ville jag ha Chronograph modellen men sen kom nya modellen med vågorna och då kändes det inte helt rätt att köpa en Chronograph utan vågor. Vad tror ni experter, kommer seamaster diver 300m med Chronograph inom överskådlig framtid? Eller är det helt enkelt så att ni tycker den modellen som finns nu utan Chronograph är snyggare och att jag är fel ute? :)
Köp den gamla med kronograferna om du gillar kronograferna. Coolare.. :)
 

Bofors

Cartier
2-Faktor
Sitter på en BB36 med blå tavla jag FUNDERAR på att göra mig av med för att göra plats för en SMP-c, någon som varit i samma gått i samma tankar sen tidigare och vill dela med sig?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej!

Är ny medlem här på KS forum men har varit inne och läst vid jämna mellanrum.
Har funderat i några år nu och kan inte riktigt bestämma mig vilken seamaster Diver 300m jag ska välja. För nåt år sedan ville jag ha Chronograph modellen men sen kom nya modellen med vågorna och då kändes det inte helt rätt att köpa en Chronograph utan vågor. Vad tror ni experter, kommer seamaster diver 300m med Chronograph inom överskådlig framtid? Eller är det helt enkelt så att ni tycker den modellen som finns nu utan Chronograph är snyggare och att jag är fel ute? :)
Nej, någon kronografversion av nya SMP kan helt enkelt inte vara på gång. Orsaken till det stavas METAS och det skall allt nytt vara förutom manuella Speedys. Omega har bara ett kronografverk som har certifierats och det är 9900 (+ varianter av det ex med månfas). Det är för dyrt för SMP, för stort också rent fysiskt. Känns inte alls troligt Omega skulle hålla på med att utveckla något nytt och mindre kronografverk. Sådant blir nämligen aldrig billigt.
 

Lindrothh

Cartier
Hej allihopa! Nån som har förslag på vart man bäst köper ett snyggt gummiband till Seamaster 300 after market? Eventuellt Nato om ni har några snygga förslag.
 

Löwet

Breitling
0E016F36-20FE-4FB9-93AA-24D314591FDD.jpeg 9B92334D-155D-4DAA-8F48-D2275C9BE69B.jpeg 3AAADFE7-B671-49CB-A566-768258E78C71.jpeg
Hej allihopa! Nån som har förslag på vart man bäst köper ett snyggt gummiband till Seamaster 300 after market? Eventuellt Nato om ni har några snygga förslag.
Hej, kolla royalstraps eller singularstraps, där finns en hel del att välja på, själv har jag ett Zuludiver nato som jag gillar. :) Sen får du ignorerar att bandet sitter åt fel håll på första bilden ;)
 
Alla här känner ju givetvis till den gamla röda lådan i (vinyl)? som ersättes av dagens nya stora låda i trä.
Men ibland dyker den här boxen upp på bilder. Vilka Omega-klockor lanseras med den? Här är det iaf en äldre aqua terra på bilden.
686869F6-E3C0-4370-AB65-5D8BC3EFEAC1.jpeg

Tack!
 

Code

AKA Vincent B
PicsArt_01-05-03.24.53.jpg
PicsArt_01-05-03.25.03.jpg
Väldigt nöjd med den här. Tänkte första byta den men tror det är dumt. Mycket historia samt aluminium ring som fade:ar med åren. Visarna och index har börjat gulna liite (syns ej på bilderna, men tittar man noga irl ser man). Min är ju ref: 2541.8000 (quartz) fr 1997, den allra första Omegan som Pierce Brosnan bar i filmen Goldeneye som kom 1995. Lite coolt.. :)
Uppdatererar med lite bilder där man ser patinan som börjar komma på index och visarna.. :)

PicsArt_01-05-02.54.35.jpg
PicsArt_01-05-02.54.55.jpg
 
Senast ändrad:
Topp