• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Maccan

Omega
2-Faktor
Fortfarande samma känsla som för 13 år sedan när den skaffades. Har aldrig gjort mig besviken en enda gång. Fantastisk klocka.
5C006C6D-2053-4F37-B187-6B6A1966D298.jpeg
 

Malmoo

Omega
Alla har vi den, klockan som aldrig någonsin kommer kunna säljas. Äventyren som den varit med på, världsdelar som utforskats, vattensamlingar som det har badats i, repor som förevigats.

För min del är det min Seamaster, kompisar sedan studenten och den tickar på som vanligt trots att den aldrig servats.

Min hjälte

6FCE0DB5-4E98-4EEC-BB7C-FD15BA6A6C13.jpeg
 
Du ska ha den, hur känner du själv? Jag tycker det funkar. Blir ju fel vinkel när man vrider upp handen.
Det är väl lite av ett gränsfall kan jag tycka.. Har inte kunnat bilda bestämd uppfattning utan velar lite fram och tillbaka. Känns nästan som jag försöker övertyga mig att den faktiskt inte är för stor när jag innerst inne vet att den är det..
Alldeles för stor i mitt tycke.
Tack får nog instämma trotsallt
Testa 36:an, sitter nog riktigt fint på dig :)
Har svårt för så små dykare även om det rent proportionsmässigt/estetiskt skulle säga betydligt bättre ut.. Kanske bara är en vanesak dock :)
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det är väl lite av ett gränsfall kan jag tycka.. Har inte kunnat bilda bestämd uppfattning utan velar lite fram och tillbaka. Känns nästan som jag försöker övertyga mig att den faktiskt inte är för stor när jag innerst inne vet att den är det..

Tack får nog instämma trotsallt

Har svårt för så små dykare även om det rent proportionsmässigt/estetiskt skulle säga betydligt bättre ut.. Kanske bara är en vanesak dock :)
Ja så är det, ser kanske inte riktigt rätt ut. Passar nog din handled men kan se lite skevt ut med en dykare i den storleken iallafall.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ja så är det, ser kanske inte riktigt rätt ut. Passar nog din handled men kan se lite skevt ut med en dykare i den storleken iallafall.
Alberts påstående stämmer även här. En liten dykare på en smal handled ser inte så liten ut. 36mm är ju inget damur ändå. Tror det kan flyga!
 
Topp