• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

Smeden

Panerai
Friends Of KS
Har på nätet noterat att man kan köpa till en adjustable clasp till bland annat Speedmaster. Tycker det verkar vara en vettig lösning. Jag fick prisuppgift på 3500 för delar+jobb hos Erikson i Sundbyberg. Är detta "rätt" pris? Förstår att det är billigare om man kan göra detta själv. Tyckte dock det lät lite väl dyrt. Vad säger Era erfarenheter?
Leta bland mina posts i Speedmastertråden så ser du en recension av claspen!

Edit: Äsch, jag är snäll idag o länkar ;)
https://klocksnack.se/posts/3056646/
@Hampusss
 

Makkaboo

Omega
Tips på klockhandlare i London som har begagnade Omega av varierande ålder och skick? Finns motsvarande New Yorks Diamond district i London? Åker dit om en vecka och kommer ha några timmar att slå ihjäl en eftermiddag innan resten av gänget kommer!
 

dogge8

Omega
2-Faktor
Mitt nyförvärv, sitter riktigt bra! Kommer från en Seamaster Diver 300 med gummiband, skönt med lite tyngd på handleden igen :)
IMG_20191108_211303.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
https://www.tradera.com/item/190118/372439468/omega-constellation-pie-pan

Vad är det exakta namnet för just den där klockan det finns ju alltid så många olika variationer för klockor av samma modell
Modellen heter Constellation. Pie pan är inte Omegas benämning utan smeknamn på tavlan som en pajform upp och ner. Så mycket mer kan jag inte säga. Attraktiv modell som borgat för fakes och franken. Ett köp kräver kunnande helt klart. Finns väl trådar under Vintage, ställ frågan där så får du nog bättre svar. Eller leta info på nätet.
 

kl0cka

Omega
Modellen heter Constellation. Pie pan är inte Omegas benämning utan smeknamn på tavlan som en pajform upp och ner. Så mycket mer kan jag inte säga. Attraktiv modell som borgat för fakes och franken. Ett köp kräver kunnande helt klart. Finns väl trådar under Vintage, ställ frågan där så får du nog bättre svar. Eller leta info på nätet.

Är nog denna va https://www.chrono24.com/omega/omeg...-gold-gelbgold-automatik--id10925229.htm#gref
Fast den svarta texten verkar lite tjockare på den från tradera, kan dock inte tänka mig att någon faktiskt skulle "modda" en klocka på det sättet. Det står också "T Swiss Made T" på den från Chrono24 till skillnad från tradera. 168005/6 verkar iaf. vara modellnamnet och dessa har i sin tur olika färger & nyanser på displayen.

Ja får se, kanske är bättre att starta en tråd om den under Vintage då istället. Tänkte att en dedikerad Omegatråd omfattar saken bättre.
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Blev lite förvånad när jag helt plötsligt sprang på nya bond klockan på CdG:
29329.jpg

Kunde förstås inte låta bli att prova den. Mycket trevlig faktiskt, bekväm som bara den på gummi och bra liv i tavlan. Guldfärgade index och visare stack faktiskt inte ut alls.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Blev lite förvånad när jag helt plötsligt sprang på nya bond klockan på CdG:
29329.jpg

Kunde förstås inte låta bli att prova den. Mycket trevlig faktiskt, bekväm som bara den på gummi och bra liv i tavlan. Guldfärgade index och visare stack faktiskt inte ut alls.
Snygg! Men skulle nog inte gå owg med den. ;) Men kul att ha en samling Bondklockor.
 

Zachelitomega

Cartier
2-Faktor
Om inte annars så är de lite kul med en bondklocka, tror de flesta behöver lite mer 007 anda i vardagen:D och om en inte räcker så finns de en Swatch samling för 007 med tillhörande portfölj för ca 170k på C24 :cigar:
 

pellej

Omega
Ville bara skriva att jag just skaffat en planet ocean gmt och är jävligt nöjd.
Kul för dig :) Jag var inne hos Göteborgs två AD idag för att känna på en men ingen hade den inne. De kunde beställa men då var jag tvungen att köpa den utan ångerrätt bla bla bla. Dessutom till rätt dålig rabatt.
Hur känns klockan efter en vecka? Bilder?
Någon i Göteborgsområdet som har som ligger och skräpar som de vill bli av med?
 

Arte

Omega
Kul för dig :) Jag var inne hos Göteborgs två AD idag för att känna på en men ingen hade den inne. De kunde beställa men då var jag tvungen att köpa den utan ångerrätt bla bla bla. Dessutom till rätt dålig rabatt.
Hur känns klockan efter en vecka? Bilder?
Någon i Göteborgsområdet som har som ligger och skräpar som de vill bli av med?
Tror jag sett en eller två på blocket. Har du kikat där?
 
Topp