• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

NickG

Cartier
88896655-3D79-45E5-93D4-90C8ECAD51D0.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Man måste ha fler och bättre bilder för att avgöra värde men över 40 iaf. 50 kanske men den är ju rätt sliten...
Om vi pratar om en 145.012 med 321 så räcker väl inte 50 idag även om den är sliten och i behov av service? Men handlar mycket om skick och också om originallänk finns m m. @Nickmikael om du eller din kollega postar bättre bilder och mer fakta i Speedmastertråden så kan säkert någon ge lite bra svar.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Om vi pratar om en 145.012 med 321 så räcker väl inte 50 idag även om den är sliten och i behov av service? Men handlar mycket om skick och också om originallänk finns m m. @Nickmikael om du eller din kollega postar bättre bilder och mer fakta i Speedmastertråden så kan säkert någon ge lite bra svar.
Du har säkert rätt! För mig är det helt obegripligt att ngn skulle betala över 50 för den när @Hasse Varg inte fått 77 för denna:
https://klocksnack.se/threads/omega...22-1-a-utgåvan-av-moonwatch-only-ingår.99787/
Ser dock att det sålts en i vad jag tycker är förstört skick för 59 så antar att folk inte betalar för skick trots allt. För mig personligen bör denna ligga ngn stans 50% av ett grymt ex, kanske lägre. Men som sagt bevisligen är det inte fallet.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Du har säkert rätt! För mig är det helt obegripligt att ngn skulle betala över 50 för den när @Hasse Varg inte fått 77 för denna:
https://klocksnack.se/threads/omega...22-1-a-utgåvan-av-moonwatch-only-ingår.99787/
Ser dock att det sålts en i vad jag tycker är förstört skick för 59 så antar att folk inte betalar för skick trots allt. För mig personligen bör denna ligga ngn stans 50% av ett grymt ex, kanske lägre. Men som sagt bevisligen är det inte fallet.
Ja, jag håller med och skall inte försöka mig på värdering för jag har inte det kunnandet. Sen att klockor inte säljs snabbt på KS beror långt ifrån alltid på att priset är fel även om vissa skriver så.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Men tack! Håller med... Bifogar några till bildbevis så alla kan döma själva :)

Spontant så är jag väldigt nöjd, även om jag bara haft nöjet att bära konfigurationen några timmar under helgen. :) Lär bli mkt mer framöver dock, riktigt fin kvalitetskänsla och har aldrig haft ett gummi som känts så classy.

20190331_162701.jpg


20190331_162723.jpg


20190331_162737.jpg

Redo för sommaren! Vad fick du betala för gummi och lås?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kanske redan postats tidigare här eller i basel tråden? Omega hade en egen träff i Zurich för sina ÅF...här finns lite att läsa om kommande släpp...tyvärr inga bilder
https://eriksonurhandel.home.blog/2019/03/22/2019-03-22-omega-nyheter/
Har fått höra att speedyn som släps i 6969 ex ska lista ish 90tkr...känns mastigt även om det är en 50th utgåva. Bond SMP kommer med både länk o gummi...tråkigt att Omega inte paketerat den nya smp så...tror det hade sålt bra.
 

fc2

Rolex
Kanske redan postats tidigare här eller i basel tråden? Omega hade en egen träff i Zurich för sina ÅF...här finns lite att läsa om kommande släpp...tyvärr inga bilder
https://eriksonurhandel.home.blog/2019/03/22/2019-03-22-omega-nyheter/
Har fått höra att speedyn som släps i 6969 ex ska lista ish 90tkr...känns mastigt även om det är en 50th utgåva. Bond SMP kommer med både länk o gummi...tråkigt att Omega inte paketerat den nya smp så...tror det hade sålt bra.
Bra, 6969 betyder i stort sett unlimited och mer 321 till folket uppmuntras! 90k är dock rätt saftigt men med stort utbud lär inge beg-priserna gå över det så man kanske kan plocka upp en ny 321 till lite vettig peng iaf.
 
Topp