• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Omega har precis släppt en New York Boutique Edition på 399 ex av Seamaster, tycker den var fin!
omega_01.jpg

omega_04.jpg


Mer info:
https://www.hodinkee.com/articles/omega-seamaster-new-york-boutique-limited-edition-introducing
Jäklar!
Där kickade ”vill ha begäret” in på riktigt..
 
Senast ändrad:

Kai

Rolex
Jäklar!
Där kickade ”vi ha begäret” in på riktigt..
Ja, riktigt nice är den!
Men jag tycker caset påminner mer om Globemaster än om en Seamaster. Samma storlek som Globemastern dessutom.
Baksidan ser identisk ut mot Globemaster, med undantag för NY siluetten.
Riktigt fin är den oavsett!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ja, riktigt nice är den!
Men jag tycker caset påminner mer om Globemaster än om en Seamaster. Samma storlek som Globemastern dessutom.
Baksidan ser identisk ut mot Globemaster, med undantag för NY siluetten.
Riktigt fin är den oavsett!
Japp ser mkt bra ut.
Påminner kanske är rätt men det finns ändå rätt mkt skillnader i boettfotm..tex utformningen på bandhornen
77CF6431-D103-42A5-A317-0197FE65C4DE.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
  • Like
Reactions: Kai

Raz

Omega
Hej,

Jag skulle behöva lite experttips inför ett kommande inköp. Och vart ska man vända sig om inte till Omegatråden för råd ang Omegas.

Jag funderar på att köpa en SM nu till våren och kikar på en (21230416101001).

Vad kan vara bra att veta om denna klockan, pros and cons? Riktpris? Service och problem?

Tacksam för all hjälp jag kan få i frågan!

Mvh
 
Hej,

Jag skulle behöva lite experttips inför ett kommande inköp. Och vart ska man vända sig om inte till Omegatråden för råd ang Omegas.

Jag funderar på att köpa en SM nu till våren och kikar på en (21230416101001).

Vad kan vara bra att veta om denna klockan, pros and cons? Riktpris? Service och problem?

Tacksam för all hjälp jag kan få i frågan!

Mvh

Den är ju slimmad å jävligt lämplig i storleken överlag, quartz håller ju tiden också.

Det som är är ju skick, servicebehov å säljare. En service inkl. Batteribyte är ju ca 3k och så gäller det att du litar på säljaren.
 
  • Like
Reactions: Raz

ERIKSON URHANDEL

Richard Dahlgren
Bästa Klocksnackare,
I juli släpper Omega en Speedmaster i 18k som är limiterad i 1014 ex. Detta som en hyllning att det är 50 år sedan månlandningen. Modellen är identisk, förutom baksidan, med det ur vilket astronauterna erhöll efter genomförd månlandning. Bifogar Thomas Staffords bild också, se handleden. Priset är 332.000.-.
Omega Speedmaster 50års jubileum Apollo 11.jpg
Thomas P Stafford.jpg
 

fc2

Rolex
Bästa Klocksnackare,
I juli släpper Omega en Speedmaster i 18k som är limiterad i 1014 ex. Detta som en hyllning att det är 50 år sedan månlandningen. Modellen är identisk, förutom baksidan, med det ur vilket astronauterna erhöll efter genomförd månlandning. Bifogar Thomas Staffords bild också, se handleden. Priset är 332.000.-.
Omega Speedmaster 50års jubileum Apollo 11.jpg
Thomas P Stafford.jpg
Njae, verket är väl moddat? Cal 1861, 861 i originalet, har blivit 3861 om jag minns rätt. Förgyllt och med coaxial. Sen sitter alla entusiaster och väntar på den cal. 321 som nog kommer släppas i juli.
 

Alker

Omega
Känns som att det är en rätt liten skillnad mellan den nya 300m och innevarande PO, där instegsmodellen nu delar innanmäte med 300m. Är det dags att bumpa upp PO en prisklass och differentiera den en aning?
 
Topp