• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ceramic och titan...43.5 mm...inget datum
https://www.fratellowatches.com/seamaster-diver-300m-ceramic-titanium/
49D4144F-F1DC-43F1-8B02-987351A4CF2E.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tycker så här efter en dag att den är lite ball ändå...smp programmet är brett så det finns nåt för alla
Ja, bredd program är det verkligen numera på SMP (och andra Seamaster-serier). Sen måste man ju vara öppen för allt tills man upplevt det i verkligeheten. Var ju tveksam till nya SMP generellt tills jag klämde på den och insåg direkt att det var ett stort lyft mot den förra.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ja, bredd program är det verkligen numera på SMP (och andra Seamaster-serier). Sen måste man ju vara öppen för allt tills man upplevt det i verkligheten. Var ju tveksam till nya SMP generellt tills jag klämde på den och insåg direkt att det var ett stort lyft mot den förra.
Ahh..nya SMP (42mm) är förbaskat bra...har ändå haft typ 7st av förra gen.:angel:..för mig har nya allt jag saknade på förra samt det som jag ej får med PO...en perfekt daglig dykare som för mig funkar till allt egentligen. Hade jag fått önska så kunde gått länken smalnat av mot låset. Men men.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag undrar om det kan vara så att Omega inte kan producera de keramiska casen i mindre storlek. Rätta mig om jag har fel men det finns inget keramiskt case från Omega som är mindre än 43,5? Kanske blir för tunt och fragilt?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Nice, inte sett. Vafan envisas de med att göra alla keramiska klockor för stora hela tiden då :( tror att exempelvis DSOTM hade varit en mycket större succé om den inte var så groteskt stor.
DSOTM är ju samma storlek som stål-Speedys med 9300, det verket är ju helt enkelt rätt skrymmande men noterade igår (lite till min besvikelse) att Apollo 8 inte är i standard Pro-storlek 42mm trots 1861-verk. Ingen aning, kanske dom inte vågar annat än att göra dom keramiska med lite tjockare gods?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
DSOTM är ju samma storlek som stål-Speedys med 9300, det verket är ju helt enkelt rätt skrymmande men noterade igår (lite till min besvikelse) att Apollo 8 inte är i standard Pro-storlek 42mm trots 1861-verk. Ingen aning, kanske dom inte vågar annat än att göra dom keramiska med lite tjockare gods?
Mja fast Speedmaster 57 görs ju med 9300-verket och den är 41,5 mm.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hello
Jag var och kikade på nya Seamaster Diver idag. Jag gillade faktiskt den med grå tavla bäst. Har vi någon här som äger en? Skulle vara kul med lite "vanliga" bilder på den.
Omega-Seamaster-Professional-2018-14.jpg
Jag tror mest på just den av helstålarna. På länk och komplettera med blått gummi. Blir skitbra! Tar du den helblå så blir det lite väl blått till det blåa gummit tycker jag. Men det är ju ingen OWG-klocka.
 
Topp