• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Moilis

Cartier
2-Faktor
AD524EAC-03A5-43DB-B949-1E23731D557B.jpeg
Nån som vet vart man kan hitta snygga gummiarmband till denna? Förslag?
Vilken bandstorlek?
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Klockan som överlägset används mest just nu. Sitter väldigt bekvämt o har en härlig lyster.Hade först den svarta men bytte senare till denna blå som jag anser är mkt mer ”levande”
966B841A-1A16-4E49-A161-624C95F88FCF.jpeg
9B90E366-638F-4479-8081-8FDEB878897F.jpeg
720A8F61-5A21-45BF-87A2-0A7AE8146D83.jpeg
Som känd blåfantast var det ju för dig oundvikligt att till slut hamna hos den blå!
Oj, vilken krånglig mening det blev. Orkar inte ändra. Fin klocka! En keeper? ;)

Poster är roligare med bild. Kör SMPc gen1 idag. :)
6EE724BC-E3B5-4316-BE90-5F966EDE6CD8.jpeg
 

DonPapa

Breitling
Testar i denna tråden också, vad hade ni kunnat tänka er att betala för en omega seamaster 300M mid-size 2551.80.00 i helt ok skick med box och orginalhandlingar?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Testar i denna tråden också, vad hade ni kunnat tänka er att betala för en omega seamaster 300M mid-size 2551.80.00 i helt ok skick med box och orginalhandlingar?
Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.
Ryser när jag ser kollegor med överstora Fossil, Diesel och MVMT. Ser de inte att de bär hockeypuckar på handlederna? Påminner om att bära CD walkman på höften, Jabra BT handsfree från 2005 eller turister som tar bilder med iPad som om det vore smidigt att använda som en kamera.
 
C

Coach

Guest
Ryser när jag ser kollegor med överstora Fossil, Diesel och MVMT. Ser de inte att de bär hockeypuckar på handlederna? Påminner om att bära CD walkman på höften, Jabra BT handsfree från 2005 eller turister som tar bilder med iPad som om det vore smidigt att använda som en kamera.
Svårt, men säg 13-15 kan jag tycka är rimligt, men även mid-size verkar vara på väg uppåt. Kanske tack vare att trenden med väggur på armen börjar vika och mindre ur åter är accepterat på män.
Har också haft span på denna modell under en tid men har funderat på om 36mm är för litet för min 17,5cm handled. Är dock väldigt nyfiken på hur jag skulle uppleva storleken.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har också haft span på denna modell under en tid men har funderat på om 36mm är för litet för min 17,5cm handled. Är dock väldigt nyfiken på hur jag skulle uppleva storleken.
Så här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Så här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.
Grymt mysiga index på den där :)
 
C

Coach

Guest
Så här ser full size ut på 17,5. Skulle säga att den ligger i gränslandet men kommer undan eftersom det är en dykare. Den första versionen av SMP var rätt smidig så du trivs säkert med den stora. Personligen tycker jag 36mm blir för litet på min handled när det kommer till dykare, men det är helt och hållet en smaksak.
Nice! Den där sitter bra på dig :)
Tack för input och nu fick jag lite att fundera på. Känner jag mig själv någorlunda så kommer jag troligtvis att prova en 36mm ändå för att stilla nyfikenheten :D
 

guschri

Omega
Jag har nyligen väckt upp ett klockintresse och slog till på en Omega Seamaster Aqua Terra -16.

Originalbox, garantibevis, ”pictogram” ingick.
En reflektion i efterhand så skall väl även ett tredje kort finnas med? Med andra ord certifikatet...?
Nu har jag inte ambition att sälja klockan ännu på ett bra tag, men kommer detta göra klockan svårsåld för mig på sikt?

Tack på förhand :)

7E86E153-A826-4EAE-B15B-D7777B3C3CE4.jpeg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har nyligen väckt upp ett klockintresse och slog till på en Omega Seamaster Aqua Terra -16.

Originalbox, garantibevis, ”pictogram” ingick.
En reflektion i efterhand så skall väl även ett tredje kort finnas med? Med andra ord certifikatet...?
Nu har jag inte ambition att sälja klockan ännu på ett bra tag, men kommer detta göra klockan svårsåld för mig på sikt?

Tack på förhand :)

7E86E153-A826-4EAE-B15B-D7777B3C3CE4.jpeg
Edit: såg fel
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Jag har nyligen väckt upp ett klockintresse och slog till på en Omega Seamaster Aqua Terra -16.

Originalbox, garantibevis, ”pictogram” ingick.
En reflektion i efterhand så skall väl även ett tredje kort finnas med? Med andra ord certifikatet...?
Nu har jag inte ambition att sälja klockan ännu på ett bra tag, men kommer detta göra klockan svårsåld för mig på sikt?

Tack på förhand :)

7E86E153-A826-4EAE-B15B-D7777B3C3CE4.jpeg
Nej, du har allt! Följde bara med dessa två. "Pictogram" och "International Warranty". Garantin är 4 år på denna så det finns ju gällande garanti kvar förutsatt att detta kort är korrekt stämplat och daterat från en AD.

Edit: Klockan är inte METAS-certifierad så något sådant kort fanns alltså inte med.

Edit igen: Grattis till klockan :)
 

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Garantikortet är viktigast, om det är korrekt ifyllt och stämplat av en Omega AD. Pictogram är väl det man har minst nytta av. Det tredje du ska ha är master chronometer-kortet, som innehåller en kod du kan använda för att se din klockas resultat i METAS-testerna. Saknas det så misstänker jag att det sänker attraktionsgraden – och priset – något, men mer för att det inte är fullset än för att just det saknas.
Ska det verkligen vara Metaskort till denna, med 8500-verk?

Edit: se @Stefan S svar
 

TomGanks

Panerai
Jag var förbi juvelsalongen på NK igår och tänkte tips om två klockor de hade på rea 40-50%. Jag tog ingen bild men hoppas in minnet sviker mig för mycket utan att det var dessa 2 modeller som fanns på erbjudande. Om det är något liknande man vart intresserad av kan det vara värt att kika in iaf och se om det är rätt modell på erbjudande :)
omega-constellation-globemaster-52mondayz-7037.jpg
omega-constellation-globemaster-omega-co-axial-master-chronometer-39-mm-13030392102001-l.png
 
Topp