• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 334 52.2%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.8%

  • Totala väljare
    640
Den er riktigt snygg! Hadde det inte varit for at den også koster en hel del hadde den stått högt opp på lista. Borde vel vara möjligt at få er ok pris på den av AD også, den er vel inte limiterad?

Den är inte limiterad, men begränsad. Det borde tala för att de inte lämnar rabatter kan man tycka.

Det är väl det man funderar över. Vad den ska kosta. Utgick från att det var listpris som gäller. Men det kanske man inte ska göra.

Är det så att Omega lämnar rabatter på dem trots att de inte kan ge besked om leveranser till sina återförsäljare. Den jag besökte idag hade inte ens fått klart om de kunde beställa dem eftersom Omegas egna återförsäljare stod först på tur. Då börjar man fundera på hur en online återförsäljare kan köra rabatter rakt över hela sortimentet. Kampanjer kanske de vill kalla det.
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
En äldre Omega, men i gott skick!
D12B40E9-A5C4-4106-B7FF-136A9D04EE7C.jpeg
430B6556-628C-457F-988E-5DE8F7C6E74D.jpeg
 

Boogieman

Omega
Hallå allesammans,

idag blev jag ägare av en omega seamaster de ville manuell.

men den är alldeles tyst när jag ska dra upp den forward (clockwise) på kronan.

ska de vara så?
 

Jonathan

Omega
Hej!

tänkte serva min Omega Seamaster Aqua Terra 36 automat i Stockholmstrakten. Den är från 2005 och svinfin men har sannolikt aldrig servats - tappar sjukt mycket tid nu. Nån som har tips på bra och prisvärt ställe? Eller är det samma standardpris hos Nymans, Krons och de andra stora? Tänker nog inte öppna och laborera med den själv :)

Tacksam för tips!
 

Bilagor

  • C6F41862-9DE9-4A63-B32F-7E56C1BF2CDD.jpeg
    C6F41862-9DE9-4A63-B32F-7E56C1BF2CDD.jpeg
    171.3 KB · Visningar: 7
  • A77DD7E9-0C80-49D6-A5CB-047FF6FDC646.jpeg
    A77DD7E9-0C80-49D6-A5CB-047FF6FDC646.jpeg
    153.4 KB · Visningar: 8

HSK

Patek
2-Faktor
Det är samma pris för grundservicen då Krons och Nymans har samma ägare men däremot kanske det kan skilja en aning i pris om du lämnar direkt till Swatch Group? Klockmaster Globen har annars väldigt gott rykte och är auktoriserat servicecenter för Omega.
https://www.swatch.com/sv_se/servic...c-ab-swatch-division-sweden-stockholm-112-34/

Det finns en prislista på Omegas hemsida som jag antar att Swatch Group går efter men jag hittar den inte just nu.

Edit: Samma rekommenderat pris som Krons/Nymans.
https://www.omegawatches.com/custom...s-and-prices/main-steps-of-a-complete-service
 

Tärnan

Cartier
E6B7662F-F6C3-4B74-A60F-B925F72847D3.jpeg
Behöver lite hjälp här..
Ska försöka köpa tillbaka den klocka som en gång fick upp mitt intresse. Jag, liksom många andra, fick upp ögonen för omega med den s.k. Pre-Bond klockan. År 1993 så köpte jag den hos en åf i Paris o nu letar jag exakt ref nr vilket inte är så lätt som man kan tro. I min egen värld så är det 2800.50.00 men kan någon svara på om den fanns 1993? Det finns ju andra ref nr som 368.1041. Dock har den Mercedes visare vilket jag tror inte min hade. Automat ska de va, ej quartz. Ca 40-42 mm uppskattar jag att den var o inköpt 1993. Bilden är som jag minns den vara.
 
Senast ändrad:

Boogieman

Omega
Hejsan,

min omega seamaster de ville saktar efter vid 9till 12 varför gör den de??
Annars håller den tiden bra och tickar fint.
 
Senast ändrad:

Jonathan

Omega
Det är samma pris för grundservicen då Krons och Nymans har samma ägare men däremot kanske det kan skilja en aning i pris om du lämnar direkt till Swatch Group? Klockmaster Globen har annars väldigt gott rykte och är auktoriserat servicecenter för Omega.
https://www.swatch.com/sv_se/servic...c-ab-swatch-division-sweden-stockholm-112-34/

Det finns en prislista på Omegas hemsida som jag antar att Swatch Group går efter men jag hittar den inte just nu.

Edit: Samma rekommenderat pris som Krons/Nymans.
https://www.omegawatches.com/custom...s-and-prices/main-steps-of-a-complete-service

jättefint! Tack!
 

Olpes

Cartier
Jag är lite sugen på en Omega Schumacher .. Antingen den röda eller gula då jag tycker dem är riktigt coola! dem går att få runt 20 000 kr på Chrono idag, är de ok pris?
Vad ska man tänka på om man köper en sån? Och hur tror ni dem håller i värde?
Från vad jag kunnat iaktta de senaste åren så är Schumacher-modellerna bland de mest svårsålda när det kommer till Speedys under 30k. Har sett många andrahandssäljare som suttit på sina under lång tid. Skulle dvs inte förvänta mig att den är speciellt enkel att kränga vidare om du köper den, speciellt inte om du betalar Chrono24-priser. Hade personligen max betalat 18 för en på länk, och förväntat mig att få kanske 17 för den om du säljer den inom något år.
 
Jag skriver och ber om råd gällande farsans Omega Seamaster Ref 2541.80.00
Bezeln har fastnat och går inte längre att vrida på, jag gissar att det beror på smuts och att den helt enkelt behöver rengöras.
Han knallade in till urmakaren (vet inte vilken) och bad om ett kostnadsförslag och fick svaret att det skulle kosta 3000 kronor att åtgärda.
Både jag och farsan tyckte att det lät lite saftigt och vi ber nu om er input i ärendet.
Vad är ett rimligt pris för att åtgärda en sådan här sak? Är det rent av något man fixa själv och i så fall hur?
 
Lägesrapport:
Pratade precis med farsan och kan meddela att det nu går att vrida på bezeln, dock tycker han att den går lite trögt. Men han får väl motionera den lite och ta en rengöring till. Nu fungerar den i alla fall så stort tack till alla som kom med tips <3
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Lägesrapport:
Pratade precis med farsan och kan meddela att det nu går att vrida på bezeln, dock tycker han att den går lite trögt. Men han får väl motionera den lite och ta en rengöring till. Nu fungerar den i alla fall så stort tack till alla som kom med tips <3

Bara upprepa proceduren. Går det att vrida och det klickar så mår fjädern bra i alla fall.
 
Topp