• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

Millenary Watches

Cartier
Professional Dealer
IMG_9242.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Känns tyvärr som en klocka man tröttnar på rätt snabbt. Gillar nog bara svarta av de nya modellerna faktiskt.

Säkert jättebra och kul att det finns men grön är inte riktigt min grej, jag väljer blått.

Jag gillar't men jag undrar lite över färgen. Det kanske är bilden men går inte nyansen ganska mycket åt det gula hållet? Hade föredragit en annan grön färg.

Helt enig. Blått el. svart mer tidlöst och gångbart. Grönt lite mer som en tillfällig hype. Men kanske en klassiker/klenod om 10 år!?

Jag kryper nog tillbaka till Bratte tråden igen. :D
 

entusiast

Breitling
Hej! Jag har köpt min första "riktiga" klocka, känns riktigt kul. Planen var att köpa en vintage datejust men det blev 180vändning. En Omega globemaster steel on steel blått urverk från 2017 i utmärkt skick. Måste säga att jag är mycket nöjd. Mer klocka för pengarna och för mig som tänker använda den bättre då den är tålig på ett annat sätt Hade planer på att sälja om ett år men nu tror jag mer att jag behåller den för alltid haha

Någon annan med globemaster som haft den längre? Hur är det med omega klockor o andrahandsvärdet egentligen. Kommer det börja gå åt rätt håll dvs upp nån gång?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hej! Jag har köpt min första "riktiga" klocka, känns riktigt kul. Planen var att köpa en vintage datejust men det blev 180vändning. En Omega globemaster steel on steel blått urverk från 2017 i utmärkt skick. Måste säga att jag är mycket nöjd. Mer klocka för pengarna och för mig som tänker använda den bättre då den är tålig på ett annat sätt Hade planer på att sälja om ett år men nu tror jag mer att jag behåller den för alltid haha

Någon annan med globemaster som haft den längre? Hur är det med omega klockor o andrahandsvärdet egentligen. Kommer det börja gå åt rätt håll dvs upp nån gång?
Kul med din Globemaster! En modell som hamnat lite i skymundan på sistone, är väl inte någon med en sådan som frekvent postar här just nu. Vad gäller andrahansvärdet så har 90/00-tals SMP en stabilt uppåtgående kurva, äldre AT/PO med 2500 har stigit likaså och sen har vi ju Speedy Pro där knappast någon lär klaga på andrahandsvärdet. Det har gått år rätt håll hela tiden IMO men det är en mer sansad utveckling baserat på klockornas kvaliteter och ingen hysteri a la Rolex.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Hej! Jag har köpt min första "riktiga" klocka, känns riktigt kul. Planen var att köpa en vintage datejust men det blev 180vändning. En Omega globemaster steel on steel blått urverk från 2017 i utmärkt skick. Måste säga att jag är mycket nöjd. Mer klocka för pengarna och för mig som tänker använda den bättre då den är tålig på ett annat sätt Hade planer på att sälja om ett år men nu tror jag mer att jag behåller den för alltid haha

Någon annan med globemaster som haft den längre? Hur är det med omega klockor o andrahandsvärdet egentligen. Kommer det börja gå åt rätt håll dvs upp nån gång?
En sån har jag sneglat på som present till mig själv när jag fyller jämnt. Tycker den är riktigt snygg och klassisk med fluted bezel och pie pan-tavla. Blir en keeper tillsammans med Speedyn! Någon värdeökning tror inte jag heller på inom närmsta tio åren åtminstone.
 

