• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Samtidigt känns det som lite halvdumt att följa med Rolex hypen eftersom Omega inte alls har ett lika starkt varumärke som Rolex och förmodligen skulle bränna sig rätt rejält om man går utanför sin kundgrupp. Men det ska bli intressant att jämföra de nya priserna internationellt, för oss i Sverige blir det säkert ingen rolig läsning på grund av valutakurserna.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Priserna stod stilla länge. Köpte ny AT i dec -15 som då hade list 48100:-, köpte ny AT dec -17 som då hade list 49100:- men det var nya modellen och vill minnas att den gamla var kvar i prislistan med oförändrat listpris. Sen har dom höjt väl 2 ggr? Slår upp att den idag listar 56600:- , skall dom höja den till 61K nu? Valutakursen har dom väl kompenserat för vid det här laget tycker jag. Jag gillar märket men ett skäl varför jag köpt Omega är att jag funnit dom prisvärda jämfört med konkurrenterna, speciellt med rabatterna man kunde få. Nu börjar dom dra iväg rejält, visst kan man väl fortsatt få rabatter men inte som då. Känns tveksamt om det blir fler nya Omega faktiskt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Valutan är ju sannerligen förklaringen, svenska kronan är ju så löjligt svag just nu, i princip allt i utlandet är ju dyrt för en svensk idag. Det är ju inte Omegas fel.

Undrar när Rolex höjer nästa gång :rolleyes:
 
Senast ändrad:

Amisuh

Omega
Hej, efter att ha köpt en Speedy nyligen så fick jag mersmak för Omega och då speciellt den retro-inspirerade Seamaster 300 master co-axial. Tycker den är så sjukt snygg och är nyfiken på varför den verkar tappa så mycket i värde? En ny ligger på ca 60 tkr medan man kan hitta nästan nya för 30-35 tkr. Någon som kan upplysa en Omega-rookie om varför det är så?

Tack på förhand
 

Amisuh

Omega
De flesta nya Omegor faller väl med 25-30% när man lämnat butiken typ. Googlade lite snabbt...kan inte hitta nästan nya SM300 50% off...nästan nya är för mig 1-6 mån gamla

Förstår nu att mitt ”nästan nya” kanske var lite att ta i. Men finns en på k&s som iofs är från 2015 för 33 tkr. Så det kanske bara är normalt, och jag som inte har koll helt enkelt. Ber om ursäkt för det
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Swatch Group höjer alltså 4-8% på ALLA märken/fabrikat som ingår i gruppen. Fick det bekräftat på telefon idag av Erikson urhandel i Sundbyberg. Räkna med att alla omegas modeller får en höjning på minimum 8% så ni homefree vid planerat köp 1 oktober och framåt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Swatch Group höjer alltså 4-8% på ALLA märken/fabrikat som ingår i gruppen. Fick det bekräftat på telefon idag av Erikson urhandel i Sundbyberg. Räkna med att alla omegas modeller får en höjning på minimum 8% så ni homefree vid planerat köp 1 oktober och framåt.
Det närmar sig alltså köp för chuckie ;)
 
Topp