• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Safirglas eller Hesalit?

  • Safirglas

    Röster: 333 52.1%
  • Hesalit

    Röster: 306 47.9%

  • Totala väljare
    639

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Finns här någon som är ägare till den nya Omega Globemastern?
Håll i dig!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 
Vilka klockor det finns i denna tråd ! :)

@Ninen79 , din PO Chrono är fantastiskt fin, färgkombinationen är magisk. Önskar att man själv hade haft handleder att bära upp en sådan klocka.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Pez-ez

Panerai
2-Faktor
Finns det någon uttalat datum/månad då Omega höjer priserna? Det har diskuterats kring detta för Rolex, men hur brukar det vara för Omega?
 

E.Z.

Panerai
Hej,

Den boxen som kommer med min klocka är den jag fick vid nyköp - och som du säger tror jag detta är en vanlig Speedy-box. Om det finns eller har funnits FOIS-specifika boxar vet jag faktiskt inte. Blir frågande till vad som är rätt box - när och var köpte du din klocka @RobertD
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Hej,

Den boxen som kommer med min klocka är den jag fick vid nyköp - och som du säger tror jag detta är en vanlig Speedy-box. Om det finns eller har funnits FOIS-specifika boxar vet jag faktiskt inte. Blir frågande till vad som är rätt box - när och var köpte du din klocka @RobertD

Har inga bilder på mobilen, men det är en svart träbox med en "numbered edition"-plakett. Finns massa bilder om man googlar: https://www.google.se/search?q=omega+fois+box

Min kom ursprungligen från en tysk AD.
 
Hauntingly beautiful !

Ja, vilken fantastisk skönhet ! Om jag blott finge två ord att beskriva denna ljuvliga Aqua Terra så blir det dessa bägge engelska. Jag kan helt enkelt inte slita blicken från henne, hon är bara så...perfekt ! :) Urtavlan är fullkomligt trollbindande; närmast svart i skugga för att övergå till gnistrande blått när solens strålar når fram och slår ner på tavlan. Och så boetten - den är så solid att den för tankarna till ett kassaskåp. Bäst av allt är väl ändå hennes inre skönhet; ty det finns ett tickande liv djupt där inne av en sådan teknisk standard att det saknar motstycke. Urverket är det bästa vi någonsin har sett. It's made in Heaven. Den gamle kinesiske filosofen Konfucius avsåg ju såklart inte klockor när han yttrade sina berömda ord, men likväl är det ju alldeles särskilt passande i detta sammanhang att påpeka att sann storhet kommer från insidan; true greatness comes from within

En keeper såklart, precis som hennes syster med ljusgrå tavla. Ett litet mästerverk som kommer att få följa med mig genom livet. Något säger mig att jag kommer att njuta av de hänförande färgskiftningarna långt in i framtiden :)

Vänligen
Forumets undersköterska

image.png
 
Hauntingly beautiful !

Ja, vilken fantastisk skönhet ! Om jag blott finge två ord att beskriva denna ljuvliga Aqua Terra så blir det dessa bägge engelska. Jag kan helt enkelt inte slita blicken från henne, hon är bara så...perfekt ! :) Urtavlan är fullkomligt trollbindande; närmast svart i skugga för att övergå till gnistrande blått när solens strålar når fram och slår ner på tavlan. Och så boetten - den är så solid att den för tankarna till ett kassaskåp. Bäst av allt är väl ändå hennes inre skönhet; ty det finns ett tickande liv djupt där inne av en sådan teknisk standard att det saknar motstycke. Urverket är det bästa vi någonsin har sett. It's made in Heaven. Den gamle kinesiske filosofen Konfucius avsåg ju såklart inte klockor när han yttrade sina berömda ord, men likväl är det ju alldeles särskilt passande i detta sammanhang att påpeka att sann storhet kommer från insidan; true greatness comes from within

En keeper såklart, precis som hennes syster med ljusgrå tavla. Ett litet mästerverk som kommer att få följa med mig genom livet. Något säger mig att jag kommer att njuta av de hänförande färgskiftningarna långt in i framtiden :)

Vänligen
Forumets undersköterska

image.png
Väntat på min i ett par veckor nu. Den här uppdatering gör mig fan galen, orkar inte vänta mer!
 
Topp