Les_Grossman

Cartier
2-Faktor
Står inför ett riktigt svårt val, har denna Planet Ocean och en Seamaster 2531 som snart borde vara klar efter service och en av dom måste bort :(
Om någon är intresserad får ni gärna skicka ett PM :)
oePknql.jpg
 

entusiast

Breitling
Vilken soppa det blev. Jag upptäckte fel som säljaren hade dolt. En ding då tidigare ägare tappat klockan. Tidigare ägare var öppen med det o hade sänkt pris pga detta. Men nu såldes klockan till mig i skick 4,5 av 5. Iaf, efter en del tjafs o besvär lämna jag tillbaka klockan. Ska köpa med hjärtat istället, en vintage rolex. Sen en gammal omega också :) Kommer in o säger vad det blev när omegan är köpt :) Men det är en fin klocka, ska inte lita blintpå säljaren nästa gång!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Vilken soppa det blev. Jag upptäckte fel som säljaren hade dolt. En ding då tidigare ägare tappat klockan. Tidigare ägare var öppen med det o hade sänkt pris pga detta. Men nu såldes klockan till mig i skick 4,5 av 5. Iaf, efter en del tjafs o besvär lämna jag tillbaka klockan. Ska köpa med hjärtat istället, en vintage rolex. Sen en gammal omega också :) Kommer in o säger vad det blev när omegan är köpt :) Men det är en fin klocka, ska inte lita blintpå säljaren nästa gång!
Köpt här på forumet?
 
Hej! Jag har köpt min första "riktiga" klocka, känns riktigt kul. Planen var att köpa en vintage datejust men det blev 180vändning. En Omega globemaster steel on steel blått urverk från 2017 i utmärkt skick. Måste säga att jag är mycket nöjd. Mer klocka för pengarna och för mig som tänker använda den bättre då den är tålig på ett annat sätt Hade planer på att sälja om ett år men nu tror jag mer att jag behåller den för alltid haha

Någon annan med globemaster som haft den längre? Hur är det med omega klockor o andrahandsvärdet egentligen. Kommer det börja gå åt rätt håll dvs upp nån gång?

Varför skulle andrahandsvärdet på en Globemaster öka?
 

entusiast

Breitling
Köpt här på forumet?
Nej, via blocket. Men den innan hade köpt samma klocka här på forumet. Då stod klockans fel angivna. Sen prisbumpades den med 10k o såldes till mig som 4,5/5 på blocket. Får vara forumet tacksam. Även om skadan var svårupptäckt hade det inte känns kul o bära den eller sälja den senare, även om ett visst pristapp är självklart. Iaf, forumet har redan varit mig till hjälp. För den nyfikne blev det en rolex air King från 1984 med allt original istället. En klocka jag planerar behålla. När jag köper min första Omega postat jag den här sen. Har ögon på en från omega dynamica, men avvaktar ett tag :)
 

ventilbasun

Breitling
Är det någon av er här i tråden som har upplevt väldigt långa leveranstider på spännet till gummiremmen till Seamaster diver 300M? Jag köpte min seamaster hos AD i augusti på länk och beställde till gummit, och de har fortfarande inte fått just själva spännet.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Är det någon av er här i tråden som har upplevt väldigt långa leveranstider på spännet till gummiremmen till Seamaster diver 300M? Jag köpte min seamaster hos AD i augusti på länk och beställde till gummit, och de har fortfarande inte fått just själva spännet.
Det har nämnts i SMP-tråden. Någon körde med ett Hirsch-spänne som interimslösning vilket tydligen funkade ok. Men det lät som att problemen snart skulle vara ur världen och spännena börja droppa in.
 

ventilbasun

Breitling
Det har nämnts i SMP-tråden. Någon körde med ett Hirsch-spänne som interimslösning vilket tydligen funkade ok. Men det lät som att problemen snart skulle vara ur världen och spännena börja droppa in.
OK! Då hoppas jag på det - inte för att länken på något sätt är obekväm, men jag tror nog den ser strået vassare ut på gummi. Plus att det var fruktansvärt bekvämt i butiken.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor

Richie

Audemars
2-Faktor
Är det någon av er här i tråden som har upplevt väldigt långa leveranstider på spännet till gummiremmen till Seamaster diver 300M? Jag köpte min seamaster hos AD i augusti på länk och beställde till gummit, och de har fortfarande inte fått just själva spännet.
Nyfiken fråga, vad listar gummi + spänne till divern?
 
Topp