• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 332 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 305 47.9%

  • Totala väljare
    637

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Funderar på att köpa Omegas Bond nato online och har läst mig till att de är ”21,5mm”? Detta för att passa de flesta modeller på marknaden. Bilder stulna ifrån OF.
Någon här som köpt och kan bekräfta?
AB839022-0E5E-432E-856C-0F71EA3D31CC.jpeg


31181D7D-A21D-4737-804E-551F5C7F8A87.jpeg


F33B622B-F1F0-4E31-B080-FC626AB6D5B2.jpeg


87E1D451-8FEF-4F00-8866-A5B5B5CC7B47.jpeg
har bond natot själv o mitt är 20mm eller tom någit mindre...typ 19,7 :) . Det finns olika bredder. 19-20mm. 21-22mm
 

kbw

Omega
2-Faktor
Har fastnat lite för den nya Seamstern och funderar på att köpa en sådan. Aldrig köpt Omega i butik förr, hur ser det ut med priserna, är de förhandlingsbara eller huggna i sten?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej Omega-gänget!

Jag kan inte mkt om detta märke men fastnade för denna klocka, ser den bra ut i era mer rutinerade ögon?

https://www.chrono24.se/omega/seamaster-vintage-day-date-automatic-solid-18k-gold--id5321582.htm

1. Den är solid guld och inte gold cased / filled / plated?

2. Vanlig/ovanlig modell?

3. Uppskattat årtal?

4. Vattentät?

5. Alla delar original?

6. Vad kommer service kosta mig om jag märker att den går hackigt?
Tror det kan vara bättre att kolla med rävarna i vintagedelen men vad jag kan säga är.
1: svårt att säga då stämplarna i boettlocket saknas.
2: rätt vanlig i stålutförande, men oftast som den bättre constelation med c shaped boett.
3: årtal sent 60-tal
4: går kanske att få, men räkna inte kallt med det
5: åtminstone kronan är fel.
6: runt 3-4k kanske.
Du betalar mer för gulvdvärdet än för klockan där, men det är kanske ok. Hade den varit i stål på läder hade jag gissat på 5k i pris.
 

Stein

Cartier
Har fastnat lite för den nya Seamstern och funderar på att köpa en sådan. Aldrig köpt Omega i butik förr, hur ser det ut med priserna, är de förhandlingsbara eller huggna i sten?
Jag tror det beror lite på vilken AD du väljer med. Väljer du en AD som riktar sig mot kinesiska turister så kanske du har sämre chanser än om du väljer någon lite mindre AD som inte ligger mitt i smeten.
 

Stein

Cartier
Och det kan även va bra att ta upp mywatch och uret som referenspunkter och fråga om de kan matcha dess priser. I alla fall någorlunda...
 

Nordlund

Omega
2-Faktor
C5290D49-BBA4-4977-A5B5-8C5A6CA70DC7.jpeg

Hej! Tänkte rådfråga er om tips kring ett bra gummiband till min SMP från -96. Köpte denna för ca 2 månader sen och är sjukt nöjd med den så här långt. Men jag far på semester till sri lanka i vinter och är sugen på att ha något schysst gummiband till semestern. Har ni några tips? Sett lite på nätet att everest ska passa till dessa?

Tack på förhand!
 
Topp