• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Parabellum

Rolex
2-Faktor
9FCAE837-372B-495A-BA6B-01FDDAD21A83.jpeg
 

Gmtmaster

Cartier
1EF53B87-32E7-41FF-8545-79E638504CFF.jpeg
40F06BC2-7CA6-481B-A5D8-E414EB258D1F.jpeg
862E03ED-2483-4B4B-BED4-AEA6B7232C8F.jpeg
Hej alla Omegafantaster!
Har en nära vän som hittat en Omega de ville Co-axial 37mm på en pantbank som han är sugen på att köpa till sin bättre hälft. Klockan är från 2017 och hyfsat repig men priset är nog rätt bra. Han har själv en planet ocean och till den följer det med 3st cert/kort och till den här De villen så finns bara 2st. Det som inte finns med verkar vara chronometerkortet.
Han vill ha den med allt som ska vara med annars letar han hellre vidare.
Någon som vet om det ska vara 3st kort med till den aktuella klockan? Eller ser ni nåt annat som verkar fel/konstigt?

Jag bifogar lite bilder.

Tack och bock
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
1EF53B87-32E7-41FF-8545-79E638504CFF.jpeg
40F06BC2-7CA6-481B-A5D8-E414EB258D1F.jpeg
862E03ED-2483-4B4B-BED4-AEA6B7232C8F.jpeg
Hej alla Omegafantaster!
Har en nära vän som hittat en Omega de ville Co-axial 37mm på en pantbank som han är sugen på att köpa till sin bättre hälft. Klockan är från 2017 och hyfsat repig men priset är nog rätt bra. Han har själv en planet ocean och till den följer det med 3st cert/kort och till den här De villen så finns bara 2st. Det som inte finns med verkar vara chronometerkortet.
Han vill ha den med allt som ska vara med annars letar han hellre vidare.
Någon som vet om det ska vara 3st kort med till den aktuella klockan? Eller ser ni nåt annat som verkar fel/konstigt?

Jag bifogar lite bilder.

Tack och bock
Till den där skall det följa med bara 2 kort, International Warranty och Pictogram. Kronometerkortet försvann för 5-6 år sedan tror jag. Dom har infört METAS-kort till dom klockor som certifierade enl det men det är ju inte den där. Ja, det är ett bra pris.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Skulle verkligen vilja ha nya SMP men vill varken sälja min AT eller min SMP 2254, det blir lite ju ensidigt med tre Seamasters.
Har fan nästan exakt samma dilemma, men med precis förra generationens SMPc. Skulle verkligen vilja ha nya i svart men den jag har är oxå i svart o den vill jag inte sälja...
 

phyx

Omega
Livet är för kort för att sitta på en/två klockor man gillar! sälj testa nytt, köp tillbaka osv osv osv :D
Eller? :oops:
Beror på :eek: finns det affektionsvärde, skulle jag inte sälja. Men aa. Alltså, jag sitter själv på två klockor jag gillar men inte använt på ett tag nu. Borde egentligen flippa och köpa något annat som använda oftare.
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Beror på :eek: finns det affektionsvärde, skulle jag inte sälja. Men aa. Alltså, jag sitter själv på två klockor jag gillar men inte använt på ett tag nu. Borde egentligen flippa och köpa något annat som använda oftare.
Jo håller med! Något med affektionsvärde räknas inte in här :D
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Beror på :eek: finns det affektionsvärde, skulle jag inte sälja. Men aa. Alltså, jag sitter själv på två klockor jag gillar men inte använt på ett tag nu. Borde egentligen flippa och köpa något annat som använda oftare.
Jo håller med! Något med affektionsvärde räknas inte in här :D
Om affektionsvärdet "bara" är att det är första ordentliga klockan jag köpte och då tänkte att denna får jag aldrig sälja men nu vill jag egentligen byta upp mig till nya SMPc (från föregående generation med högblank tavla utan vågor). "Byta upp" för att den nya faktiskt är en bättre klocka o mer ur för pengarna... Jävligt svårt faktiskt, vad skulle ni göra? Trumfar affektionsvärdet i detta fall en bättre klocka?
 

Bas

Patek
Om affektionsvärdet "bara" är att det är första ordentliga klockan jag köpte och då tänkte att denna får jag aldrig sälja men nu vill jag egentligen byta upp mig till nya SMPc (från föregående generation med högblank tavla utan vågor). "Byta upp" för att den nya faktiskt är en bättre klocka o mer ur för pengarna... Jävligt svårt faktiskt, vad skulle ni göra? Trumfar affektionsvärdet i detta fall en bättre klocka?
Nej du uppgraderar bara din första klocka :)
Den resan har nog många gjort. Om du skulle ha fått den som en gåva från en speciell person borde du behålla den.
 

phyx

Omega
Om affektionsvärdet "bara" är att det är första ordentliga klockan jag köpte och då tänkte att denna får jag aldrig sälja men nu vill jag egentligen byta upp mig till nya SMPc (från föregående generation med högblank tavla utan vågor). "Byta upp" för att den nya faktiskt är en bättre klocka o mer ur för pengarna... Jävligt svårt faktiskt, vad skulle ni göra? Trumfar affektionsvärdet i detta fall en bättre klocka?

Nej du uppgraderar bara din första klocka :)
Den resan har nog många gjort. Om du skulle ha fått den som en gåva från en speciell person borde du behålla den.

Jag kan bara hålla med.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Om affektionsvärdet "bara" är att det är första ordentliga klockan jag köpte och då tänkte att denna får jag aldrig sälja men nu vill jag egentligen byta upp mig till nya SMPc (från föregående generation med högblank tavla utan vågor). "Byta upp" för att den nya faktiskt är en bättre klocka o mer ur för pengarna... Jävligt svårt faktiskt, vad skulle ni göra? Trumfar affektionsvärdet i detta fall en bättre klocka?
Det är ju i all bemärkelse en mycket bättre klocka så nej, skit i att vara sentimental :)
 
Topp