• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 335 52.3%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.7%

  • Totala väljare
    641

RikNik

Panerai
2-Faktor
Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?
Screenshot_20191204-190145.png
Kluven. Ser ut som en franken. Tavlan är snygg men helheten ser knasig ut. Fel klocka att gå all in vintage på tycker jag.
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Denna dök upp på Instagram nyss. Vad säger panelen? Åsikter?
Screenshot_20191204-190145.png
Jag har svårt för fejkpatina, men denna gav mig allt lite myspinne!
Den ser ju alldeles för modern ut för att kännas som om den ens försöker se vintage ut, och på nått sätt är det just det som får den att komma undan. Känns mer som en schysst färg på allt än fejkpatina.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Håller med, närmare 100 papp för den känns lite att ta i
Ska bli intressant hur den står sig jämfört med den klassiska blå och svarta modellen försäljningsmässigt. De ligger "rimligare" i pris och färg och länk gör förmodligen att de flesta icke-WIS drar sig dit istället. Med det sagt så föredrar jag nog faktiskt nya Bond-klockan.
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Så jävla bra! Vill ha, men dyr.
På omegas hemsida står det att tavla och bezel ska vara bruna, på alla bilder tycker jag de ser svarta eller mörkgrå ut..?
Kanske något bildmässigt som spökar på produktbilderna? Hodinkee skrev att både tavlan och bezel kommer att mattas av med tiden och få lite riktig patina, kanske det Omega menar?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Kanske något bildmässigt som spökar på produktbilderna? Hodinkee skrev att både tavlan och bezel kommer att mattas av med tiden och få lite riktig patina, kanske det Omega menar?
Så här står det i typ första stycket:
Identical to 007's watch in No Time To Die this 42mm Seamaster, in strong yet lightweight Grade 2 Titanium, sports a brown tropical aluminium bezel ring and dial.
Vilket jag tolkar som brunt...
Men sen står det "dial color: black" när man tittar på "technical data" på klockan.
Blir intressant att se en i verkligheten.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Så här står det i typ första stycket:
Identical to 007's watch in No Time To Die this 42mm Seamaster, in strong yet lightweight Grade 2 Titanium, sports a brown tropical aluminium bezel ring and dial.
Vilket jag tolkar som brunt...
Men sen står det "dial color: black" när man tittar på "technical data" på klockan.
Blir intressant att se en i verkligheten.
Om du får se den live :) Dessa Bond utgåvor o speciellt de som är desamma som i filmen har det blivit rätt stor hype kring.
 

Puryeah

Panerai
Ska bli intressant hur den står sig jämfört med den klassiska blå och svarta modellen försäljningsmässigt. De ligger "rimligare" i pris och färg och länk gör förmodligen att de flesta icke-WIS drar sig dit istället. Med det sagt så föredrar jag nog faktiskt nya Bond-klockan.

Personligen hade jag hellre lagt dom pengarna på denna istället


upload_2019-12-4_21-44-48.jpeg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har svängt från initiala lite tummen ner till riktigt cool. Alu-insert med lume :)
Ang priset så får man påpeka att klocka/länk är i titan och att generellt har titanversioner från Omega ett påslag runt 20K mer än ståldito. Ändå en för hög prislapp men antagligen kan dom ta detta och få sålt alla ex.
 

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
Har svängt från initiala lite tummen ner till riktigt cool. Alu-insert med lume :)
Ang priset så får man påpeka att klocka/länk är i titan och att generellt har titanversioner från Omega ett påslag runt 20K mer än ståldito. Ändå en för hög prislapp men antagligen kan dom ta detta och få sålt alla ex.
jag tror också att dom kommer att få sålt alla.
Någon som vet hur många ex dom släpper?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har svängt från initiala lite tummen ner till riktigt cool. Alu-insert med lume :)
Ang priset så får man påpeka att klocka/länk är i titan och att generellt har titanversioner från Omega ett påslag runt 20K mer än ståldito. Ändå en för hög prislapp men antagligen kan dom ta detta och få sålt alla ex.

jag tror också att dom kommer att få sålt alla.
Någon som vet hur många ex dom släpper?
Modellen är ej limiterad öht.
 

PE76

Cartier
2-Faktor
Efter att tidigare i år ha sålt min Planet Ocean XL som ju i ärlighetens namn var alldeles för stor för mina klena handleder har jag verkligen saknat en robust klocka gjord för att tåla allt. Siktet var inställt på en blå Diver 300 men så när denna landade hos "min" handlare blev det en helomvändning.
Bytte ganska omgående till gummirem som jag tycker gör sig exceptionellt bra till den i övrigt svart-vita klockan.

20191122_184232.jpg
Jag funderar på att slå till på en likadan, har inte sett den irl än men fick samtal från butiken idag att de har en inne. Poppar tavlan lika mkt som den ser ut att göra? Grattis till köpet förresten!
 
Hej KS! Ny medlem här på sidan efter månader(år?) av ghost-läsning. Har börjat bli intresserad av en ny klocka till samlingen. Är just nu mest inne på en Omega AT men sneglar lite åt en Rolex OP. Vilken av dessa klockor är er personliga favorit? och varför? Någon som ägt båda? Vidare är jag också kluven till automatic eller quartz. Sett att det är en stor prisskillnad mellan de två. Om någon äger en/två eller ägt båda typer, vilken föredrog ni?

Mvh
Dany
 
Topp