• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 328 51.8%
  • Hesalit

    Röster: 305 48.2%

  • Totala väljare
    633

K-S

Rolex
2-Faktor
2787142F-0E38-43D6-A448-2CBDDCB25C8E.jpeg
Lyckades fånga färgen ”ok” häromdagen...
 

Mc73

Breitling
Hej.
Ny här på detta trevliga forum. Behöver lite råd när det gäller speedmaster. Jag har en liten samling av omega klockor som jag älskar men saknar enligt min mening en speedmaster. Jag vill inte lägga en förmögenhet på ytterligare en klocka. Gärna storlek 40mm och uppåt. Vad skall man köpa?
Bifogar en bild på det jag har och ser fram emot tips.
Tack på förhand.
 

Bilagor

  • 20200105_151932.jpg
    20200105_151932.jpg
    728.4 KB · Visningar: 11

DDraper

Omega
Kul med en samling Omega! Svag för Aquan. Pro kommer du nog aldrig tröttna på. Väljer du något annan variant så är nog risken överhängande att du efter en tid börjar blicka mot den. Mao lika bra att göra rätt från början ;) Lycka till!
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Bra val!
Ingen expert på Speedmaster men likt dig kände jag med ett par Omegor att jag ”behövde” en. Frågan är hur mycket du vill lägga och på vilken detaljnivå du vill nerda ner dig på?
I mitt fall handlade det om att lägga mindre än på en ny men som var i ett bra skick och med service historik.
Köpte en pre-owned från en AD och trivs vansinnigt bra med den.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Kul med en samling Omega! Svag för Aquan. Pro kommer du nog aldrig tröttna på. Väljer du något annan variant så är nog risken överhängande att du efter en tid börjar blicka mot den. Mao lika bra att göra rätt från början ;) Lycka till!
Köpte min Speedy och precis som du säger blev sugen på AT’n. Men lade AT’n på läderband istället så kompleterar den Speedyn . ;)
 
Topp